My102 skrev 2017-11-07 11:53:35 följande:
Idag kom mensen :( på dag 35 (oregelbunden mens) Ingen lycka efter spolningen, den här gången kändes värst..jag trodde verkligen att spolningen skulle göra under.
Jag mailade i alla fall min läkare och meddelade att jag har fått mens och använt CB advanced fertilitetsmonitor och inte fått utslag på LH på 2 cyklar. Bara hög som mäter östrogen. Och jag frågade om vi kunde kolla upp om jag verkligen släpper ägg då jag själv tvivlar på det, jag släpper isåfall väldigt sällan. Har fått ?positivt? ÄL test allt från 15 till 11 dagar innan mens och den tiden är väl ändå samma?
I villet fall så fick jag svar att vi ska ta prov på progesteron efter förmodad ägglossning samt att han kunde skriva ut letrozol till mig. Jag skrev att det lät bra och väntar nu på recept.
Men! Ni som är kunniga :) Kan jag ta letrozol utan noggrann undersökning om ägglossning uteblir? Vad händer om jag faktiskt ägglossar och tar letrozol samtidigt? :/ en del av mig litar fullt på läkaren, att han vet vad han gör men en annan del vette sjutton :/
Åh va tråkigt :( jag tänkte också att det kanske skulle gå vägen efter spolningen för man läst om många som blivit gravida direkt efter. Men det var nog mest tur..
ang letrozol. Jag fick aldrig utslag på mina äl tester men enligt mina blodprover som jag tog så hade jag ägglossning. Men jag fick letrozol ändå å då fick jag utslag på äl stickorna. Nu hjälpte ju letrozol inte mig ändå utan kör ju ivf. Men tror inte det är nån fara att ta letrozol även om du skulle ha ägglossning. Det var pergotime som var större chans att få tvillingar. Mindre risk med letrozol. Så det är nog ingen fara :)