Inlägg från: Madeeleenee |Visa alla inlägg
  • Madeeleenee

Utredning på gång, stötta varandra?

Mjbo skrev 2016-10-25 09:12:28 följande:

usch de är ett elände tycker jag att man ska få läsa sånt här på internet.... De är läkarnas jobb att säga detta och sedan förklara så att man får svar på alla sina frågor som uppenbarligen uppstår i samband med att man hittar nått "konstigt" i sin journal som man inte hört förut..

Jag fick faktist lov att gå in och kolla min oxå nu när du sa sådär :P hittade inte ens en ända anteckning angående mitt besök den dagen?? jätte konstgit. någonting lär dom väl skriva kan jag tycka...?? Stod att vi va där på möte med läkaren men inte en enda anteckning...

Hur gick det i fredags föresteb?
  • Madeeleenee
    Nykär15 skrev 2016-11-01 07:48:16 följande:

Om du inte haft äl på ett tag och har det nu så kan det vara progesteronet som du reagerar på, jag kan bli så mellan ÄL och mens även när jag inte är gravid, är ju samma hormon, sen om man är gravid fortsätter det ju öka och man fortsätter må illa. Men om du inte haft det på ett tag så kan jag tänka mig att du får en starkare reaktion. Men kan det vara så att du även lyckats bli gravid? Kommer du testa eller vänta på mensen?

Igår kväll ha

de jag så ont i brösten så gick på toa och kikade lite. Klämde uppifrån och ner där smärtan satt och ut kom flera droppat kritvit vätska, flera gånger ur båda brösten! Fattade ingenting. Nu kom dock mensen så är inte gravid. Men vafan händer med min kropp?
  • Madeeleenee
    UndrandeSökare skrev 2016-11-01 08:26:23 följande:

Hej Madeeleenee !

Be att dina läkare kollar upp dina prolaktin nivåer föreslår jag, så de inte är för höga.

De testade det i augusti och proverna var normala sa hon bara....
  • Madeeleenee
    Nykär15 skrev 2016-11-01 08:50:41 följande:

Mjölk i tuttarna har jag i stort sett alltid mellan äl och mens..har redan börjat denna gången och är bara på ÄL+5 så tolkar inte det som nåt speciellt. 

Okej! Ja eftersom jag aldrig brukar ha pms och att mina cykler är väldigt långa och oregelbundna, 73 dagar nu och mensen kom idag. 15 dagar efter positivt äl test...
  • Madeeleenee

[quote=77101507][quote-nick]Mjbo skrev 2016-11-02 14:58:58 följande:[/quote-nick]

Hej!

Har inte vart inne här på jätte länge känns de som :O 

Det gick väl sådär i fredags på spolning. Beror lite på hur man ser det.

Va stopp i ena äggledaren så jag ska opereras, måste ta bort den dåliga äggledaren då den förstör även för den friska tydligen. Min läkare tyckte det var positivt att vi hittat ett fel, för då kan man göra något åt det. Men jag vet inte riktigt om jag håller med, känns konstigt att de skulle va bra att ta bort ena äggledaren :O ? 

Men iallafall så är remiss skickad för operation nu, kunde ta upp till tre månader att få en tid för det, sen ska man läka osv.. Så vi får väl se. Om allt går som de ska under operation så ska vi ha lika stor chans att bli gravida som vilket annat "friskt" par som helst enligt henne., Jag håller tummarna att hon har rätt, men är extremt skeptisk faktiskt :( Remiss är skickad samtidigt till IVF iallafall, men det görs ingen IVF fören ja är opererad iallafall tydligen, för den dåliga äggledaren har för stor inverkan på den som är bra. Så nu får jag bara vänta och se.

Hur går det för dig?

[/

Men va!? Låter konstig i mina öron... Alltså att en 'dålig' äggledare skulle vara något man måste tandbortfall försatt få IVF? Aldrig hört talas om det... Gick själva undersökningen bra? Mina testosteronprover såg bra ut så ska spolas den 9/11. Fick först ingen tid denna cykel så skulle ringa igen på nästa. Som kan vara upp till ett halvår bort med tanke på min cykel.. Är så trött på detta och vill bara ge upp men då blev sambon förbannad (inte på mig) och ringde och krävde en tid denna månad, så det fick vi efter mkt muttrande från sköterskans sida...

