• 3hjärtan

Hur startade ditt missfall?

Är i v6. Hade en rosa flytning och nu har den ökad till mer röd. Kommer bara efter toalettbesök än sålänge. Har lätt mensvärk men det har jag haft av och till sen jag plussade. Tankarna går ju såklart till att ett missfall håller på att ske.

Hur har det startat för er? Har blödningen smugit sig igång eller blött till på en gång? Smärta?

• Svar på tråden Hur startade ditt missfall?
  • elyse
    3hjärtan skrev 2016-08-16 23:17:59 följande:

När försvann era gravid symtom?

På en gång, i princip. Efter själva missfallet med stora blödningar i flera timmar.
  • Carambolan
    3hjärtan skrev 2016-08-16 23:17:59 följande:

När försvann era gravid symtom?

På en gång när de "riktiga" blödningarna startade.
  • 10oktober

Började med ont i ländryggen, sedan upptäckte jag blod, rätt mycket, under eftermiddagen. Molvärk och stickande värk i ena äggstocken kom dagen efter. Nu blöder jag för tolfte dagen. Graviditetssymptom hade jag inte så mycket innan heller, men jag mådde rätt illa på dag 5-6 i missfallet.

Lycka till!

• 3hjärtan

Vet inte vad jag ska tro

Dag 1 rött i flytningen på fm sen rosa flytning 2-3ggr em/kväll

Dag 2 kom inget alls

Dag 3 rosa flytning morgon och kväll

Dag4 röd flytning morgon , rosa på kvällen

Dag 5 rosa på fm

Dag 6 inget alls

Dag7 inget alls

Dag 8 idag inget alla förutom en svag svag rosa flytning på em. Hade ej sett den om jag inte kolla noga.

• 3hjärtan

Är väl ingen mening att ta nytt gravtest för det visar väl positivt ändå när det är så nära inpå.

Är i v 7+1 idag.

Är missfall så sega???

• Hanna 82
    3hjärtan skrev 2016-08-17 17:25:56 följande:

Är väl ingen mening att ta nytt gravtest för det visar väl positivt ändå när det är så nära inpå.

Är i v 7+1 idag.

Är missfall så sega???

Be att få komma och göra VUL och kolla, min andra graviditet blödde jag från v5+5 och lite som din beskrivning, fick göra VUL i v 6+5 och då såg allt ok ut, man kan ha blödningar tidigt i grav utan att det blir något MF med, men mina blödningar ändrades i v10 och krävde då ett nytt VUL och då hade fostret dött, men enligt dem hade inte mitt MF något att göra med blödningarna jag hade tidigare.

När jag fått MF så har jag haft riktiga kramper, förklarat som lättare krystvärkar av de som haft både MF och fött barn.
  • 3hjärtan
    Hanna 82 skrev 2016-08-19 06:31:14 följande:

Be att få komma och göra VUL och kolla, min andra graviditet blödde jag från v5+5 och lite som din beskrivning, fick göra VUL i v 6+5 och då såg allt ok ut, man kan ha blödningar tidigt i grav utan att det blir något MF med, men mina blödningar ändrades i v10 och krävde då ett nytt VUL och då hade fostret dött, men enligt dem hade inte mitt MF något att göra med blödningarna jag hade tidigare.

När jag fått MF så har jag haft riktiga kramper, förklarat som lättare krystvärkar av de som haft både MF och fött barn.

När försvann dina symtom?
  • Hanna 82
    3hjärtan skrev 2016-08-19 10:07:37 följande:

När försvann dina symtom?

Första MF hade jag symtom ända tills allt kom ut, de sa då att fostret nog dött redan v6 men fick MF v13, symtomen fortsatte hela vägen, andra gången vet jag inte riktigt, var aldrig riktigt så öm i brösten som nu tex så hade inte alls lika mycket symtom alls från början, men då levde ju fostret ända till v8 och MF v10.
  • corona

Jag fick ett ma (missed abortion) i vecka 7. Blödningen smög sig på under några dagar, första gången var det lite bruna flytningar efter att vi haft sex. Var inte alls orolig då. Sen småblödde jag till och från under veckan, jag hade inte ont. Blödningen ökade sen mer och mer och jag fick ont. Blödde igenom byxorna.

Svar på tråden Hur startade ditt missfall?