Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Postnord.

Varför har chaufförerna hos Postmord satt i system att strunta i att åka ut med paket som ska levereras till dörren för att istället lägga en lapp i brevlådan så man blir tvungen att köra till affären för att hämta det, ibland ännu värre - köra till postcenter 3 mil hemifrån. På paketet sitter sedan en etikett med texten "Sökt" trots att de inte varit i närheten av huset.

Ett tips jag fått är att man ska vända sig till PTS som är tillsynsmyndighet för Postmord, om alla som drabbas av Postmords inkompetens gör det så kanske de tar Postmords chefer i örat.

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Rataxes
    fjanten skrev 2016-08-07 11:24:29 följande:
    Det finns GPS:er i hemleveranschaufförernas bilar. Ringer du kundtjänst så kan de se exakt vart personen varit. Ibland kunde jag se att chauffören varit på plats, ibland hade chauffören aldrig varit där...
    Jo, jag vet, det har hänt att de varit inne på gården och bara vänt utan att orka kliva ur bilen, antagligen för att skaffa sig alibi. Någon gång ska jag väl hinna filma när slöfockarna gör på det viset. Men klagar man för mycket lär man väl få massakrerade försändelser eller ollade paket som hämnd.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Rataxes
    fjanten skrev 2016-08-07 12:34:13 följande:
    Skit irriterande är det. Jag väljer aldrig hemleverans av just den här anledningen.
    Ibland kan man inte välja... Företag i utlandet skickar ofta med hemleverans för att få bekräftelse på att paketet kommit till adressaten. Endast UPS är sämre. 2 leveransförsök, sedan får jag åka 13 mil till deras flygplatskontor för att hämta paketet...

Svar på tråden Postnord.