Inlägg från: Madeeleenee |Visa alla inlägg
  • Madeeleenee

Utredning på gång, stötta varandra?

Marrelita85 skrev 2016-12-01 19:39:47 följande:

I brist på annat att göra idag, gick av jobbnatten i morse och har sovit till em och därefter ej tagit mig för att göra något alls idag. Så har jag googlat runt endel på familjeliv och övriga nätet.

Detta med ÄL tester, blir helt förvirrad. Men för mig fungerar det att ta ett test om dagen från några dagar innan förväntad ÄL för att inte missa. Har tagit CB´s digitala med en gubbe (när maximal fertilitet upptäcks) och den med dubbel hormonindikator då man får en blinkande gubbe i några dagar innan man får maximal och då en fast gubbe. Men jag testar endast en gång per dag på morgonen (morgonurin) och får alltid de resultaten som jag antar är i den perfekta värden enligt instruktionsbladet. Men hur kan det på mig då fungera att ta en per dag, medan andra kan få starkare redan samma dag bara senare på kvällen? Missar jag min ÄL topp kanske om jag inte tar på kvällen också? Men då borde jag väll inte lyckas på maximal fertilitetstest på morgonen när jag får den? Någon som förstår vad min natt trötta hjärna pratar om? Börjar leta efter alla infallsvinklar till varför vi e lyckas få det där jäkla plusset!

Förstår frustrationen! Jag gjorde min spolning för ett par veckor sedan och då var det inte någon särskild CD utan viktigaste var att det skedde mellan mens och nästa äl. Jag har så otroligt många cyklar så för mig var det ganska riskfritt. Men de brukar boka in det någon dag efter sista mensdagen generellt.

Jag har kört både CB och billigare stickor. Jag trivs bättre med de billiga då jag har kort peak (några timmar bara) och därför vill jag testa ofta. CB blev för dyrt och kör du med dubbel hormonibdikator ska man ju inte testa mer än en gång, varför vet jag inte.. Har du testat billigare stickor?

Vart går du? Hur långt har du kommit i utredningen? Efter du inte spolats än tänker jag, även om olika kliniker verkar ta stegen olika..
  • Madeeleenee
    Marrelita85 skrev 2016-12-01 20:39:27 följande:

Förut för många år sedan körde jag med billiga stickor, men har tyckt det varit smidigt att testa en gång per dag och så får man svar typ. Jag har lämnat blodprov för tyreoidea och progesteron (för att kolla om ÄL skett), sambon har lämnat spermaprov och sista steget är äggledarspolning sedan får vi snällt vänta till hösten 2017 innan vi får IVF om vi ej lyckats innan då vi måste försökt två år. Känner mig så irriterad över dessa blödningar, känns som att de minimerar chanserna. vi går på landstinget västmanlan, västerås sjukhus. De är sjukt sega. 

Okej två år.. :/ själv har jag börjat ta letrozol idag, hoppas det gör susen. Fått utskrivet för ett halvår om det inte blir nåt ska vi få remiss till IVF. Hoppas vi inte behöver det dock!
  • Madeeleenee

Hej tjejer! Nu har jag ätit mitt första kursen letrozol. Inte ärkt några biverkningar alls, skönt. Tog sista pillret i tisdags och väntar på ägglossning. Tycker mig ha lite ömma bröst och dova känningar runt äggstockarna så hoppas det är på G snart.. kan också vara inbillning... vet någon på ett ungefär när ägglossning brukar ske efter letrozol? Om jag nu får ägglossning.. har VUL inbokat på måndag på CD 12. Hoppas på bra resultat. Började med äl test idag, har för mig att de med normal menscykel på ca 28 dagar brukar på info om att börja runt dag 10? Inget utslag än dock, knappt ett teststreck vilket känns normalt på dag 10.. hoppas så innerligt att detta ska funka nu!

• Madeeleenee

Hej igen! Måste bolla lite med er!

Äckelvarning!

Är på CD 11 tog min sista letrozol i tisdags. Har inga direkta äl känningar idag men när jag var på toa och 'kände efter lite' kom en stor GELEKLUMP ut! Inte som äggvita som jag brukar ha när ägglossning är på G, brukar få positiva test när de ser ut så. Denna klump var mycket mer kompakt, som segt segt snor om ni förstår.. Vad är detta?

