Min killes dotter
Jag har förstått att det är ett känsligt ämne att tala illa om andra barn, men jag är i desperat behov av tips och andras historier i samma situation. Jag blev tillsammas med min pojkvän för drygt ett halvår sedan, men vi har känt varandra längre än så. Han har en dotter på nyss fyllda 6 år som har den värsta 6 års trotsen jag har vart med om (har inga egna barn men finns gott om ungar i familjen). Jag älskar verkligen min kille, och när vi är med varandra känner jag att jag vill spendera mitt liv med honom, men hans dotter gör det svårt. Hon är söt och så, och verkar gilla mig. Men hon får sjuka utbrott när hon inte får som hon vill, och allt ska tjafsas om. Från att ha skor och byxor på sig till att köpa diverse svindyra saker bara för att. Jag får sån hemsk ångest när jag tänker att det här är så mitt liv med min pojkvän ska bli, varannan vecka ska vara ett helvete utan dess like medan tiden vi har ensamma är fantastisk. Det är svårt att beskriva allt med ord, men jag hoppas att det finns andra som kan förstå vad jag menar? Vad gör man i en sån här situation, stannar man eller går man? Är det värt "besväret"? Till saken hör att hon har fått en rätt slapp uppfostran och får i princip allt hon pekar på. Jag är uppvuxen i en riktig skilsmässofamilj och har syskon både åt höger och vänster. Jag har alltid lovat mig själv att aldrig utsätta mina framtida barn för vad jag har vuxit upp i (allt från olika uppfostran till orättvisor och svartsjuka som uppstår barn emellan). Men jag är upp över öronen förälskad och mår så dåligt över detta. Snälla, dela era historier bra som dåliga! Tack på förhand!