Inlägg från: Anonym (Lina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lina)

Besvikna bonusbarn

Anonym (---) skrev 2016-08-16 19:10:35 följande:

Om ts hade klarat av att gå ner i tid utan att det gick ut över andra familjemedlemmar så vore det inget problem. Men när några familjemedlemmar får minskad tid med sin pappa och betydligt sämre ekonomiska förutsättningar för att pappan behöver försörja sin fru så tycker jag inte att det är okej längre.

Och om pappan ger två av sina barn stora fördelar på de andras bekostnad så förstår jag att de två andra gnäller.

Fast om de äldre barnen inte behövt börja på dagis förrän d är två varför ska hans yngre barn då behöva det? Varför ska hans yngre ha det sämre? Skaffar man fler barn så kostar det mer pengar oavsett bonus eller kärnfamilj. Hur svårt kan det vara? Att resa är få förunnat å inget man måste. Å en tonåring vill väl helst vara m sina kompisar. Nu vet jag inte ålder men även sommarjobba brukar de flesta äldre tonåringar göra m.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (---) skrev 2016-08-16 19:14:09 följande:

Men dina stora barn fick förmodligen extra tid med dig när du var föräldraledig. De stora barnen i trådstarten får mindre tid med sin pappa och sämre ekonomi.

För övrigt har ts inga pengar att lägga på de stora barnen eftersom hon inte ens klarar av att betala för sig själv och hälften av de gemensamma så det är ingen risk att hon skulle behöva bidra till dem.

fast om de stora barnen inte behövt gå långa dagar på dagis när d är små varför ska de små behöva det då? Har du tänkt på att barnens pappa kanske inte vill ha sina barn långa dagar på dagis? Det är väl ett gemensamt beslut oavsett om man är en kärn el bonusfamilj. Men oj så synd om d äldre barnen som inte får åka utomlands. Å hur kan det vara ts fel??? Pappan har väl medverkat till fler barn å vill ha fler barn å prioriterar det före resor å yta. Å vad då större barnen får mindre tid, återigen hur kan det vara ts fel? Då ska ju Ingen skaffa fler barn än 1!!!!!
  • Anonym (Lina)
    Anonym (---) skrev 2016-08-16 19:14:09 följande:

Men dina stora barn fick förmodligen extra tid med dig när du var föräldraledig. De stora barnen i trådstarten får mindre tid med sin pappa och sämre ekonomi.

För övrigt har ts inga pengar att lägga på de stora barnen eftersom hon inte ens klarar av att betala för sig själv och hälften av de gemensamma så det är ingen risk att hon skulle behöva bidra till dem.

Ts ska väl inte behöva lägga pengar på de stora barnen! Dom har redan en mamma och en pappa som skall stå för deras försörjning!!!! Varför ska dom ha TRE vuxna som försörjer dom?
  • Anonym (Lina)
    Anonym (---) skrev 2016-08-17 06:08:55 följande:

Med din halvtidslön? Om din halvtidslön är nästan lika stor som mannens heltidslön så borde ni verkligen vinna ekonomiskt på att pappan är den som går ner i tid.

Fast det är inte ts sak att försörja dom stora barnen dom har redan två föräldrar!. Varför ska de stora barnen ha tre vuxna som försörjer dom? Vilken tredje vuxen ska försörja dom små? Hur ska pappan som har försörjningsansvaret över dom stora barnen i familjen gå ner i arbetstid om han redan nu har det på gränsen vad gäller ekonomin för att försörja sina barn? Varför skall ts slita å jobba för att andras barn skall åka utomlands? Det är ju sjukt!
  • Anonym (Lina)
    Anonym (---) skrev 2016-08-17 07:23:56 följande:

Jag har aldrig sagt att ts ska betala något för de större barnen! Det är något som du har hittat på själv. Jag har heller inte skrivit något om att de borde göra någon resa, bara att jag förstår att de större barnen är besvikna. I min värld är det nämligen okej att känna känslor.

Om pappan går ner i tid kanska han inte har råd att betala för sig själv eller betala hälften av de gemensamma barnen. Då får väl ts gå in och täcka upp, precis som flera redan har argumenterat om att så gör man minsann i kärnfamiljer.

Fast jag förstår ändå inte varför pappan ska gå ner till halvtid å ts upp till full tid? Det bästa är väl isf att båda jobbar halvtid å hjälps åt m de små. Bara för pappan har barn sen innan kan han ju inte ta mindre lass med hushåll eller d små barnen å går han ner på halvtid får han ju ta större lass m hushållet hemma. Inte gå på lekland dagarna i ända. Tror du allvarligt d fungerar så? Å på vilket sätt försummar han d stora barnen å inte är m dom lika mkt längre pga ts som du verkar påstå? Då borde alla föräldrar gå ner på halvtid?
  • Anonym (Lina)
    Miss Skywalker skrev 2016-08-17 15:22:18 följande:

Komiskt med människor som tycker att ts ska offra tiden med sina barn på att jobba mer för att ha råd att skämma bort andras bortskämda barn..

Haha klockrent! 
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Va?) skrev 2016-08-18 21:07:16 följande:

Menar du på allvar att du ser hans barn som utomstående?

Kommer man in i en 'nyfamilj' när 'barnen' är hyfsat stora så ser man nog dom inte som familj. Jag ser inte min mans barn som min familj utan enbart som min mans familj. Men jag kom in när alla var tonåringar. Är kanske annorlunda om man varit med sen dom var riktigt riktigt små och får vara lika delaktig i alla beslut / uppfostran etc.
Svar på tråden Besvikna bonusbarn