• Anonym (H)

Styvbarn

Först, mamman har inte ett skit med att göra vilka regler eller hur ni väljer att göra hemma hos er, nästa gång hon ringer, snoppa bara av henne med orden att det där sköter ni själva tack och så lägg på luren om hon inte ger sig.
    För det andra tänker jag att i den åldern dottern är så brukar dom själva vilja vara mer på ett ställe, inte för att dom föredrar den ena föräldern framför den andra, utan för att dom har större bitar av sitt sociala liv där dom är mest, kompisar, intressen och så vidare.
    Det är inget ovanligt och fullt naturligt, ju större dom blir desto viktigare blir världen utanför hemmet, dom frigör sig helt enkelt som dom ska.
    Kan det vara så att dottern här har hittat något att hänga upp det på istället för att behöva stå för att hon faktiskt vill vara mer hos sin mamma?
    Hur som helst, jag skulle inte falla till föga och sova på en madrass för att hon vill det, sånt ska inte hon bestämma.
    Men jag skulle heller inte strida för att hon absolut måste komma till oss.
    Vad mamman gör kan ni inte styra eller påverka.
    Men ni kan påverka dottern genom att ständigt påminna henne om att hon alltid är välkommen hem till er, när hon vill och med jämna mellanrum ringa coh fråga om hon inte vill komma till helgen och delta i det ni nu planerar.
    Kanske ska ni grilla eller hitta på något annat, inkludera henne då, fråga om hon vill hänga med, var envisa och släpp henne inte.
    Förr eller senare kommer hon att komma till er. 

Svar på tråden Styvbarn