• Mjbo

Utredning på gång, stötta varandra?

Nykär15 skrev 2016-10-19 09:16:02 följande:

En graviditet syns inte så tidigt så visst skulle de ha kunnat missa det på VUL. Först framåt v 6 kan man ju se hinnsäcken och ev nån prick. Sen beror ju allt på när ägget fäste. Men är ju så litet att det är omöjligt se så tidigt i livmodern. 

Har du tagit nåt grav.test? 

Jaha :/ inte ens tänkt så långt. Jag tror starkt på att jag INTE är gravid iallafall.. känns som att skulle ja ta ett test så blir ja bara besviken ändå. Ja gillar inte att ta tester :P
    Men ja kanske ska göra de nu ändå då.... Ska fundera lite på det :P 
    Tack för informationen iallafall, jag va helt säker på att de kunde se genom VUL, trotts att de va tidigt, men när du förklarade det på det viset så låter det ju ändå ganska logiskt :)
  • Mjbo
    Madeeleenee skrev 2016-10-19 11:26:51 följande:
    Mjbo skrev 2016-10-19 10:22:45 följande:

Verkligen sjukt! :O Hur gammal är du och sambon?
    OKej, tack för de lite mer lugnande orden, jag hoppas att spolningen går lika bra för mig då, Nu vill jag bara att den ska komma så jag kan få fortsätta utredningen. 

Tycker ändå du ska testa, somsagt syns inte en graviditet för än efter dryga månaden så inget VUL hade visat iaf. TESTA! Annars åker jag hem med ett test till dig när jag luskat ut var du bor, haha! Nä skämt o sido men låter ju som du kan vara på smällen.
    Tack! Ja, jag har inte haft mens mer än ca 4 gånger senaste året, och bara fått äl känningar ett par. Så är nog äl problem hos mig. Dock normala prover och VUL. Tycker man borde få testa äl stimulerande iaf i väntan på spolning? Läkaren sa tom att hon tror tabletter kommer hjälpa mig men att det är onödigt innan spolning? Fick inget för att framkalla mens än, med min cykel kan det handla om flera månader innan nästa mens kommer.. suck. 
    Haha ja, Mora är ju inte så stort, så kanske du hittar mig någonstans :D

Ja, jag ska kanske testa :/ Men ja vet i princip att det kommer va neg, varför skulle ja bli gravid nu precis, känns fel. Vi har ju försökt 2 år.... Så att det skulle komma spontant sådär bara, känns alldeles för overkligt. 
  • Mjbo
    Nykär15 skrev 2016-10-19 12:22:04 följande:
    Förstår dig om du inte gillar att testa, isf får du ju låta bli. Men om mensen är sen så är det ju ändå väldigt svårt att bekräfta att du är gravid om du inte tar ett test. Så jag tror du förr eller senare måste göra det om den inte dyker upp Glad

Ska köpa ett test snart och testa. Visst borde ja kunna testa mitt på dagen nu när ja är 5 dagar efter bim? 

• Mjbo
    Madeeleenee skrev 2016-10-19 14:25:57 följande:
    Spännande och hoppas du plussar! Idag har jag väldigt ont i bröstvårtorna, brukar aldrig ha det annars så hoppas det innebar att jag faktiskt släppte ägg igår! Lycka till och kram från Vika:)

Min mens kom idag ÄNTLIGEN :D

Första gången ja sagt så tror ja, men ja har ju känt att ja inte är gravid, så de kändes bara så konstigt när den inte ville komma helt plötsligt. Men idag kom den somsagt så idag ska jag ringa gyn och boka tid för spolning :)

Spännande med känningar, jag håller tummarna att du hade äl i dagarna. då kanske du plussar snart :) :) 

• Mjbo
    johannajw skrev 2016-10-19 21:08:34 följande:
    Jag är 23 och min sambo är 27. Så jag tycker väl ändå inte att vi är unga. Vi har liksom varit i lag i 5,5 år.

Det kommer gå jätte bra med spolningen! Jag visste inte ens om att jag skulle göra en när jag kom dit, så tänk inte på det så mycket :)

Jag hoppas det! Fick mensen idag iallafall så ska ringa gyn idag. Blir kanske nästa vecka eller veckan där på, som jag får tid för spolningen då. Så det är ju bra :) 

Ja de är riktigt konstigt med åldern, ja förstår inte vad det skulle ha för betydelse, ja menar, man är ju vuxen och i ett stabilt förhållande (uppenbarligen om man försökt fått barn i mer än 1 år) ... Hur går ni vidare nu?

• Mjbo
    Hope7 skrev 2016-10-23 23:04:04 följande:

Jag är från Örebro trakten..
    Nån som vet om man får reda på spermie resultatet på första läkar besöket ? Vi ska dit om tre veckor och det är ca tre veckor sen han lämnade provet, men vi har inte fått nå svar. Är rädd att det dåligt om man får reda på det där, annars kunde dem väl skicka provsvaren :/

Vi fick papper hemskickade med våra provsvar att allt va normalt någon vecka efter vi hade vart där och lämnat spermier. fick samtidigt hem mina svar för blodproven då. Men det borde gå att ringa och fråga? :)
  • Mjbo
    johannajw skrev 2016-10-22 12:27:31 följande:
    Ja men vad roligt!! Hoppas att det går bra för dig!

