Inlägg från: Upprepade missfall |Visa alla inlägg
  • Upprepade missfall

Utredning på gång, stötta varandra?

Ellencassandra skrev 2017-10-18 21:52:08 följande:

Ja gör det! Dom pratar inte bara ivf utan även missfall, pgd, ägglossning osv. :)

Det är pennor. Så det går bra. Gillar inte heller nålar.. men den första sprutan har gått jätte bra. Däremot tog jag den andra sprutan idag men den var inte rolig. Tjockare nål och lite längre. Sved å blev röd runt om.. men men det måste ju bli gjort så det e bara å kämpa på :P

Tack :)

Usch ryser av bara tanken... Men vad gör man inte för ett barn liksom :) Den sprutan behövs väl bsra tas en gång?
  • Upprepade missfall
    Ellencassandra skrev 2017-10-24 11:42:54 följande:

Fick ut 6 ägg idag på ägguttaget! Vilket är helt okej. Hoppas att de ska bli befruktade å delar sig bra :)

Skönt, hoppas ni får några till frysen då oxå! Hur många dagar väntar man till återföring? Hur kändes ägguttaget, var det i samma nivå som spolningen eller värre/lättare?
  • Upprepade missfall
    My102 skrev 2017-10-30 14:52:54 följande:

Jag gjorde ju spolning den 16, läkarn sa att han inte såg då att ÄL var på g. Vilket jag anade. Jag använder mig av CB fertilitetsmonitor och fick hög den 16 okt och har fått det ända till idag, nu är stickorna slut. Jag har däremot aldrig fått max.

Vad är det som händer?

Brukar du ha svårt att få fullt utslag på äl? Annars så brukar man ju ha nån månad per år då man inte får äl så det behöver ju inte vara något fel för att den inte kommer en månad. Har du testat nått mer sen dess och fått positivt? Annars får vi hålla tummarna att nästa månad släpper ett guldägg nu när spolning är gjord ;)
  • Upprepade missfall
    Ellencassandra skrev 2017-10-24 14:35:28 följande:

Ja det hoppas jag också!! På min klinik sätter de tillbaka på dag 2! Så på torsdag!

Hm jag tyckte nog äggplocket var värre än spolning.. men samtidigt var äggplocket lättare än vad jag trodde! Trodde det skulle göra jätteont. Men hade mensvärk som fan efteråt! Men det gick över rätt fort :)

Om jag räknat rätt så är du på rd 8 nu? Jag väntar med spänning på hur det gått för er, känner du av några symptom?
  • Upprepade missfall
    My102 skrev 2017-11-03 22:27:59 följande:

Jag har fått positivt på digitala ägglossningstest innan det är så svårt att analysera stickor men jag tror jag har fått fullt utslag där också..svårt

Ja jag tycker oxå stickor är lite svåra. Jag blir ofta osäker på om strecket är lika starkt som kontrollinjen eller bara väldigt starkt. O när de är så starkt, ska man verkligen inte räkna det om positivt ändå då.. Den här månaden blev det så, och då dubbelkollade jag med digitalt o fick glad gubbe. Så nu känns det ännu klurigare att lista ut om det är positivt eller bara väldigt starkt. Dagen efter glada gubben fick jag dessutom fullt utslag utan tvekan på stickan, så dom verkar ju vara olika känsliga oxå. Blev så osäker på vilken som va rätt så jag vet inte hur jag ska göra kommande månader. Men ligga så ofta som möjligt kring veckan då jag vet att äl nån gång bör ske, o hoppas på de bästa antar jag :P
  • Upprepade missfall
    Ellencassandra skrev 2017-11-04 10:15:21 följande:

Ja precis! Du räknade rätt :) idag rd 9! Nää jag har typ inga symptom överhuvudtaget :( å de symptom jag har är ifrån progesteronet som jag tar varje dag.. men vi får se!

Det är spännande ja men känner att det inte gått denna gång :( hur går det för dig?

Förstår att det känns lite hopplöst när man inte känner nått annorlunda i kroppen, men det behöver ju inte betyda att det blev ett misslyckat försök heller. Det är ju vanligt att man inte känner något så tidigt. Sen är det ju oxå svårare att känna något om man tar extra progesteron eftersom man redan då får de vanligaste symptomen man får i början. Så du kanske visst känner av nått men räknar med att de är enbart pga progesteronet ;) Jag håller iaf tummarna, tappa inte hoppet än <3

Kör ni annars igång direkt igen eller väntar ni nån månad på nytt försök? Hur har det känts för er förresten, vet att många brukar tycka det är väldigt psykiskt påfrestande med ivf.

