Inlägg från: Anonym (Hmmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmmm)

vems jobb tar invandrarna egentligen?

Anonym (Ja..) skrev 2016-08-18 18:53:49 följande:

Många av invandrarna är ambitiösa människor. Många med bra utbildningar.

Ja, många är ambitiösa. Det är svårt att ta sig hit så man kan inte vara en mes.
    Nej, många har inte bra utbildningar. det är därför politikerna talar så bekymrat om att fler enkla jobb behövs. det är alltså de enkla jobben det är huggsexa om: lågutbildade svenskar och lågutbildade invandrare.
  • Anonym (Hmmmm)
    flygrl skrev 2016-08-18 19:32:53 följande:
    Har du källor va cheferna har för bakgrund? För jag märker många svenskar har synen på "invandrare" som det e en homogen grupp man enkelt kan skilja ut på utseendet. Men man missar många invandrare kommer från grannländerna och sen övriga Europa, USA mm och dom e inte med nödvändighet särskilt annorlunda till utseendet.

Sen finns såna som jag dvs personer födda här svenska medborgare sen födseln men med utseende som gör folk klassar en som "invandrare" för en eller båda föräldrar invandrat (mina från Latinamerika). Jag tycker inte jag e invandrare i egentlig mening MEN uppfattas som det till skillnad från Pekka från Finland & Åse från Norge som invandrade förra veckan.

Sen inte heller vi med utomeuropeisk bakgrund e en homogen grupp utan skiljer oss i kultur, religion, utseende mm. Just sayin.
    Min förra chef var dansk. Chefen innan dess kom från Ungern som barn.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (X) skrev 2016-08-22 00:00:32 följande:
    Myt att svenskar inte vill ha jobb?
    Jag har erbjudit X antal svenskar tillsvidaretjänst, men de vägrar att flytta för ett jobb! De som gladeligen flyttar är invandrare!
    Det beror kanske på att svenskens fru eller make har ett bra jobb på den ort de bor i nu medan invandrarens fru/make är arbetslös och lättflyttad.
Svar på tråden vems jobb tar invandrarna egentligen?