Utredning på gång, stötta varandra?
I brist på annat att göra idag, gick av jobbnatten i morse och har sovit till em och därefter ej tagit mig för att göra något alls idag. Så har jag googlat runt endel på familjeliv och övriga nätet.
Detta med ÄL tester, blir helt förvirrad. Men för mig fungerar det att ta ett test om dagen från några dagar innan förväntad ÄL för att inte missa. Har tagit CB´s digitala med en gubbe (när maximal fertilitet upptäcks) och den med dubbel hormonindikator då man får en blinkande gubbe i några dagar innan man får maximal och då en fast gubbe. Men jag testar endast en gång per dag på morgonen (morgonurin) och får alltid de resultaten som jag antar är i den perfekta värden enligt instruktionsbladet. Men hur kan det på mig då fungera att ta en per dag, medan andra kan få starkare redan samma dag bara senare på kvällen? Missar jag min ÄL topp kanske om jag inte tar på kvällen också? Men då borde jag väll inte lyckas på maximal fertilitetstest på morgonen när jag får den? Någon som förstår vad min natt trötta hjärna pratar om? Börjar leta efter alla infallsvinklar till varför vi e lyckas få det där jäkla plusset!
Jag har kört både CB och billigare stickor. Jag trivs bättre med de billiga då jag har kort peak (några timmar bara) och därför vill jag testa ofta. CB blev för dyrt och kör du med dubbel hormonibdikator ska man ju inte testa mer än en gång, varför vet jag inte.. Har du testat billigare stickor?
Vart går du? Hur långt har du kommit i utredningen? Efter du inte spolats än tänker jag, även om olika kliniker verkar ta stegen olika..