• Anonym (besviken mor)

Bitter personal "slängde ut" min son från lekhörnan

Var och åt på en McDonaldsrestaurang med en lekhörna idag. Var ett gäng ungdomar i 12-13 års åldern som stojade runt där strax innan vi kom som avvisades av personal.

Efter maten gick min son, 8 år, iväg till lekhörnan. Han är väldigt lugn av sig, försiktig med saker han lånar, använder, osv. Noterade att det var 7 årsgräns på lekhörnan men han var ensam där och ville inte förstöra hans lek.

Sitter och läser en bok när sonen kommer gråtandes och säger att han inte vill vara kvar. Då har en ung tjej i personalen frågat hur gammal han var, och när han så var ärlig och svarade så blev han avvisad. Nu var allt redan förstört för honom så jag lämnade brickan med rester kvar och gav oss därifrån.

Efteråt känner jag att jag borde ha skällt ut personalen men tror inte det hade hjälpt nån.

Men jag fattar inte. Nog för att man ska hålla sig till regler men han gjorde inte en fluga förnär. Lekte lugnt och sansat, hade inte sönder nånting. Finns 5, 6, 7åringar som beter sig värre.

Var det där nån slags hämnd eller irritation mot att det varit överåriga och stojat tidigare?

Om min son nu gärna vill leka med sånt han gillar och inte stör eller förstör, är det då ändå rätt att avvisa honom? Okej, man kanske inte skickar dit en 15-20 åring, men tycker åldern var så pass nära inpå. Tycker personalen kunde ha skött det lite smidigare....

• Svar på tråden Bitter personal "slängde ut" min son från lekhörnan
  • Anonym (Löjligt!)

Så löjligt av dem! Vissa ska bara inte jobba med service.

• Anonym (S)

Det finns idioter överallt. Självklart gjorde dom fel. Hade blivit vansinnig.

• Anonym (just)

Jag tycker att det var du som gjorde fel faktiskt. Din son är 8 vilket väl innebär att han kan läsa och då vet att det är 7-årsgräns där. Ändå låter du honom vara där vilket lär honom att regler behöver inte följas.

Sen att han är lugn och väluppfostrad och inte stojar omkring hör inte till saken utan regler är till för att följas.

Att hela dagen är förstörd och han kommer gråtandes för att han blivit tillsagd låter också som  en aningen överdriven reaktion ifrån en 8-åring.

SKulle du skällt ut personalen hade du skämt ut dig fullständigt. Du kan väl inte på allvar mena att dina argument skulle vara att han bara var lite över åldersgränsen och att han är lugn?

• Anonym (Förstår)

Håller med dig. Förstår att du och sonen blev ledsna. Jag hade nog gått dit i morgon och frågat hur dom resonerade och om det var värt att göra honom ledsen för en sån bagatell?

• Anonym (Förstår)
    Anonym (just) skrev 2016-08-10 23:00:51 följande:

Jag tycker att det var du som gjorde fel faktiskt. Din son är 8 vilket väl innebär att han kan läsa och då vet att det är 7-årsgräns där. Ändå låter du honom vara där vilket lär honom att regler behöver inte följas.

Sen att han är lugn och väluppfostrad och inte stojar omkring hör inte till saken utan regler är till för att följas.

Att hela dagen är förstörd och han kommer gråtandes för att han blivit tillsagd låter också som  en aningen överdriven reaktion ifrån en 8-åring.

SKulle du skällt ut personalen hade du skämt ut dig fullständigt. Du kan väl inte på allvar mena att dina argument skulle vara att han bara var lite över åldersgränsen och att han är lugn?

Tycker det är du som är pinsam här. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Hahahahaha
  • Anonym (fia)

Tycker att du överreagerar alldeles förskräckligt. Oavsett om personalen var övernitisk så var åldersgränsen faktiskt sju år. Vad lär du ditt barn om du överreagerar? Att man inte ska följa regler? Att världen går under för att man blir rättvist avvisad?

• Frontline
    Anonym (just) skrev 2016-08-10 23:00:51 följande:

Så sant så, åldersgränser finns av en anledning...

Hur skulle det vara om nu TS underbart snälla och till åldern vuxna barn kom in på en restaurang när dom var runt 16 år och vill beställa öl-

Men det är lugnt mitt barn är väluppfostrat och är minst som en som är 19 så han ska ha öl...
    Nä fan en gräns är en gräns...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (4-barnsfar)

Visst var det en tråkig händelse, men du gjorde allting värre trots att du inte skällde ut personalen. Det rätta hade varit att visa sonen att man inte blir upprörd över en sådan sak. Du skulle lugnt förklarat att han faktiskt är äldre än 7 och sedan frågat om han ville ha en extra glass eller något som hade fått honom att tänka på annat.
    Ditt beteende gjorde att han förmodligen länge kommer att minnas detta som en mycket negativ händelse.

• Vinterankan

Det du hade kunnat göra är att fråga personalen innan om det var ok att din åttaåriga son lekte där det var sjuårsgräns om du var noga med att hålla uppsikt att inga andra barn blev störda av att han var där.

• BandAnna

Du hade ju kunnat fråga först om det var okej att din son var där trors sina 8 år. Det hör faktiskt till allmämt hyfs.

Men sedan kan jag tycka att personalen skulle tagit upp det med dig och inte ditt barn. Dålig stil från den anställde.

Svar på tråden Bitter personal "slängde ut" min son från lekhörnan