Inlägg från: Ellencassandra |Visa alla inlägg
  • Ellencassandra

Utredning på gång, stötta varandra?

Har äntligen fått hem brev från Karolinska. Det står då att de godkända kliniker vi har rätt att välja mellan är fertilitetscentrum Sthlm, Stockholm ivf och ivf kliniken! Så ska höra av mig till nån av dom! Väldigt spännande! :)

• Ellencassandra

Läste på Karolinska att kötiderna har blivit förkortade pga det är fritt vårdval nu hos ivf kliniker. Undrar hur lång kön e nu? Ska iallafall ringa Stockholm ivf på måndag har jag bestämt! :)

• Ellencassandra
    LadySat skrev 2017-07-03 08:31:41 följande:
    Ellencassandra skrev 2017-07-01 20:28:39 följande:

Läste på Karolinska att kötiderna har blivit förkortade pga det är fritt vårdval nu hos ivf kliniker. Undrar hur lång kön e nu? Ska iallafall ringa Stockholm ivf på måndag har jag bestämt! :)

Åh vad kul att det går framåt! Uppdatera gärna här när du pratat med dem :D

Nu ringde dom upp mig och vi har fått en tid den 29e augusti! Hon sa att vi förmodligen kommer få börja behandling i september eller oktober! Känns jätte bra! :)
  • Ellencassandra
    eelinh skrev 2017-07-03 16:51:15 följande:

Nu har jag verkligen fått en dipp.. efter ha slutat med allt vad tempning, Ältest och hälsokost har att göra med så började jag på någotvis må "normalt" igen. Sådär som man gjorde innan stressen över att bli gravid tog över. Men nu efter ett flertal nära och kära berättat att de är gravida rann min bägare över denna gång mensen kom. Det var som att ramla ner i ett svart hål och allt känns så hopplöst. Vi är ofrivilligt barnlösa, på utredningen kunde de inte hitta några fel utan att vi haft "otur" som inte blivit gravida. Hur kan man ha otur i snart 2 år? I september ska vi ringa och be att rå en remiss till ivf-kliniken i Falun. Jag hoppas de inte har allt för långa köer. Hur gör ni andra när den där hemska dippen kommer? För jag antar att jag inte är själv att känna den där känslan.

Kram på er!

Förstår precis hur du känner dig. Ena mensen känns det rätt så lugnt å sen nästa blir man helt förstörd. Känns verkligen som alla blir gravida omkring en. Å man känner sig så hemsk att den där avundsjukan tar över. Vi är precis som er oförklarligt barnlösa å försökt över två år. Vi börjar ivf i september oktober så det gick snabbare än var jag trodde. Stod ju 8-10 månader på Karolinska men i och med att fler kliniker gör landstings finansierade behandlingar så är kötiden kortare! :) så hoppas det går fort för er också!
  • Ellencassandra
    eelinh skrev 2017-07-03 22:57:13 följande:
    Skönt att veta att det finns flera.

Den värsta känslan upplevde jag nyligen, därför jag blev så deppig tror jag. Jag fick reda på för någon dag sedan att jag ska bli moster, min syster är gravid i v14. Det är så hemskt att inte kunna bli genuint glad för hennes skull. Man känner sig som en fruktansvärd person som är så egoistisk och bara tänker på sig själv. Såklart jag är glad för henne, men jag kan inte låta bli att känna en aning avundsjuka.

Jag hoppas det går snabbt för oss också! Vad skönt för er att ändå ha bollen i rullning.
    Förstår det :( har känt så många ggr. Men vi e ju otroligt starka som fortsätter å kämpar på!
    Men det e jobbigt när alla andra blir gravida. Min bästa vän väntar sitt andra barn som kommer om en månad. Det har tyvärr blivit att jag har hållit mig lite undan trots att jag e glad för hennes skull så är jag ledsen för min skull. Men jag har varit rätt öppen med det inför henne å hon förstår verkligen. Så det e ju skönt. Men man hatar å känna sig avundsjuk :/
  • Ellencassandra
    Emmie79 skrev 2017-07-10 09:51:49 följande:

Ni som gjort HSSG (äggledarspolning), ska man förbereda sig på något särskilt sätt? Har bara fått veta att jag ska ta en alvedon och vara där ca 15 min innan.

