BF maj 2017
Underbart med tvillingar, men jösses vad magen växer!
Underbart med tvillingar, men jösses vad magen växer!
Vad fina alla är!
Igår fick vi hem vagnen (i örton platta paket) och idag har jag monterat ihop den och övat ihopfällning och hantering. Så. Jag är färdig. Bebis kan komma nu.
Det känns som om det kommer bli låååånga 25 veckor till. ????
Åh satt i bilen tidigare imorse och kör och längst ner i magen känns det som om det fladdrar till typ som en fisk som sprattlar på ett bord. Var bara i ett par sekunder sen kände jag inget mer och har inte känt något mer heller. Tänk om det var plutt, så mysigt :)
Är det vanligt att man kan känna en gång och sen att det dröjer till nästa gång?
Det skulle jag tro. Jag uppleveler lite liknande. Kände bäbis en gång, sen så gick det 3-5 dagar innan jag kände ngt igen :)
Ja, det tror jag. Jag kände typ två gånger i veckan i vecka 15 och 16. Nu känner jag varje dag =) Oftast när jag ligger ner.
Vecka 18 :) Vilken vecka är du i?
En bild vart på fel håll
Vecka 16 på tisdag, hoppas tid till RUL kommer denna vecka. Mycket nyfiken på bebis. Men hur är det med att få veta kön, om det är någon här som har barn sen innan. När fick ni veta kön? Jag vet att det är olika för alla och beroende på hur bebis ligger osv. Eller är det någon som vet könet redan nu? :)
Vi ska få en liten pojke. Har gjort NIPT och då får man veta kön med 98 % säkerhet.
Har känt bebis några gånger nu men inte så regelbundet och inte "på beställning" Väntar på att de ska gå att känna bebisen mest hela tiden. Känns så ovisst under spökveckorna. Men snart så!
V 16 idag fortfarande inga antydningar att bebis finns. Hmm verkar va många som redan känner sina små! Längtar dit!. Får trösta mig att bm sa att de många gånger dröjer till rul innan förstfödeskorna förstår vad som är vad /: