• Mileah

Postnord.

Jag jobbar på postnord. Vad vill ni veta?

• Svar på tråden Postnord.
  • Egon den stora

Varför är det omöjligt att få en hel tidning i brevlådan? Alltså man beställer ett magasin för typ 50 spänn och det kommer fram med söndriga sidor ihopknycklat med resten av posten? Även Barnes serie tidningar ser ju bedrövliga ut?

• Aniiee
    Egon den stora skrev 2016-08-06 21:21:04 följande:

Varför är det omöjligt att få en hel tidning i brevlådan? Alltså man beställer ett magasin för typ 50 spänn och det kommer fram med söndriga sidor ihopknycklat med resten av posten? Även Barnes serie tidningar ser ju bedrövliga ut?

Dito paket (min bror gjorde ett antal experiment,och vet, med säkerhet, att det är postnord det är fel på/blir fel hos)
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • fjanten

Skicka in en brevbärarsynpunkt! Antingen genom att ringa kundtjänst eller på hemsidan. Då kommer det till ansvarig på det lokala brevbärarkontoret. Du kan även be att få återkoppling från denna ansvarige person. Skadar ju inte... (Mvh f.d. kundtjänstanställd på postnord). Jag har själv skickar in brevbärarsynpunkt och mina bekymmer upphörde!
  • Egon den stora
    fjanten skrev 2016-08-06 21:39:56 följande:

Skicka in en brevbärarsynpunkt! Antingen genom att ringa kundtjänst eller på hemsidan. Då kommer det till ansvarig på det lokala brevbärarkontoret. Du kan även be att få återkoppling från denna ansvarige person. Skadar ju inte... (Mvh f.d. kundtjänstanställd på postnord). Jag har själv skickar in brevbärarsynpunkt och mina bekymmer upphörde!

Redan gjort, men vad hjälper det? Det verkar inte finnas några krav på kvalitén.
  • Anonym (Hmm)

Så många brev som försvunnit för mig. Fått påminnelse på räkningar. Undrar verkligen var dessa brev tar ivägen

• Egon den stora
    Anonym (Hmm) skrev 2016-08-06 22:07:19 följande:

Så många brev som försvunnit för mig. Fått påminnelse på räkningar. Undrar verkligen var dessa brev tar ivägen

Här hamnar många brev i grannarnas lådor. Kanske orkar inte alla gå runt med brev och så vore som liggandes?
  • fjanten
    Egon den stora skrev 2016-08-06 21:58:21 följande:

Redan gjort, men vad hjälper det? Det verkar inte finnas några krav på kvalitén.

Det är väl inte många i postnordprocessen som bryr sig.
  • kaffe
    Anonym (Hmm) skrev 2016-08-06 22:07:19 följande:

Dom är nog hos mej. Jag får varje vecka flera brev där varken namn eller adress stämmer eller liknar något av våra namn eller vår adress. Lägger jag dom på gula lådan dröjer det ett par dagar, sedan är breven tillbaka hos mej. Ringer jag post nord så upphör breven någon vecka, sen kommer dom igen.
  • Egon den stora

Då var det bara att vänta på svaren. Det jätte vore spännande, föressten har jag en till. Varför är alla bilar skavda eller bucklade någonstans? Är folk som är brevbärare extremt vårdslösa?

• IsDimma

Klaga. Det gjorde jag hos adlibris när jag fick ett paket som var trasigt med en trasig bok i.
    Jag stod i duschen när paketet kom och hörde hur brevbäraren försökte pressa in det genom dörren (har brevinkast fortfarande). Hen stod där säkert fem minuter och tryckte.
    Sen när jag väl klätt mig och kom ut för att försöka få upp paketet så satt det typ helt fast. Fick till slut upp det iaf. Fotade och skickade in en reklamation till adlibris. Fick 50% på boken om jag behöll den vilket jag gjorde.
    Men nu när jag beställt böcker kommer det alltid ner till Ica. Dom måste gjort någon anmärkning hos sig.
    Men detsamma borde ju gälla hos själva posten. Att man ska kunna klaga och det blir bättre.
Svar på tråden Postnord.