Är det nån sorts 'propp' som släppt då ägglossning är på G om några dagar förhoppningsvis? Blev förvånad då jag aldrig fått såhär innan! Men kroppen kan ju möjligen bete sig annorlunda nu när jag ätit letrozol.

• Madeeleenee

Uppdatering! Var nyss hos Gyn på VUL och letrozolkuren verkar ha haft god effekt! Hade en fin blåsa på 18-19 mm CD 12 så nu håller vi tummarna!

• Madeeleenee
    Hope7 skrev 2016-12-12 17:00:21 följande:

Madelene- Skulle ni ta nån ägglossningsspruta eller bara köra på? :)

Nä hon sa inget om det. Såg så bra ut så jag behöver inte mms dit något mer om jag behöver ta fler kurer. Har 5 kvar efter denna, hoppas ju såklart att det blir den första och sista! Har äl flytningar idag men ej positivt äl test, vilket jag anser är bra! Är ju bara på Cd 12 idag så om det väntar på sif ett par tre dagar så lär ju blåsan växa till sig alldeles perfekt hoppas jag! Sist fick jag positivt äl test samma kväll som VUL och då var blåsan endast 16 mm så tror det var lite för tidigt den gången. Så nu håller vi tummar och tår och kör på de närmaste dagarna.

Rajtan tajtan haha
  • Madeeleenee
    Nykär15 skrev 2016-12-12 09:53:42 följande:

Spännande! Är så nojjig över om jag släppte nåt ägg eller ej på dag 13/14...har ju börjat med Lutinus nu iaf som jag skulle efter ÄL...

Vad tror ni om min stegring ovan, visst ser det ut som ÄL var på dag 13? Måste försöka lugna mig...så rädd förstöra nåt. Hade extremt ont på torsdag fm och sen har det lugnat sig efter det. Men ÄL-testen visar fortfarande streck, kanske halv styrka och jag har för mig mina gör det nästan hela vägen fram till mens..men hur ser era ut efter ÄL?

Jag tycker testen från CD13 är starkast men kanske inte helt fullt utslag ändå? Men vet att de där testen brukar synas bättre i verkligheten än på bild :)
  • Madeeleenee
    Nykär15 skrev 2016-12-12 09:53:42 följande:

Spännande! Är så nojjig över om jag släppte nåt ägg eller ej på dag 13/14...har ju börjat med Lutinus nu iaf som jag skulle efter ÄL...

Vad tror ni om min stegring ovan, visst ser det ut som ÄL var på dag 13? Måste försöka lugna mig...så rädd förstöra nåt. Hade extremt ont på torsdag fm och sen har det lugnat sig efter det. Men ÄL-testen visar fortfarande streck, kanske halv styrka och jag har för mig mina gör det nästan hela vägen fram till mens..men hur ser era ut efter ÄL?

Mina test brukar vara klart starkare på teststräcket på kvällen sen på morgonen brukar de se ut som ditt från FM 13 och sedan bli svagare.. Kanske att du som jag släpper under natten? Mellan 12-13 tänker jag..
  • Madeeleenee

Hejsan! Nu är jag sådär nojjig.. Somsagt var på VUL CD12 i måndag med en dominant blåsa på dryg 18 mm.. En klart treskiktad slemhinna på 10mm. Allt såg bra ut sa hon så behöver inte komma på fler kontroller under ev kommande letrozolbehandlingar. Jag hade äl flytningar i början av veckan men inte nu.. Tycker mig ha lite molvärk. Det som oroar mig är att jag inte fått något positivt äl test ÄN! Nästan positivt igår em.. Vi har haft sex varje dag denna vecka och kommer fortsätta.. 

Nu är jag orolig att äggblåsan kanske återbilldats? Har förstått att 18 mm på CD 12 är bra och jag den borde släppa men kan inte låta bli att oroa mig ändå.. Säg att jag skulle ägglossa i helgen eller i början på nästa vecka... ca CD 18-19.. Är det 'försent' då? Usch hatar denna ovisshet 

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?