• 3hjärtan

Hur startade ditt missfall?

Är i v6. Hade en rosa flytning och nu har den ökad till mer röd. Kommer bara efter toalettbesök än sålänge. Har lätt mensvärk men det har jag haft av och till sen jag plussade. Tankarna går ju såklart till att ett missfall håller på att ske.

Hur har det startat för er? Har blödningen smugit sig igång eller blött till på en gång? Smärta?

• Svar på tråden Hur startade ditt missfall?
  • Carambolan

För mig startade det med blodblandade slemmiga flytningar, sen blev det blodigare och blodigare tills det var mer som vanlig mens. När det började bli mensliknande blod började jag också få ont, det kändes precis som mensvärk. Skillnaden mot graviditetsmolvärken var att jag kände mig svullen i hela underlivet, som jag gör vid mens, inte bara kring livmodern och äggstockarna utan neråt längs livmodertappen också. Blödde i 6-7 dagar sen var det över.

• Carambolan

Och i tidsperspektiv så var det på natten mellan söndag och måndag som jag upptäckte första blodstrimmorna men först på tisdag eftermiddag som det övergick i rent blod.

• Grodan90

Jag fick rosa och bruna flytningar som höll på några dagar som sedan övergick till blod som kraftig mens i en vecka. Fick sedan kraftig mensvärk och en klump kom ut och blödde några dagar till efter det. Detta var i vecka 7.
    Den här graviditeten fick jag en blodblandad flytning i vecka 5 som övergick till rosa flytningar några dagar. Men sen försvann dom och graviditeten fortsatte och nu har jag bf om två veckor. Så man kan blöda utan att det är missfall,håller tummarna för dig:)

• Miriami

För mig startade det i vecka 6 med rosa och sedan till bruna flytningar lite i trosan varje gång jag gick på toa utan smärtor, sedan efter en vecka började jag få kraftiga sammandragningar i livmodern och började få mensliknande smärtor och blöda rött blod mycket. Blödde över en vecka.

• Pimpinellan

De så tidiga har börjat med mycket blod på en gång och smärta rätt snabbt. När jag hade småblödningar denna graviditet v.7 var de ofarliga.

• Hanna 82

Första MF hade jag lite blödningar 2 veckor innan själva MF men såg det som normalt, många har ju små blödningar under grav, men en morgon kom allt ut på engång, slutade dock med ambulans då jag blödde så otroligt kraftigt, akut skrapning på em efter att jag svimmat typ 5ggr inne på toaletten och blodtransfersion under natten och dagen efter pga extremt lågt HB.

Andra blödde jag redan v5 men kollade upp och allt var bra ändå, men det fortsatte och v10 ändrades blödningen så krävde att få komma till gyn, då såg de att fostret inte levde så fick tid för skrapning dagen efter pga situationen gången innan, men han precis hem o på toa så kom det ut själv, inte alls så dramatiskt som första utan var snarare väldigt smidigt.....

• Fia 28

Det började med blodblandade flytningar i tre dagar som sedan försvann. Några dagar senare kom störtfloden och jag hade enorma smärtor och massa levrat blod, men jag var i v 11 så det var lite större grejer som skulle ut.

Denna graviditet har jag fått rött blod på pappret tre gånger i v 4-6, men allt ser bra ut med bebisen och jag är nu i v 15.

• 3hjärtan

Hade blodiga flytningar 4 ggr i rad vid toalett besök. Varvat rosa och röda. Sen uppehåll 1.5 dygn. Nu röd flytning igen. Borde ju vara ett MF på gång då. V 6+3.

• GrönaDruvan

Liten blödning några dagar efter jag testat plus..vecka 4+....tänkte inte på missfall. Sen någon mer blödning,,bara liten. I vecka 9 började jag blöda mer...åkte in till gynakut där det visade sig att det inte fanns nåt foster, bara allt annat..dagen efter började jag blöda jättemycket och blödde ca. En vecka och de första dagarna kändes det som värkar!

Svar på tråden Hur startade ditt missfall?