• Mjbo

Utredning på gång, stötta varandra?

Madeeleenee skrev 2016-11-09 14:47:51 följande:
    Nej de tog inget blodprov... Läste i min journal nu från idag. Där står det att de såg en hinnsäck på 5,5 mm men ingen gulesäck. Slemhinna på 10 mm.

Inte ska man väl kunna se en hinnsäck och en 10 mm slemhinna en dryg vecka efter mens? Eller? Alltså, måste det inte vara ett missfall som inte kommit ut? Just nu blir jag nästan glad om de säger att jag iaf HAR varit gravid.... Även om det förmodligen avstannat...

Nu va de länge sen ja va inne igen, och jag har missat massor ser jag :O 
    Har du tagit något test?? 

De kunde inte utesluta om de varit gravid förut eller sa de inget om det?

• Mjbo
    Madeeleenee skrev 2016-11-11 21:29:59 följande:
    Nej antar att de ska kolla det nästa vecka. Men jag är beredd på att de säger som jag tror, avbruten graviditet som inte kommit ut ordentligt. Är ok med det dock. Vill mest ha det överstökat nu! Och positivt är ju att vi blivit gravida..

OKej.. Ja de är väl lite både och, bra för då vet man ju att allt funkar, men ändå super tråkigt att den blev avbruten :(

Vad är nästa steg? 

Själv väntar ja fortfarande på tid för op.. Hoppas de blir innan jul så man får de avklarat nån gång.. så jobbigt att bara vänta.... :(

• Mjbo
    Madeeleenee skrev 2016-11-16 15:48:38 följande:

Hej! Nytt läkarbesök idag. De såg ingen hinnsäck idag, läkaren trodde det var ett blodkärl hon sett förra gången, jaja det såg iaf bra ut idag. Så blev spolning idag. Det var inte det skönaste jag varit med om kan jag säga. Själva spolningen kändes inte alls inte heller när hon förde in instrumentet (som jag var orolig för då det inte var direkt litet) för att föra in slangen. Dock var hon tvungen att hålla i min tapp med en tång för att få in slangen, inte skönt! Och när hon blåste upp ballongen fick jag stålsätta mig. Visade helt fri passage så det var skönt.

Hon sa att hon var imponerad att jag stod ut så bra med tanke att hon fick lov av att 'misshandla' mig mer än de brukar behöva. Som en sjuhelvetes mensvärk, men värt det nu när det är gjort. Har fått provera och letrozole utskrivet så nu är vi klara med utredningen, bara att hålla tummarna att min ägglossning kommer igång ordentligt nu.

Men va skönt att de va fri passage iallafall! Då vet du ju att de inte är nått fel? :) Jag har inte fått någon tid för operation än. så segt att vänta.. Börjar snart tappa hoppet om att de blir innan Jul.. Men men.. Bara de blir gjort sen så är de väl bra.

Hur ska ni gå vidare nu när utredningen är klar? Ska du få några mediciner eller så?

• Mjbo
    johannajw skrev 2016-11-17 15:39:06 följande:

Vad roligt att alla är igång med tabletter osv! :) på tisdag ska min sambo äntligen få lämna spermier prov. Hoppas att få snabbt svar, men antar att de lär dröja förens efter ny år att dom hör av sig.. :/ dom vill inte ge mig något för äl förens dom vet hur spermierna är.

Hoppas allting går som de ska med spermieproverna då! :) De borde gå rätt snabbt att få svar, vi fick svar inom några veckor bara. Så ja håller tummarna att de går snabbt för er med.
  • Mjbo
    Madeeleenee skrev 2016-11-18 14:15:48 följande:
    Ja det var skönt! Inga fel på nån av oss blev resultatet.. förutom att min menscykel är väldigt långt och gles ägglossning.. så kan det visst vara helt enkelt.. Ja jag äter provera nu och ska sedan börja med letrozole som jag fått utskrivet. Så nu håller vi tummarna att det ska funka! Lider med dig, tycker fortfarande det låter helt galet att de ska operera bort din ena äggledare...

Ja verkligen, de förstår jag måste va skönt!

