[quote=77101507][quote-nick]Mjbo skrev 2016-11-02 14:58:58 följande:[/quote-nick]
Hej!
Har inte vart inne här på jätte länge känns de som :O
Det gick väl sådär i fredags på spolning. Beror lite på hur man ser det.
Va stopp i ena äggledaren så jag ska opereras, måste ta bort den dåliga äggledaren då den förstör även för den friska tydligen. Min läkare tyckte det var positivt att vi hittat ett fel, för då kan man göra något åt det. Men jag vet inte riktigt om jag håller med, känns konstigt att de skulle va bra att ta bort ena äggledaren :O ?
Men iallafall så är remiss skickad för operation nu, kunde ta upp till tre månader att få en tid för det, sen ska man läka osv.. Så vi får väl se. Om allt går som de ska under operation så ska vi ha lika stor chans att bli gravida som vilket annat "friskt" par som helst enligt henne., Jag håller tummarna att hon har rätt, men är extremt skeptisk faktiskt :( Remiss är skickad samtidigt till IVF iallafall, men det görs ingen IVF fören ja är opererad iallafall tydligen, för den dåliga äggledaren har för stor inverkan på den som är bra. Så nu får jag bara vänta och se.
Hur går det för dig?
[/
Men va!? Låter konstig i mina öron... Alltså att en 'dålig' äggledare skulle vara något man måste tandbortfall försatt få IVF? Aldrig hört talas om det... Gick själva undersökningen bra? Mina testosteronprover såg bra ut så ska spolas den 9/11. Fick först ingen tid denna cykel så skulle ringa igen på nästa. Som kan vara upp till ett halvår bort med tanke på min cykel.. Är så trött på detta och vill bara ge upp men då blev sambon förbannad (inte på mig) och ringde och krävde en tid denna månad, så det fick vi efter mkt muttrande från sköterskans sida...
Vi har faktiskt varit i kontakt med CVL i Uppsala som min vännina rekommenderade, känns värt resor nu när jag inte har mkt förtroende för KK där vi går nu.. Känns väldigt, opersonligt,.. Denföljer en mall men ser inte till parens individuella önskningar, behov osv...
Vilken läkare har du? Jag har Maria..