Vi har faktiskt varit i kontakt med CVL i Uppsala som min vännina rekommenderade, känns värt resor nu när jag inte har mkt förtroende för KK där vi går nu.. Känns väldigt, opersonligt,.. Denföljer en mall men ser inte till parens individuella önskningar, behov osv...

Vilken läkare har du? Jag har Maria..

• Madeeleenee

Hej igen! Fick ju somsagt mens i tisdags.. blödde ganska mkt i två dagar sedan har det mest varit bruna flytningar/spotings fram till i lördags ungefär.. kan fortfarande klämma fram vit vätska ur brösten skall tilläggas. Har spolning inbokad på onsdag och av nån konstig intuition så kollade jag med äl test nyss.. de blev positivt?! Tänkte att de kan inte stämma så tog ett till.. Ja ni ser ju själva.. jag som aldrig brukar få utslag, bara hänt två gånger på ett år! Kan jag redan ha ägglossning? Vågar jag göra en spolning på onsdag? Kram

• Madeeleenee

Hej igen! Hade ju tid för spolning idag på morgonen... Fick en ny läkare som var så mycket bättre och vi känner oss helt trygga med henne. Kan ta detaljerna sen men försatt återgå till spolningen, som inte blev av.... När hon undersökte med ultraljud innan de började spola blev hon tyst och tittade länge... Jag tycker vill att du ska ta ett grav test... Va!?

Sa att jag tog ett i måndags och det var negativt. Hon visade på ultraljudet vad hon sa såg ut som en hinnsäck och ville därför inte spola. Tog ett gravtest på lasarettet som också var negativt... Fått en ny tid om en vecka. Vet dock inte om hon tänkt göra spolningen då eller bara se hur ultraljudet ser ut...

Jag är i chock.. En hinnsäck ser man väl inte om det inte är/har varit en graviditet? Testen är somsagt negativa... Min magkänsla säger tidigt missfall? Vet inte vad jag ska tro.... Fick min mens, som nu kanske inte var mens utan missfall? Tisdagen den 1 började jag blöda fram till i lördags ungefär, dock inte så mkt... Skulle jag vara gravid borde det väl synas på ett test nu?

Vet varken ut eller in nu..

• Madeeleenee
    Nykär15 skrev 2016-11-09 12:27:30 följande:

Men hoppsan! Och väldigt konstigt det är negativt isf...tog hon inget blodprov för att se om det är hcg i blodet? Borde ju vara det lättaste att göra om testet visade negativt? Men bra du får komma tillbaka för koll, men förstår känslan av att inte veta vad du ska tro i detta läge...

Nej de tog inget blodprov... Läste i min journal nu från idag. Där står det att de såg en hinnsäck på 5,5 mm men ingen gulesäck. Slemhinna på 10 mm.

Inte ska man väl kunna se en hinnsäck och en 10 mm slemhinna en dryg vecka efter mens? Eller? Alltså, måste det inte vara ett missfall som inte kommit ut? Just nu blir jag nästan glad om de säger att jag iaf HAR varit gravid.... Även om det förmodligen avstannat...
  • Madeeleenee
    Mjbo skrev 2016-11-11 14:22:13 följande:

Nu va de länge sen ja va inne igen, och jag har missat massor ser jag :O 

Har du tagit något test?? 

De kunde inte utesluta om de varit gravid förut eller sa de inget om det?

Nej antar att de ska kolla det nästa vecka. Men jag är beredd på att de säger som jag tror, avbruten graviditet som inte kommit ut ordentligt. Är ok med det dock. Vill mest ha det överstökat nu! Och positivt är ju att vi blivit gravida..
  • Madeeleenee
    Nykär15 skrev 2016-11-11 21:59:43 följande:

Min äl verkar komma till slut ändå...på cd 28. Jag som väntade mensen...tvära kast. Från att tro den uteblev så kommer den...

Överst igår och nederst idag.

Bara att mysa på för er nu då!:)
Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?