• Anonym (X)

vems jobb tar invandrarna egentligen?

Ingens!
    Jag har ett företag med nio anställda inom en väldigt nischad bransch. Vi har haft problem att hitta rätt kompetens i flera år, främst för att utbildningen i stort sett är nedlagd i hela landet.
    Bara för att klargöra, utan att avslöja detaljer, i vårt län finns det ca 10 personer som klarar av jobbet förutom våra anställda.
    Vi hittar kompetensen bland nyanlända. Det senaste två åren har vi anställt tre stycken.
    Det är svårt att rekrytera @svenskar" från andra delar av landet, då de har familj och inte vill flytta för ett jobb.
    Det är min erfarenhet.

• Anonym (X)
    Anonym (tina) skrev 2016-08-21 14:37:33 följande:

40% av flyktinginvandrarna tar ingens jobb alls för de kommer överhuvudtaget inte ut på arbetsmarknaden utan blir försörjda av samhället. Det känns som ett större problem än att invandrare "tar jobb".

Jag undrar också var ni bor där inga svenskar vill ha jobb på snabbmatskedjor, i mataffärer, som städare eller i vården. Där jag bor är det mestadels svenskar som har de jobben och jag inte hört att de inte vill ha dem. Däremot kanske de inte vill stå på McDo hela livet men då utbildar de sig och går vidare. Att svenskar inte vill ha vissa jobb känns som en rätt stor myt.

Myt att svenskar inte vill ha jobb?
    Jag har erbjudit X antal svenskar tillsvidaretjänst, men de vägrar att flytta för ett jobb! De som gladeligen flyttar är invandrare!
Svar på tråden vems jobb tar invandrarna egentligen?