Är det ägglossningsstimulerande det eller vad är det för nått då? Ingen koll på sån medicin alls :P Men va roligt för er iaf, då borde det snart gå vägen för er! Tänk va roligt!! :) 

Ja de känns helt galet för mig med att ja måste operera bort den, i mina öron låter det som att man tar bort 50 procents chans att bli gravid i framtiden, men det förklarade hon snabbt att så var ABSOLUT inte fallet. När den är borta ska jag ha lika stor chans att bli gravid som en "frisk" männsika. så det är ju bra det iaf :)

• Mjbo
    johannajw skrev 2016-11-21 23:21:39 följande:
    Hoppas jag med! :) skulle vara så skönt om de bara var fel på mig. Ja jag hoppas att man får svar innan jul iaf så man vet vart man står liksom. :)
    Samma här! Önskade att jag fick bli opererad innan jul för att få det överstökat, men de verkar inte så. fortfarande inte hört nå av dom :( 
  • Mjbo
    johannajw skrev 2016-11-23 17:45:38 följande:
    Har du testat ringa dom? Ibland så måste man tjata ;) jag var med när min sambo lämnade spermieprov. Så jag frågade hur lång tid de skulle ta och dom sa "ungefär 2 veckor, men det beror på hur de ser ut och om det blir via post eller telefonsamtal och när läkaren har tid." Man ba.. jaha tack! Får väl vänta 2 veckor innan jag tjatar. Haha.
    Nej de har jag inte gjort... Smart! Det kan jag göra. Tack för ditt råd! :)
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2017-04-28 09:16:08 följande:

Hur går det för er alla? Ska ha mens om fyra dagar.. Ömma bröst precis som vanligt så känns inte så positivt.. Däremot har jag sen förra helgen sovit oroligt varje natt drömt flera drömmar per natt å vaknar väldigt lätt.. Läst att gravida drömmer mer intensivt. Ganska långsökt men ja man hoppas ju..

Hej!

Jag har oxå läst det att gravida drömmer mer och intensivare, kanske långsökt javisst, men jag förstår om du drar i alla strån du kan, man hoppas ju ;) Du ska inte ta ett testa tidigt test då? :D 

Jag väntar min mens nu runt valborg, sen ska jag dra igång med sprutor osv, korta protokollet IVF. Hoppas att den kommer i tid, och att allt går som det ska. NErvös för dehär med sprutorna hur man kommer må, men jag försöker vara positiv!

Lycka till i dagarna nu, och hoppas mensen håller dig borta åt dig! :) 

• Mjbo
    Ellencassandra skrev 2017-04-29 16:44:24 följande:
    Haha åh va spännande då hoppas man ju xD men känns rätt tveksamt att det lyckats denna gång för brösten känns exakt likadana som innan mens :( tänker att det borde kännas helt annorlunda när man blir gravid? Är det första omgången ivf för dig? Hoppas det går bra! Det blir nog ivf för oss också snart..

Ja de är klart att man hoppas! Annars skulle man väl inte vara i den här bubblan över huvud taget tror jag, så jag har fullt förståelse för det :) 

Ja de är första gången IVF för mig.. Har ett barn sedan tidigare (var 18 år när jag blev gravid), som kom till på naturlig väg. Men efter det så har mina äggledare gett upp och nu är som sagt en bort-opererad.. Men det här med IVF är helt nytt för mig. Jag har nu börjat med första sprutorna igår. va så himla nervös innan, men de gick bra, sambon tog den på mig, och det kändes ingenting.. Nu är det bara invänta alla hormoner som kommer med detta. Man lär väl bli ett monster haha :D 

Hur gick allt för dig? kom mensen?

• Mjbo
    Ellencassandra skrev 2017-05-02 10:37:46 följande:

Åh va spännande att ni är igång! Jo just sprutorna verkar lite läskiga men va skönt att det inte kändes nåt! Dom lär väl en hur man ska göra? XD

Ska ha mens idag. Haft mensvärk sen igår kväll men inte fått mensen än.. Värken är lite till å från. Däremot har mina bröst blivit väldigt svullna sen igår. Sväller över bh-n som bara den så känns inte så bekvämt haha!

Va spännande! Då hoppas jag att dom svullnat för att du är gravid, inte för att mensen är på g! Uppdatera mig gärna! :)

Jag brukar alltid få alla grav symtom man kan ha, fast vid mens.. svullna och jätte onda bröst, mensvärk, huvudvärk, å allting. Så för mig är det ingen skillnad alls på mens och gravid, lite jobbigt kanske, men ändå lika bra känner Jag, så slipper jag få upp förhoppningarna på en graviditet med massa symptom som ändå bara slutar i en mens.