För mig går det väl sådär måste jag säga. 8 månader sen senaste missfallet och inget verkar hända. Men bim är nästa helg så vi hoppas denna månad är vår månad :) Vi väntar nu oxå på provsvaren på kromosomanalysen, som bör komma i slutet av november.
  • Upprepade missfall
    My102 skrev 2017-11-05 00:35:14 följande:

Ja men precis! Vi har tänkt samma, ligga ofta kring den viktiga veckan..nackdelen för mig är att min mens är oregelbunden så när väl mensen kommer kanske vi fokuserade på fel vecka :/ lejsamt!

Jaha ja då blir det ju svårare :/ Men vad har utredningen visat kring amh och ägglossning då, ser det ut som att du har äl varje månad? Vid oregelbunden cykel borde du fått testa letrozole kan man tycka :/ Men spolningen kanske stabiliserar den lite nu, man kan alltid hoppas :)
  • Upprepade missfall
    My102 skrev 2017-11-05 11:27:25 följande:

Alla prover är bra. Jag tycker också läkaren borde ha kollat mer om jag verkligen släpper ägg osv men läkaren går direkt på IVF och vi måste ta virusprover först innan vi ens kontrollerar ägglossning..vilket jag tycker är lite konstigt!

Det låter ju jättemärkligt att dom helt hoppar över det och inte försöker något annat innan. Kan man få det att fungera på annat sätt än ivf så gör man ju det. Ivf är ju inte direkt en dans på rosor som flyter på utan problem för alla. Jättedåligt att dom inte låter dig försöka andra alternativ innan man tar det steget :/ Kan du inte prata med läkaren om att du tex gärna vill testa letrozole eller liknande och se om det kan hjälpa dig innan ivf drar igång? För ni har väl lite väntetid till dess ändå?
  • Upprepade missfall
    My102 skrev 2017-11-06 14:22:13 följande:

Vi har ingen väntetid till IVF faktiskt, eftersom vår kommun betalar IVF så räknas vi som privata, vi går inte genom landstinget. Det är de jag blir fundersam på, om kostnaderna vi har fått för medicin och ultraljud via vår privata läkare kan vara just att för att kolla hur det är med äggen osv, i så fall blir det innan IVF men lite väl att ta till med virusproverna redan nu, innan vi kollar äggen. Tycker virusproverna är lite läskigt

Jaha, vad skönt att slippa vänta :P Men det låter helvirrigt med all info osv ni har fått. Man tar ju inte medicin för att kolla äggen heller, så det vet jag inte vad läkaren kan syfta på. Är det inte medicinerna för ivf då? För dom betalar man ju själv. Men har ni gjort utredningen privat oxå, för då kanske det är deras pris för ultraljud dom menar? I vilket fall bör ni kanske ringa läkaren o be om lite tydligare info :P

Vet inte vad det är för virusprover, hur tar man dom och vad kollar man då?
  • Upprepade missfall

Blev ju inget den här gången heller kan jag ju säga redan nu, 4 dagar innan mensen. Behöver inte ta gravtest eller nått för att veta. Har börjat se mönstret senaste månaderna att några dagar innan mens så blir jag superdeppig, tycker allt känns sorgligt och gråter för minsta lilla. Jag vill heller inte va i närheten av min kille o stör mig på allt han säger och gör. Har inte insett tidigare att de dagarna ja mår så hänger ihop med mensen. Någon annan av er som får så? Det kallas tydligen PMDS, och jag vill bara dra täcket över huvudet och sova dom dagarna. Hade jag inte försökt få barn hade jag kunnat ta p-piller eller andra behandlingar för att slippa det. Men sålänge vi fortfarande försöker måste jag ju stå ut med ca 5 dagar depression varje månad. Hade jag haft normal fertilitet så hade jag kunnat stå ut några månader till det tog sig. Men nu känns det ju hopplöst när ja inte ser slutet på det här, kanske dröjer det flera år till liksom! 4 år har ju gått redan, ska jag må såhär i 4 år till??

Wow blev verkligen ett jättelångt gnällinlägg nu, men fan vad allt känns grått och tomt just nu..

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?