• Axioria1

BF maj 2017

Axioria1 skrev 2016-11-15 16:47:16 följande:

Åh nej! Får lite panik av tanken att ha godisstopp. Hoppas att det går bra för dig! De första dagarna är värst (om man är en Godis råtta som mig iaf )

Min lipade gubbe fick visst pussmun. Ha ha
  • Axioria1
    FnR96 skrev 2016-11-15 12:31:18 följande:

Hur är det med illamåendet för alla nu? Jag mådde illa som satan fram tills v 11. Sen var det bra ett tag, men nu i slutet av 13 och nu v 14 så har jag börjat må illa igen.. :'(

Det värsta illamåendet har gått över men de kommer och går lite nu. Trodde att de skulle ha gått över efter vecka 12 (som sist) men nope!

Har inte spytt utan "bara" mått illa. Det enda som hjälpt har varit att äta något och då föredragsvis godis och mackor. Så de har inte varit så bra för vikten....
  • Axioria1
    Ankissen skrev 2016-11-15 18:03:56 följande:

Får jag hänga med här fast jag kommer lite sent. Har hängt i Junigruppen men fick nytt bf på mitt KUB, 22/5. Jag är gift och har två barn 11 och 7 år så denna lilla om allt går väl blir en sladdis. Väntar just nu dock på ett Nipt eftersom jag inte fick så bra resultat på Kub. Attans, först oroa sig för mf och sen för detta. Trots att bebis såg så fin och sprattlade ut.

Välkommen!

Vad jobbigt med dåliga siffror på kub. Men kom ihåg att det bara är sannolikhetslära. Hoppas att du får fina siffror på NIPT och att du inte får vänta för länge! Tog du provet nyss?
  • Axioria1
    JoJoNo skrev 2016-11-16 15:33:24 följande:

Siffrorna berodde helt på nackspalten som var 5.6. Skulle vara under 3. Precis när hon skulle ta fram nålen frågar jag om jag ska ta Min blodförtunnande spruta ikväll. Där var det stop. Så ny tid bokad imorgon o inga mer blodförtunnande. Tur jag sa till för annars hade missfallsrisken vid ingreppet ökat.

Lycka till i morgon. Håller tummarna för ett bra resultat!
  • Axioria1

Är inte så insatt men en del får ju morfin på förlossningen. Sen var de ju gynakuten som gav dig det så de om några borde ju veta om det är ok eller inte.

Förstår att du oroar dig men de går säkert bra.

• Axioria1

Tycker tiden sniglar sig fram. Kände de första fladdrar i veckan några gånger men sen har de varit helt stilla. Blir ju nojig även om de fortfarande är väldigt tidigt för att känna bebisen. Blev sugen på em doppler men ska försöka vänta lite och hoppas på nytt fadder snart.

• Axioria1

Är i vecka 15. Så jag får väl vackert vänta på att känna mera. Dessa som jag känt har dock varit otroligt svaga och har bara känt när jag legat stilla och fokuserat.

Förra gången kände jag i vecka 17 men var osäker på om de var bebisen eftersom jag inte visste hur de skulle kännas.

• Axioria1

Låter skönt att inte gått upp så mycket än. Själv ligger jag på ca 6 kg plus och går snart in i vecka 16. Det är tyvärr godis och smörgåsar.... Har mått så illa och de enda som hjälpt har varit att äta.

Fanns ju redan att ta av (är överviktig) så är lite orolig för slutvikten. Känns tyvärr som jag kommer väga mer vid denna förlossning. Men huvudsaken allt går bra!

• Axioria1

Jag längtarvoxå efter RUL. Är en månad prick kvar nu, fick tid den 21 dec. Känns som en evighet kvar, men hoppas på att börja känna massa regelbundet fladder i magen innan dess.

Mår fortfarande illa trots att v 16 börjar i morgon, men hoppas de snart ger med sig.

Har ni funderat på gravidförsäkring än? Jag klurar på om jag ska skaffa en betalvariant (plus några gratis) innan RUL för visst är de så att de inte täcker ev fel som hittas på RUL annars? Någon som har koll?

• Axioria1

Här har magen också kikat fram. Är dock inte bara bebis utan även en del godis.

Har ni börjat använda tightare toppar och liknande som framhäver bebiskulan eller "gömmer" ni kulan än så länge? Själv har jag inte kommit förbi spärren att dölja kulan. Får för mig att de inte "borde" synas så mycket än... Så jag kör lite bylsigare kläder men de döljer säkert ingenting. Särskilt inte på eftermiddagen så jag fortfarande är väldigt uppblåst.

Svar på tråden BF maj 2017