Vi väntar på en remiss för att min sambo ska få lämna spermier prov, och den remissen kan ta upp till 3 månader att få. Så jag är väldigt arg. Det tar liksom 5 minuter att kolla upp om spermier är bra eller inte, varför gjorde dom inte de på en gång då vi redan var där?! Jag tänkte ringa dom till veckan, för nu har det gått yttligare 60 dagar sedan min förra mens. Jag vet liksom ingenting i nuläget. Sjukt störande.
    Ja det är spännande. Nu längtar jag med skräckblandad förtjusning tills på fredag. Då ska jag spolas och kolla passagen hur de ser ut. Nervös som tusan är jag men de är ändå skönt att få det gjort. Det är sista steget i utredningen om allt ser bra ut alltså. Sen gör dom inget mer tydligen.

Då stämplar dom oss "ofrivillg barnlöshet" ... Alltså att de inte är nå fel på nån av oss men att de inte går ändå. Konstigt tycker jag, men då får vi se hur man får vidare..
  • Mjbo
    Ninjatigern skrev 2016-10-22 15:17:16 följande:

Jag har nu genomfört en spolning för att se blockeringar. Det konstig var att hon såg inget. Hon såg bara något ställe där kontrasten syntes. Hon menade att det var väldigt otydligt och att de kan gömma sig.

Så jag vet fortfarande inte om det är blockeringar.

Hon rekommenderade att göra en titthål, men i och med att jag har chokladcystor, måste de röra dom inför en eventuell ivf? Vill helst behålla så mycket ägg som jag bara kan. ;)

Hur gick spolningen? Ska dit på fredag och göra det jag.. Är SÅ nervös men förväntansfull.. Gjorde det ont? :/ 

Konstigt att du inte fick nå mer ordentligt svar, ja menar hur ska man då kunna gå vidare om de inte vet? Kanske får lov att göra om det? :)
  • Mjbo
    Madeeleenee skrev 2016-10-24 10:41:43 följande:

Hej igen! Nu har det gått en vecka sedan vårt läkarbesök och nu känns det lite bättre.. OM jag hade äl förra veckan så är det ca 6-7 dagar sedan dess. Förmodar att jag hade äl under natten till tisdag förra veckan.. Loggade in och läste min journal och fick då mer info av läkarens anteckningar än vad jag fick personligen vid mötet.. hmn känns lite tråkigt men så är det ofta kan jag tänka.

Enligt läkarens anteckningar hade jag flera så äggblåsor på varje äggstock. Dock inte i bandrad skrev hon.. största på vänster var 10 mm och på höger 16 mm.. 6mm slemhinna med treskiktat (?) utseende. Förmodad pågående ägglossning. 
    Patienten ska boka tid för HSS vid nästa menstruation. Efter HSS tas ställning om stimulering med Letrozole. Testosteron och S-HBG testat idag. Man får troligen anta att PCO-S ändå är orsaken till infertilitet.

PCO-S var inget hon direkt sa till mig då UL såg normalt ut sa hon? 

Förvirrande.. Har inget större hopp om att det funkat denna gång, Vill inte bli besviken igen,

usch de är ett elände tycker jag att man ska få läsa sånt här på internet.... De är läkarnas jobb att säga detta och sedan förklara så att man får svar på alla sina frågor som uppenbarligen uppstår i samband med att man hittar nått "konstigt" i sin journal som man inte hört förut..

Jag fick faktist lov att gå in och kolla min oxå nu när du sa sådär :P hittade inte ens en ända anteckning angående mitt besök den dagen?? jätte konstgit. någonting lär dom väl skriva kan jag tycka...?? Stod att vi va där på möte med läkaren men inte en enda anteckning...

• Mjbo
    Madeeleenee skrev 2016-10-31 20:15:08 följande:
    Hur gick det i fredags föresteb?

Hej!

Har inte vart inne här på jätte länge känns de som :O 

Det gick väl sådär i fredags på spolning. Beror lite på hur man ser det.
    Va stopp i ena äggledaren så jag ska opereras, måste ta bort den dåliga äggledaren då den förstör även för den friska tydligen. Min läkare tyckte det var positivt att vi hittat ett fel, för då kan man göra något åt det. Men jag vet inte riktigt om jag håller med, känns konstigt att de skulle va bra att ta bort ena äggledaren :O ? 

Men iallafall så är remiss skickad för operation nu, kunde ta upp till tre månader att få en tid för det, sen ska man läka osv.. Så vi får väl se. Om allt går som de ska under operation så ska vi ha lika stor chans att bli gravida som vilket annat "friskt" par som helst enligt henne., Jag håller tummarna att hon har rätt, men är extremt skeptisk faktiskt :( Remiss är skickad samtidigt till IVF iallafall, men det görs ingen IVF fören ja är opererad iallafall tydligen, för den dåliga äggledaren har för stor inverkan på den som är bra. Så nu får jag bara vänta och se.

Hur går det för dig?

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?