Inlägg från: Upprepade missfall |Visa alla inlägg
  • Upprepade missfall

Utredning på gång, stötta varandra?

Madeeleenee skrev 2017-09-04 16:29:15 följande:

Det gick bra! Ca 4 mindre på h äggstock och 8 stora fina på vänster. Fortsätter med 100 gonal + orgalutran ikväll. 75 gonal imorgon + orgalutran sedan orgalutran kl 18 på onsdag och kl 20.00 ovitrelle. Äggplock på fredag morgon :) risk för överstimulering därför de sänkt gonal plus orgalutran samma dag som ovitrelle.

Wohoo, vad bra :) Mindre bra med risk för överstimulering dock, hoppas verkligen du slipper det :/
  • Upprepade missfall
    Ellencassandra skrev 2017-09-06 08:08:55 följande:

Förstår att det känns tufft :( jobbigt när mensen inte fungerar som den ska. Men hade ni gått på en utredning eller hur var det? Förlåt men blandar ihop namnen ibland. Vi kanske borde göra nån sån där lista å skriva vart vi är i utredning osv! :)

Håller med om lista, har oxå tänkt på det. Vad säger ni andra?

Hur går det för dig, när vet ni om denna månad krockar med din killes resa? En liten fundering bara.. Måste killen vara med vid ägguttag? Alltså är det meningen att han ska lämna spermier samtidigt eller går det inte att lämna innan och frysa till ägguttag? Känns ju trist att behöva skjuta upp de ytterligare en månad om det går att lösa ändå.
  • Upprepade missfall
    Hormonkarusellen skrev 2017-09-06 07:59:36 följande:

Jag blir så ledsen, ägglossning har jag nu haft en gång! Ett jäkla riktigt försök på 6månader. Läkarbesök hela tiden, bara för jag inte haft mens ordentligt på flera år. Ätit letrozol igen nu, men inget händer, förra gången jag testade funkade det. Två veckor sedan jag slutade med tabletterna nu och både temp test och flytningar skrattar mig i ansiktet och säger att nej lilla du, det blev ingen ägglossning! Jag blir så ledsen, varför är det såhär svårt... jag skulle börjat försöka när jag var 14 som jag ville då! 15 år senare och man borde vara världens lyckligaste - min älskade sambo vill ha barn med mig!! Istället håller jag på att börja gråta på tunnelbanan igen, den här jäkla kroppen fungerar inte! jag får ju inte ens en chans! Det är ju som att försöka köra bil utan bil....eller?

Det måste vara så otroligt frustrerande.. Har du tagit enkel eller dubbel dos den här månaden? Varför använder man inte spruta också för att få äggen att släppa, blir de inte mogna nog för det?

När är meningen att du ska få nästa mens nu, visst får du tabletter för att starta den? Hoppas nästa månad går bättre för er iaf, att det bara va en engångshändele att letrozolen inte fungerade.
  • Upprepade missfall
    Ellencassandra skrev 2017-09-06 11:10:32 följande:

Jag tycker vi gör en lista :) men vet inte riktigt hur man ska skriva den? Haha

Jag har ännu inte fått utslag på äl test och är på dag 17 i menscykeln. Så verkar som att min menscykel blivit längre. Om jag nu inte råkat missa det.. så får jag äl idag eller dagar efter så är det grönt ljus för ivf denna månad :) nästa tisdag ska vi tillbaka å lära oss hur man tar sprutorna!

Jag har också tänkt på det där i efterhand. Hon nämnde inget om det så tror inte det är så vanligt att man gör så? Men tycker att man borde kunna göra så.

Hur går det för dig nu?

Nej det är ju lite svårt att veta hur man ska lägga upp den haha, eftersom det finns så många olika stadier i vart vi är. Andra trådar kör ju på bim och äl-listor bara tex. Men här är det ju allt från ska snart påbörja utredning till inväntar att påbörja ivf/väntar bim eller äl. Kanske kan vi skriva lite kort info bara? Typ vårat nick, hur länge vi försökt, om problemet är missfall eller att bli gravid alls och vilket stadie i försöken man är. Typ såhär tänker jag:

"Upprepade missfall"

Försökt 4 år, 4 missfall.

Bim ca 16-18 sep, med prednisolon från äl som insatt medicinering och lutinus från ev +.

Testar även 1/4 albyl minor på eget bevåg och letrozole denna månad samt nästa men det kanske man inte ska skriva med? :P

Usch jag hatar sprutor och vet inte hur jag hade klarat av det! Måste man ta sprutor inför ivf eller finns det ingen behandlingsmetod där man slipper det? :P Inte så påläst om ivf eftersom jag aldrig sett det som ett allternativ för mig tidigare. Men har läst en del nu om att missfallsrisken kan minimeras i vissa fall vid upprepade missfall. Just för de som har problem med tidiga missfall.

