Blir det bara kaos?
Jag har rest mycket med mina två barn (ensam vuxen dessutom!) o jag tycker inte att man ska göra det värre än vad det är!
Vare sig man reser charter eller reguljärt så finns det ju olika slags hotell. Vi har aldrig bott på någon jättestor hotellanläggning, typ Sunwing eller Blue Village. Jag föredrar även att åka utan all inclusive, trots att jag rest med barnen sedan de var åtta månader respektive tre år.
Vi har bott på allt från mellanstora familjehotell till små hotell som saknat barnpool o inte alls varit familjeinriktade. När vi har rest på storstadssemestrar har vi oftast bott på små enkla hotell. Och allt har funkat finfint! Det blir vad man gör det till tänker jag
Har man inte "kaos" hemma så upplever inte jag att man har "kaos" på semestern heller. För mig är det semester att komma hemifrån, sola o bada alternativt uppleva saker o sevärdheter, slippa alla måsten hemma, äta mat på restaurang, umgås med barnen, ta det lugnt etc!
Flygresorna har aldrig någonsin varit ett problem för oss - men det beror säkert på hur barnen är o hur man själv som förälder är. Det blir som sagt lite vad man gör det till.
Åk dit ni känner för o tänk att det oftast inte blir så mycket mer annorlunda än hemma
Är barnet i krypåldern så blir det lika mycket passning som hemma. Dock i en annan miljö
Äta ute på restaurang har aldrig varit några problem med mina barn - det finns oftast barnstolar, barnmeny, ibland lekhörnor - personalen är ofta barnvänlig etc.
Letar man inte problem så uppstår de sällan
Läs gärna mer om våra resor på min blogg: http://www.ensammamammansvarld.blogg.se