• Anonym (Axel)

Hur slutar man tänka på henne?

Hej!

För några veckor sedan fick jag dissen av en tjej som jag va väldigt intresserad utav.

Vi brukade umgås några gånger bara hon och jag och då hade vi det alltid jättekul tillsammmans. Jag trodde verkligen att hon va intresserad utav mig också.

Hon frågade mig om jag ville följa med henne på några aktiviteter och hon brukade vilja följa med när jag kom med förslag på olika aktiviteter.

Vi hade alltid sjukt kul tillsammans och det har hon berättat att hon också tycker.

Jag hade berättat för henne att jag gillar henne men ändå så vill hon umgås på detta vis.

Men det gick lite upp och ner i hennes beteende.

Ibland så låg hon på som fan och kunde skriva hela tiden och i nästa stund kunde det ta hur lång tid som helst för att få ett svar tillbaks.

Men en dag så fick jag ett sms där hon skrev att hon bara vill vara vän och inte ha något förhållande. Jag hade känt på mig att det va något fel den senaste veckan.

Jag hade ju gått runt och undrat hur hon kände men nu fick jag ju svar på det så det va faktiskt en lättnad även om jag blev lite besviken.

Men grejen är den att jag hela tiden har vetat om att hon är en tjej som söker mycket bekräftelse.

Jag vet om och har hört av flera andra killar att hon har gjort lika dant mot dem.

Hon bara "leker" med killarna.

Alla har berättat precis lika dant som jag har varit med om.

Att hon i ena stunden har visat massa intresse men så fort man visar intresse tillbaks så börjar hon dissa. Och när man då slutar skriva till henne så börjar hon skriva massor igen.

Och allt detta visste jag om under tiden jag skrev med henne.

Hur kunde jag va så dum som fastnade i hennes fälla?

Jag tycker det är väldigt drygt av henne att hålla på såhär.

Men ändå så kan jag inte sluta tänka på henne trots att det är flera veckor sedan.

Jag har kanske fått er att tro att hon är en jävligt dryg, kaxig och självisk tjej nu när jag har skrivit det här om henne.

Men det är faktiskt så att hon är den finaste tjej jag någonsin har träffat. Hon är väldigt omtänksam och trevlig. Men det som har gjort att jag gillat henne så mycket är att hon har en så jävla fin personlighet.

Det negativa är ju att hon leker med killars känslor.

Men jag vill inte tänka på henne mer. Hur ska jag göra för att sluta tänka på henne?

• Svar på tråden Hur slutar man tänka på henne?
  • Jenna Eriksdotter

Vill du verkligen ha en tjej som håller på så som du beskriver? Det låter ju dömt att misslyckas på förhand. Du har 2 alternativ här. 1: Du accepterar att vara hennes vän, och man kan till viss del förtrycka sina känslor om man är stark i sinnet. Då kan du fortfarande få utbyte av henne, umgås och göra aktiviteter eller vad ni nu gör för något. Alternativ 2: Är att acceptera det hon säger och ta avstånd från henne om hon får dig att må dåligt psykiskt för att du såras av hennes närvaro, och i stället försöka umgås någon annan.

Vad du kanske inte borde göra är att strunta i det hon säger och försöka ändå. Då det kan upplevas som pressande och obehagligt för henne. Så va hennes vän eller skit i det. Det är upp till dig. Lycka till! =D

• Anonym (Axel)

Självlart har jag accepterat det hon sa. Och självklart vill jag va hennes vän för vi har ju sjukt kul tillsammans. Men problemet är att jag kan inte sluta tänka på henne på dagar o kvällar.

Varje gång det plingar till i telefonen så hoppas man att det är hon.

Jag vill sluta tänka på henne men antar att det går över med tiden.

Jenna Eriksdotter skrev 2016-08-21 18:50:52 följande:

Vill du verkligen ha en tjej som håller på så som du beskriver? Det låter ju dömt att misslyckas på förhand. Du har 2 alternativ här. 1: Du accepterar att vara hennes vän, och man kan till viss del förtrycka sina känslor om man är stark i sinnet. Då kan du fortfarande få utbyte av henne, umgås och göra aktiviteter eller vad ni nu gör för något. Alternativ 2: Är att acceptera det hon säger och ta avstånd från henne om hon får dig att må dåligt psykiskt för att du såras av hennes närvaro, och i stället försöka umgås någon annan.

Vad du kanske inte borde göra är att strunta i det hon säger och försöka ändå. Då det kan upplevas som pressande och obehagligt för henne. Så va hennes vän eller skit i det. Det är upp till dig. Lycka till! =D

• Jenna Eriksdotter
    Anonym (Axel) skrev 2016-08-21 20:33:46 följande:

Självlart har jag accepterat det hon sa. Och självklart vill jag va hennes vän för vi har ju sjukt kul tillsammans. Men problemet är att jag kan inte sluta tänka på henne på dagar o kvällar.

Varje gång det plingar till i telefonen så hoppas man att det är hon.

Jag vill sluta tänka på henne men antar att det går över med tiden.

Jag förstår att det är svårt, det är lättare sagt än gjort naturligt vis. Men det är just det att du hoppas att det är hon som smsar, och du blir exalterad av tanken på att ha henne. Men om du försöker luta hoppas och inte ha dom förväntningarna och förhoppningarna så är det lättare. Så att ni kan umgås på ett kravlöst sätt. Det är så man får tänka om man fortfarande vill vara vänner. Sen är det ju enormt svårt, men har man inget val så har man inte. Men jag förstår att du lider av det, och det är synd att man ska behöva gå igenom sånt här, men så är livet. Har du mindre förhoppningar och förväntningar på nästa tjej du träffar så blir det nog lättare. Hoppas du slipper lida allt för mycket. Lycka till! =D
  • Meriall

Hon kanske inte alls leker med känslor. Hon kanske har svårt att falla för någon och måste ses rätt mycket innan hon vet om det känns rätt eller ej och gör det inte det då så berättar hon det. Känns ganska rakryggat från mitt håll faktiskt.

• Anonym (Axel)

Jag vet ju om att hon har gjort precis lika dant mot andra killar. Att hon i ena stunde kämpat för uppmärksamhet och när hon sen får det sp dissar hon. När man inte har skrivit med henne på någon dag så börjar hon kämpa igen.

Jag är helt säker på att hon visade intresse när hon höll på att skriva sådär till mig eller så lekte hon bara och låtsades vara intresserad. Men jag är iallafall 100% säker på att ingen skriver på det viset till en "kompis" som man vet är intresserad utav en.

Meriall skrev 2016-08-22 18:56:47 följande:

Hon kanske inte alls leker med känslor. Hon kanske har svårt att falla för någon och måste ses rätt mycket innan hon vet om det känns rätt eller ej och gör det inte det då så berättar hon det. Känns ganska rakryggat från mitt håll faktiskt.

Svar på tråden Hur slutar man tänka på henne?