emhese skrev 2017-06-01 20:18:42 följande:
Här ammas de hela tiden också.. Bb sa till oss att minst 8ggr/dygn och vi sitter minst 20 ggr ;)
Tjejen vägde 4965g vid födsel, gick ner till 4760g på två dagar och efter 5 dagar var hon uppe på 4970g :D
I och med att tjejen va så stor så vill dom att man tilläggsmatar med ersättning för blodsockret skull och sen tar de bort de försiktigt men här har vi grädde i brösten och de behövdes endast ersättning de tre första dygnen :D
Älskar att amningen funkar så bra då jag hade både mjölkstockning och bröstinfektion och var inlagd på sjukhus med mitt första barn och till slut gav jag upp amningen..
Måste bara fråga en kanske dum fråga men har ni alla hört talas om bröststas innan? Jag trodde jag höll på bli sjuk igen innan jag hittade lite text om detta och de lugnade mig en del.. aldrig hört talas om detta och inget dom nämnt på Amningshjälpen eller bb :/
Grattis till er alla som fått era maj-bebisar!! <3
Tycker generellt sett BB är dåliga på att upplysa om saker som rör amningen. Jag har ett barn sen tidigare och har läst mycket på Amningshjälpens slutama grupp på Facebook samt googlat. Annars hade jag inte vetat vad mjölkstas var.
Skönt att få se vikten på bebis. Vi har varit hemma över en vecka och BVC har inte ens hört av sig.

Vet bara hur mycket bebis gick ner efter 3 dygn då ving jorden PKU och hörseltesterna. Men de kanske ringer idag (de hade utbildning i går). Så i bästa fall blir de vägning på måndag då lillkillen blir 2 veckor. Känns lite långt bort om han nu skulle ha minskat i vikt, men de verkar finnas mkt mjölk så jag tror de är lugnt.