• Mileah

Postnord.

Jag jobbar på postnord. Vad vill ni veta?

• Svar på tråden Postnord.
  • IsDimma
    Anonym (Hmm) skrev 2016-08-06 22:07:19 följande:

Så många brev som försvunnit för mig. Fått påminnelse på räkningar. Undrar verkligen var dessa brev tar ivägen

Vi får jätteofta både brev och jättestora paket som brevbärarna ställer utanför dörren om man inte är hemma som egentligen ska till en granne två trappor längre ned. Sambon och hon har samma efternamn. Nu senast så var vi borta två veckor och när vi kom hem hade vi fått en räkning som var hennes som hon då inte kunnat betala i tid. Vi hade sett till att räkningarna var betalda liksom. Men så kommer grannens räkningar till oss. Stackars henne
    Delar ni efternamn med någon granne?
  • Aniiee
    IsDimma skrev 2016-08-06 23:01:57 följande:
    Klaga. Det gjorde jag hos adlibris när jag fick ett paket som var trasigt med en trasig bok i.
    Jag stod i duschen när paketet kom och hörde hur brevbäraren försökte pressa in det genom dörren (har brevinkast fortfarande). Hen stod där säkert fem minuter och tryckte.
    Sen när jag väl klätt mig och kom ut för att försöka få upp paketet så satt det typ helt fast. Fick till slut upp det iaf. Fotade och skickade in en reklamation till adlibris. Fick 50% på boken om jag behöll den vilket jag gjorde.
    Men nu när jag beställt böcker kommer det alltid ner till Ica. Dom måste gjort någon anmärkning hos sig.
    Men detsamma borde ju gälla hos själva posten. Att man ska kunna klaga och det blir bättre.
    varför klagade du hos adlibris när det var postnord som gjorde fel?
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Egon den stora
    Aniiee skrev 2016-08-06 23:08:51 följande:

Beskedet jag fick av posten när jag klagade på tidningarna är att det är avsändaren som måste reklamera eftersom dom är beställaren. Posten btyr sig inte om ifall mottagaren tycker något.
  • fjanten
    Aniiee skrev 2016-08-06 23:08:51 följande:

Det är adlibris som är kund hos postnord och det är kunden som ska reklamera. Personen som beställde från adlibris var adlibris kund - och ska därmed reklamera hos adlibris.
  • Rataxes

Varför har chaufförerna hos Postmord satt i system att strunta i att åka ut med paket som ska levereras till dörren för att istället lägga en lapp i brevlådan så man blir tvungen att köra till affären för att hämta det, ibland ännu värre - köra till postcenter 3 mil hemifrån. På paketet sitter sedan en etikett med texten "Sökt" trots att de inte varit i närheten av huset.

Ett tips jag fått är att man ska vända sig till PTS som är tillsynsmyndighet för Postmord, om alla som drabbas av Postmords inkompetens gör det så kanske de tar Postmords chefer i örat.

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • fjanten
    Rataxes skrev 2016-08-07 10:57:11 följande:

Varför har chaufförerna hos Postmord satt i system att strunta i att åka ut med paket som ska levereras till dörren för att istället lägga en lapp i brevlådan så man blir tvungen att köra till affären för att hämta det, ibland ännu värre - köra till postcenter 3 mil hemifrån. På paketet sitter sedan en etikett med texten "Sökt" trots att de inte varit i närheten av huset.

Ett tips jag fått är att man ska vända sig till PTS som är tillsynsmyndighet för Postmord, om alla som drabbas av Postmords inkompetens gör det så kanske de tar Postmords chefer i örat.

Det finns GPS:er i hemleveranschaufförernas bilar. Ringer du kundtjänst så kan de se exakt vart personen varit. Ibland kunde jag se att chauffören varit på plats, ibland hade chauffören aldrig varit där...
  • Rataxes
    fjanten skrev 2016-08-07 11:24:29 följande:
    Det finns GPS:er i hemleveranschaufförernas bilar. Ringer du kundtjänst så kan de se exakt vart personen varit. Ibland kunde jag se att chauffören varit på plats, ibland hade chauffören aldrig varit där...
    Jo, jag vet, det har hänt att de varit inne på gården och bara vänt utan att orka kliva ur bilen, antagligen för att skaffa sig alibi. Någon gång ska jag väl hinna filma när slöfockarna gör på det viset. Men klagar man för mycket lär man väl få massakrerade försändelser eller ollade paket som hämnd.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • ostpaj

Undrar också vart alla brev tar vägen... postade tre olika brev i en låda till tre olika personer. ingen fick sitt brev. Efterblivna som jobbar på postnord? Fattar inte vad man ska göra när man tömt postlådan.

• fjanten
    Rataxes skrev 2016-08-07 11:31:08 följande:

Jo, jag vet, det har hänt att de varit inne på gården och bara vänt utan att orka kliva ur bilen, antagligen för att skaffa sig alibi. Någon gång ska jag väl hinna filma när slöfockarna gör på det viset. Men klagar man för mycket lär man väl få massakrerade försändelser eller ollade paket som hämnd.

Skit irriterande är det. Jag väljer aldrig hemleverans av just den här anledningen.
  • FDFMGA

Varför levererar PostNord konsekvent företagspaket till kontor på icke-kontorstid och lämnar en lapp på dörren att de försökt leverera och att paketet finns att hämta på ett Postkontor en (jävla) bit bort?

Tror du att det finns något annat företag som är lika toppstyrt som PostNord?

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rataxes
    fjanten skrev 2016-08-07 12:34:13 följande:
    Skit irriterande är det. Jag väljer aldrig hemleverans av just den här anledningen.
    Ibland kan man inte välja... Företag i utlandet skickar ofta med hemleverans för att få bekräftelse på att paketet kommit till adressaten. Endast UPS är sämre. 2 leveransförsök, sedan får jag åka 13 mil till deras flygplatskontor för att hämta paketet...

• FDFMGA

Vilken passande tråd för ämnet PostNord.

Ts arbetar där, ber om frågor och utlovar svar.

Undrar om dessa har skickats till en central postsorteringsanläggning och sen delats ut i en annan tråd. Jag kan iallafall inte se några svar från ts i den här tråden.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Egon den stora
    FDFMGA skrev 2016-08-10 17:38:51 följande:

Vilken passande tråd för ämnet PostNord.

Ts arbetar där, ber om frågor och utlovar svar.

Undrar om dessa har skickats till en central postsorteringsanläggning och sen delats ut i en annan tråd. Jag kan iallafall inte se några svar från ts i den här tråden.

Det tog ett par veckor att få snart på mitt senaste mail till kundtjänst på posten så man blir ju inte förvånad!
  • Aniiee

När jag var i min lägenhet nu i veckan så såg jag ett paket stående ovanpå postskåpet. Ni kan jag ju inte vara tvärsäker på att det var brevbäraren som ställt det där, men jag tror det. Det skulle till en gammal, liten dam i huset, och hon när definitvt inte upp dit, och det var för stort för brevlådorna, så de kan inte ha hamnat fel.. Vem som helst kunde ju ha tagit det och damen hade aldrig fått sitt paket,.....

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Burlöv centrum

Ja bor i Sverige och jag har beställt en produkt i Sverige men eftersom jag har inte fått brev länge spårade jag paket och fick veta att den fanns i Danmark vad betyder detta och när ska jag få min beställning levererat.

Svar på tråden Postnord.