Men var det inte du som inte brukade få utslag på stickan utan letrozole? Kan det inte va därför du inte får utslag denna månad? Hoppas ni får komma igång nu iaf :)
  • Upprepade missfall
    Ellencassandra skrev 2017-09-06 11:55:34 följande:

Låter bra. Jag kopierar det du skrev å lägger in mig :)

Man måste tyvärr ta sprutor inför ivf.. först en spruta för att det ska bli mer äggblåsor, sen några dagar senare ännu en spruta för att stoppa ägglossning å sen tillslut en ägglossningspruta :P just nu känns det inte så farligt men lär ju bli skraj när det väl e dags å ta första sprutan! I värsta fall får sambon ta den på mig :P

Jo det har du rätt i. Hade helt glömt att det var svårt för mig att få utslag på Stickan innan.. men fick utslag månaden innan jag började med letrozol iallafall.. men men får se om det dyker upp nåt positivt resultat :P

Alltså du menar att ivf kan minimera missfallsrisken om man har flera missfall bakom sig? Man får ju lutinus direkt när man satt in ägget å tar det flera veckor efter. Kanske det som hjälper mot missfall eller?

Haha tänk vad man glömmer när man hållt på så länge. Men om mensen kommer som vanligt utan att ägglossning skett så startar ni väl nu ändå?

Alltså som jag förstått så kan risken minimeras om man har haft problem med just många tidiga missfall. Och anledningen till det skulle då vara att man ser att äggen delar sig som de ska innan man återför dom. Om man haft problem med tidiga missfall så skulle det kunna vara så att ägget inte delat sig som det ska redan från början, och då kan man ju se till att bara återföra de som verkar bra.
  • Upprepade missfall
    Madeeleenee skrev 2017-09-08 10:18:32 följande:

Sex ägg blev det och sambons spermier var pigga och glada! Så nu får de gotta sig över natten och de ringer imorgon, pirrigt!

Vad skönt att allt gick bra! Nu håller vi alla tummar och tår för att första återföringen ska vara det som blir er skatt! :D
  • Upprepade missfall
    Madeeleenee skrev 2017-09-09 09:00:05 följande:

Nu har de ringt från Falun! De ringde faktiskt sambon han var inte alls beredd på det haha. Brukar de ringa mannen? Vi tyckte bara det var fint för han är ju faktiskt och involverad i detta, innan har de alltid ringt mig.

Vi har sovit lite oroligt och förberett oss på det värsta, men gissa om vi blev chockade, 6 av 6 ägg blev befruktade! Kan inte tro det... mycket kan ju fortfarande gå snett men ET är nu bokat onsdag kl 13 :)

Vad skönt att allt flutit på så bra för er sen sprutstarten, känns som att det gått så fort sen ni bestämde er för att dra igång ivfen. Idag tänker jag på er och håller alla tummar och tår att återföringen flyter på lika bra som det hittills har gjort. Lycka till!
  • Upprepade missfall
    Ellencassandra skrev 2017-09-09 11:48:31 följande:

Vad roligt för er! Grattis! Hoppas resten lyckas bli frysta :) själv har man fått muskelinflammation i ryggen så kan knappt röra mig.. ska ju ev börja med sprutorna nästa helg så hoppas det här har gått över.. :/

Fy vilket illa tillfälle att dra på sig en muskelinflammation :( Hur mår du nu, när det har gått några dagar?
  • Upprepade missfall

Blev inget + denna månad heller, såklart.......

Väldigt tveksam till vilken dag jag ska räkna som cd1 denna månad och undrar vad ni anser. Det började egentligen igår, men var mest bara lite blodblandade flytningar då. Hade en tampong inne några timmar under dan men den va bara lite fläckig eller va man ska säga när jag tog ut den så körde på trosskydd resten av dan som aldrig fick mer än lite mörkare rosa flytningar i sig. I morse vaknade jag med blödning. Visst är det väl idag som räknas som cd1 då?

• Upprepade missfall
    Madeeleenee skrev 2017-09-13 13:56:20 följande:

Påväg hem nu! Nu finns ett jättefint litet 5 dagars pyre i min livmoder! Och tre st lika fina i frysen:) så av våra 6 ägg som alla blev befruktade klarade sig 3, ett till mig och två till frysen :)

Nu har det gått nästan 2 veckor sen återföringen. Hur har det gått för dig, känner du av något?
Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?