Stenfruktsallergiker
Hej,
Ni som inte tål stenfrukter, vad äter ni för frukt förutom banan å apelsin?
Hej,
Ni som inte tål stenfrukter, vad äter ni för frukt förutom banan å apelsin?
Vindruvor, mandarin, sharon, melon och dadlar äter vad jag äter oftast.
Vindruvor, mandarin, sharon, melon och dadlar äter vad jag äter oftast.
vindruvor, ananas, mango, melon, kiwi, physsalis, mandarin, sharon är nog det jag kan äta förutom apelson o banan :)
vindruvor, ananas, mango, melon, kiwi, physsalis, mandarin, sharon är nog det jag kan äta förutom apelson o banan :)
Jag kan också äta kiwi. Antar att den bara är närbesläktad så att vissa är allergiska och andra inte?
Är inte kiwi en stenfrukt?
Jag kan inte äta kiwi nämligen :)
Jag kan äta gula kiwis men inte mango, det är väl en stenfrukt?
Jag äter banan, apelsin, mandariner, vindruvor, olika sorters bär, melon, ananas. Men jag gillar inte frukt så mycket, föredrar då grönsaker såsom avokado, morots/gurkstavar, babytomater, stjälkselleri etc :)
Förutom banan och apelsin kan jag äta alla bär (räknas körsbär som bär? Det kan jag inte äta iaf), mango (trots att det är en stenfrukt), ananas, vindruvor och melon. Äpplen, päron och kiwi går inte.
Ni andra med stenfruktsallergi, tål ni mandel och råa morötter? Har ni även pollenallergi?
Förutom banan och apelsin kan jag äta alla bär (räknas körsbär som bär? Det kan jag inte äta iaf), mango (trots att det är en stenfrukt), ananas, vindruvor och melon. Äpplen, päron och kiwi går inte.
Ni andra med stenfruktsallergi, tål ni mandel och råa morötter? Har ni även pollenallergi?
tror att körsbär är en frukt men vet inte säkert...jag kan iaf inte äta körsbär, plommon o persika heller...o inte hallon...
jag tål mandel o morötter men vet flera som inte gör det.
Min stenfruktsallergi kom i samband men pollenallergi för ca 8 år sen.
tror att körsbär är en frukt men vet inte säkert...jag kan iaf inte äta körsbär, plommon o persika heller...o inte hallon...
jag tål mandel o morötter men vet flera som inte gör det.
Min stenfruktsallergi kom i samband men pollenallergi för ca 8 år sen.
Råa morötter tål jag inte. Det får jag till och med hudutslag av om jag skalar. Jag är också allergisk mot hasselnöt, valnöt och mandel. Ganska lindrigt däremot, jag brukar kunna äta köpt marsipan utan problem men om någon har gjort hemgjord mandelmassa med mandelskalen kvar så blir jag jätteallergisk. Kan äta några bitar schweizernötschoklad utan problem, men hela hasselnötter känner jag av på en gång, osv.
Mango tål jag däremot.
nej jag tål inte äpple o päron heller...
Det är inte omöjligt att en graviditet kan utlösa allergi, i mitt fall var det inte så men har hört talas om det iaf :)
Försvann din solallergi eller är den kvar?