Kunde ni jobba som vanligt efteråt? Kunde ni ha sex samma dag? Fick ni någon infektion?

Har äl på fredag/lördag och vill gärna optimera chanserna till graviditet denna månad så det vore ju himla synd om jag fick nån infektion pga spolningen och att det sabbade allt.

Nej jag tog bara alvedon innan. Det stack bara till lite men däremot fick jag mensvärk i en timme ungefär efteråt! Jag vill minnas att vi kunde ha sex som vanligt :) fick ingen infektion och kunde jobba som vanligt efteråt!
  • Ellencassandra
    Emmie79 skrev 2017-07-11 13:37:53 följande:

Då var spolningen avklarad. Gjorde inte ont alls, kände faktiskt ingenting. Inte ens mensvärk. Fri passage och inget som satt i vägen i livmodern heller, så skönt. De sa att allt är klart nu, jag ska ringa när jag får mens så ska vi boka in ett sista möte och ultraljud (fattade inte riktigt varför de ville höra ultraljud igen?) och prata om provsvaren och fortsatt behandling.

Är orolig att de bara kommer säga "vi hittade inget så ni får fortsätta försöka själva ett tag till". Vill ju få remiss till ivf direkt så vi slipper vänta så långe. Hur har det varit för er andra?

Jag fick testa letrozol direkt efter spolningen men egentligen har jag ju egen äl men fick aldrig positivt utslag på äl tester så började ta det några omgångar. Egentligen ville läkaren skicka mig direkt till ivf men jag ville försöka med letrozolen. I september börjar vår ivf :) så förhoppningsvis skickas remiss på en gång! Inga fel på någon av oss men hoppas att ivf ska hjälpa oss
  • Ellencassandra

Måste bara skriva av mig lite. Börjar ju ivf i september å det har känts jättebra. Har känt mig lugn. Så kom mensen idag å jag har gråtit så mycket å allt känns hopplöst. Tänker att ivf nog inte kommer funka för oss heller å att det aldrig ska gå :( bara mörka tankar idag.. men hoppas man mår bättre imorgon. Jag hoppas det går bra för alla här.

• Ellencassandra
    eelinh skrev 2017-07-20 19:19:25 följande:
    Usch, jag känner så igen den känslan. Men glöm inte att det brukar kännas bättre om nån dag. Tillåt dig att må dåligt just nu! Kram
    Ja det brukar det ju göra.. vet ju att jag får hjälp snart förhoppningsvis. Men ja ibland måste man ju bara tillåta dig själv å må dåligt :) idag är det iallafall fredag så redan då blir man gladare ;) kram!
  • Ellencassandra
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-20 19:51:36 följande:
    Ellencassandra skrev 2017-07-20 18:05:10 följande:

Måste bara skriva av mig lite. Börjar ju ivf i september å det har känts jättebra. Har känt mig lugn. Så kom mensen idag å jag har gråtit så mycket å allt känns hopplöst. Tänker att ivf nog inte kommer funka för oss heller å att det aldrig ska gå :( bara mörka tankar idag.. men hoppas man mår bättre imorgon. Jag hoppas det går bra för alla här.

Jag kände likadant i måndags. Mensen kom efter jag fått letrozol, ringde in för ny tid och ny omgång letrozol men fick nej, får inte ta dem. Fick en tid i aug, de ville egentligen ha en tid efter min nästa mens, men då bröt jag ihop och sa att det har jag ju ingen!

Nu dricker jag rose och springer långs turer i skogen, försöker göra sånt som man kanske inte kan göra sen men som man mår bra av.

Kram på dig, det är tufft men på något sätt ordnar det sig!
    Åh va tråkigt :( varför får du inte ta dom nu igen?
    Bra där! Det har du rätt i. Man ska passa på å göra sånt där så länge man kan! Blev lite osams med min kille igår för han förstår inte riktigt varför jag bröt ihop så mycket igår då vi får hjälp i september med ivf. Men även om det är så så hoppas man ju innerst inne att det ska gå på naturlig väg.. å man tjafsar inte med mig när jag har mens haha! Då blir det ett himla liv xD men nu är det bättre!
    Kram å lycka till!
Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?