• dragonslayer1337

    Blir orättvist behandlad på jobbet av Chefen!

    Som rubriken lyder har jag under hela min period på mitt jobb blivit orättvist behandlad och kränkt av min chef! Jag jobbar inom byggbranschen som lärling! Det som gör det hela konstigt och väldigt olustigt är att han klagar på exakt allting som man gör, skriker och går på precis som han var någon härskare över mig och min kollega, ger oss fel lön och till råga på allt kallar en massa kränkande saker som att du är ju dum i huvudet o skärper du inte dig får du ingen lön samt att man är hjärndöd pundhuven och liksom bara allmänt trycker ner en hela tiden... Jag vet inte vad jag ska göra eftersom jag behöver pengarna från jobbet men vill inte gå dit eftersom jag har ångest och ont i magen varenda gång jag är där, man vet inte när nästa ''anfall'' kommer från honom och man är bara spänd och blir totalt handlingsförlamad när man ska jobba för man vill ju inte råka göra fel så han blir ännu argare... Jag är lärling för tusan jag kan inte allting bara sådär. Men det jag kan gör jag så gott jag bara kan och jag och min kollega tycker att det fungerar bra o jobba tillsammans när min chef inte är där. Han drar ner stämmningen bland alla när han går på som en furher... Sen hör det till det också att han inte är så hela tiden bara när vi jobbar. Annars är han väldigt snäll faktiskt det är det som stör mig så förbannat. Hade han bara varit ett rövhål hela tiden så hade man liksom kanske kunnat acceptera det men det är han inte och det får jag spel på! Vet inte vad jag ska göra har hört andra som jobbat där innan som sagt till honom och då har han fått ett raseri utbrott o bett dom dra åt helvete osv osv. Orkar inte ta mer skit nu... Hjälp.

  • Svar på tråden Blir orättvist behandlad på jobbet av Chefen!
  • dragonslayer1337

    jo det har jag tänkt att göra också men sen tänkte jag att då kanske allting blir värre på jobbet??? Jag menar det är bara 3 anställda så att han kan ju räkna ut vem det är!

  • dragonslayer1337

    har sagt till honom att han får lugna ner sig osv dom andra har också varit på honom om att han är så han vet själv om det men gör inget för att försöka förhindra det liksom.

  • Birgitta02

    Vilken jäkla situation! Och så liten firma dessutom. Det finns massor med byggföretag. Jag tycker du skall kolla vilka som är seriösa och sen skicka iväg ditt cv och en intresseanmälan till dessa. Du kan bara inte vara kvar där. Du kommer knäckas. Och ditt självförtroende komma sitta nere vid fotknölarna snart. Byt jobb!!!! Många företag behöver lärlingar. De är billig arbetskraft och ofta otroligt duktiga och noggranna.

  • ensam1
    Birgitta02 skrev 2016-08-11 13:35:05 följande:
    Vilken jäkla situation! Och så liten firma dessutom. Det finns massor med byggföretag. Jag tycker du skall kolla vilka som är seriösa och sen skicka iväg ditt cv och en intresseanmälan till dessa. Du kan bara inte vara kvar där. Du kommer knäckas. Och ditt självförtroende komma sitta nere vid fotknölarna snart. Byt jobb!!!! Många företag behöver lärlingar. De är billig arbetskraft och ofta otroligt duktiga och noggranna.
    Nej, det finns inte plats till en massa lärlingar, Visst har de mindre betalt men de presterar ju också mindre och man kan bara ta lägre betalt av kunden så i praktiken kostar en lärling mer än en fullbetald,
    Dagligen ringer en eller ett par och söker lärlingsplatser hos oss men vi har helt enkelt inte varken råd eller resurser att ha flera än vad vi redan har. För det handlar ju inte bara om lärlingstiden när någon hela tiden måste vara med och det är ju långt ifrån alla jobb man kan skicka två personer på utan att beställarna skriker för att vi har två man på plats när det räcker med en man. Även som 1-åring får du inte själv ta ansvar för jobbet utan man måste hela tiden ha någon annan som åker iväg och kontrollerar jobbet, något som både kostar i tid och pengar.
  • ensam1
    dragonslayer1337 skrev 2016-08-11 13:15:57 följande:
    jo det har jag tänkt att göra också men sen tänkte jag att då kanske allting blir värre på jobbet??? Jag menar det är bara 3 anställda så att han kan ju räkna ut vem det är!
    Vad du riskerar om du går till facket är faktiskt inte vara sura miner utan att du blir av med jobbet eftersom man bara får ha en lärling på fem yrkesarbetare så ett företag med bara 3 anställda får inte ha en lärling överhuvudtaget. När du fick ut ditt lärlingskort så har man nog på facket missat att kolla antal anställda för egentligen skulle du inte få jobba där
Svar på tråden Blir orättvist behandlad på jobbet av Chefen!