Jag är ganska negativt inställd tyvärr till det här. Spännande och roligt javisst, men samtidigt så jävla jobbigt. Trodde ärligt intr att de skulle bli Så psykiskt påfrestande fören nu sista veckan innan start, jag har mått riktigt dåligt psykiskt nu tyvärr. Och de trodde jag inte att jag skulle göra, för i början va de så roligt och spännande allting. Men men. Jag vet ju att allt är värt det i slutändan om man får en liten såklart, så än är hoppet uppe :)

Hoppas din mens inte kommer nånting. Skulle ju värt underbart! Har ni varit i kontakt med ivf som ett andra steg eller hur går ni vidare om mensen dyker upp idag? Håller tummarna åt dig!
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2017-05-02 16:19:39 följande:

Ja det kan man hoppas! Än så länge ingen mens men den dyker väl upp ikväll.. Har jag fått positivt äl så får jag mens exakt samma dag två veckor senare.. Så det ska vara idag. Men får se.

Aha åh va jobbigt! Men du har varit gravid innan eller? Hade du dom symptomen då också eller?

Jag kan tänka mig det :( verkar väldigt jobbigt. Men förhoppningsvis är det ju värt det i slutändan <3 men det är ju helt okej att må dåligt. Det är inget lätt å gå igenom. Men vi är starka som kämpar på. Snart plus!!!

Har inte ringt gyn än, gör det imorgon om mensen kommer! Hon sa att jag skulle försöka några omgångar letrozol sen skulle jag ringa så skulle hon ställa oss i kö till ivf! Tack! Hör av mig vad som händer!

Det är väldigt skönt att ha andra att dela sina tankar med som går igenom samma sak.. Alla mina vänner blir gravida hit å dit å känns inte riktigt som de förstår vad man går igenom på samma sätt..

Ja jag har ett barn som blir 7 i år. Fick henne när jag va 18 år gammal på naturlig väg. Det va innan mina äggledare fick åt skogen..

Håller med dig om att nog ingen vet vad man går igenom, det är så sjukt mycket känslor i allt detta.. både positivt och negativt. Jag svänger minst 5-10 gånger om dagen i olika känslor hur jag känner... Men jag antar att jag måste acceptera hur de är en dag eftersom jag nu vet att sja jag någon gång bli gravid så är det med ivf, det är helt kört annars. Så jag antar att man får acceptera läget.

Är på sprutdag 2 idag. Går fortfarande rätt bra, mått lite illa ikväll men inget som inte går att hantera.. Jag har sysselsatt mig med annat ikväll så man tänker på annat ..

Ingen mens ännu? :) du har inte tjuvtagit nå test? ;)
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2017-05-03 05:42:20 följande:

När klockan ringde och jag vaknade så kände jag ingen mensvärk å tänkte åh nu är den ju en dag sen så ska köpa test när jag åker till jobbet. Går på toa å så kommer mensen :( känns tungt.. Dumma mens. Känns som precis när man börjar tro ja kanske gick det nu så dyker mensen upp.

Åh nej. Jag lider med dig :( kämpa på. Snart är det din tur!
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2017-05-03 09:51:48 följande:
    Tack! Ringde min läkare å har fått telefontid på måndag så då ska vi prata om att ställas i kö till ivf.. Känns bra iallafall. Hoppas det funkar! Är ju oförklarligt barnlösa.

Okej. Mycket känslor nu förstår jag.. Jag tyckte det va så kul men ändå så ledsamt när jag fick det beskedet. Spännande och sorgset på samma gång. Kommer vi ens lyckas? TÄNK nu kommer vi snart ha ett barn!.. Va händer om det inte går?? 

Allt kom på en gång, men inte förren efter en månad efter första besöket på kliniken ungefär. Inte förren nu jag förstår vad barnmorskorna menade på ivf att det kommer bli de tuffaste perioden i våra liv. 

Hoppas du har någon i din närhet som du kan prata med, för det behövs vare sig man tror det eller inte.. Men, vi alla gör det ju för att vi kommer få något så bra utav detta. varenda sorgsna tanke kommer vara SÅÅ värt de! Kämpa kämpa! :) :) :) 

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?