• hope88

BF maj 2017

Axioria1 skrev 2016-11-27 19:29:41 följande:

Är i vecka 16. Går in i vecka 17 på onsdag. Tycker tiden går lite för sakta nu, vill känna av bebis mer.

Då byter vi vecka samma dag :)

Hehe samma här! Hoppas känna mer om några veckor :)
  • hope88
    FnR96 skrev 2016-11-29 18:15:18 följande:

Köpte de första kläderna till bebis idag, så sött så jag kunde inte låta bli. Hur mycket har ni inhandlat? Jag har varit feg och inte vågat, har tänkt att det kanske blir otur, men nu när man gått in v 16 så måste de ju firas :)

Så sött :)

Vi har tänkt avvakta till efter RUL 23/12 så i januari börjar vi väl titta lite smått :) Kommer få väldigt mycket av vänner också :)
  • hope88

Då går vi in i vecka 16 <3

3 veckor kvar till rul nu :)

Igår tror jag att jag kände plutt igen, var som ett dovt pickande under naveln hihi

• hope88
    jooo skrev 2016-11-30 16:41:52 följande:

Btw min mage har börjat bli gigantisk. Hur ska man se ut sen???? Skäms nästan att säga vilken v ja är i, alla tror 20 + :P Hur se era ut nu? ?

Fin ju :) Tycker bara det är kul att den är stor :D

Gick in i v16 idag och tog dessa bilder idag :)

• hope88
    jooo skrev 2016-11-30 16:17:02 följande:

Ullared igår. Höll på o gå sönder runt höfterna och svanken kändes de som. Imorse kom jag knappt upp ur sängen. Ush orolig för fogarna /: blir ingen promenadmaraton på ett tag nu :P

Aj aj kul med ullared men inte kul med såna smärtor :(

Har du köpt foglossningsbälte? Håller på kikar på ett till mig nu, innan det går för långt.
  • hope88
    Stina91 skrev 2016-12-02 10:45:34 följande:

Igårkväll kände både jag och min pojkvän sparkarna utanpå magen för första gången :) Såå mysigt! Lilla bönan höll på att sparka för fullt i nästan fem minuter. Den senaste veckan har "flaxet" kommit mycket oftare än tidigare. Hur är sparkarna för er andra?

Så mysigt! Längtar efter det här med :) V15+2 här nu och känner mest små sprattel då och då. Men det kommer väl ;)
  • hope88
    Teresiat skrev 2016-12-02 14:11:46 följande:

Har rul idag och det gick inte som vi trott och hoppats på. Huvudet är större än "normalt" i relation till lårbenet. Alla organ osv såg normala ut. Sjuksköterskan ville inte gå in på några detaljer vad det kunde innebära utan sa bara att det är en avvikelse som inte behöver betyda något, men deras rutiner är att en ultraljudsdoktor ska undersöka det närmare då måttet inte ansågs normalt. :( huuuuuuuva... tankarna faller ju direkt på kromosomsvvikelser.. någon som varit med om samma? Ska dit igen på tisdag. Suck :(

Åh! Jobbigt att vänta tills på tisdag. Men tror det kommer gå bra! Håller tummarna för det <3 Säkert ingen fara! Kram
  • hope88
    Stina91 skrev 2016-12-02 16:50:24 följande:

Jag kände bara någon gång ibland när jag var i din vecka. Men nu är det jätte ofta :) Det gick så fort!

Tiden får gärna gå snabbt ;) Vill vara i v20 typ haha:p Så kul att känna mer och mer!
  • hope88
    Teresiat skrev 2016-12-02 17:10:00 följande:

De sa är det 10 cm eller mer så anses det "onormalt" och något som bör kollas upp. Vi hade exakt 10 cm i diff. Hmm.. skulle egentligen åka utomlands på söndag men jag skiter i resan för att gå på läkarbesöket på tisdag. Trist, men så länge jag får något mer konkret besked så känns det bätte än att sitta och fundera utomlands :/

Förstår dig hade också ställt in resan. Svårt att njuta när man går och väntar på besked. Tror det kommer gå bra <3 Kram
  • hope88
    Teresiat skrev 2016-12-06 20:06:31 följande:

Det gick bra idag! Läkaren scannade bäbis noga. Det var en otroligt pirrig och ansträngande timma då läkaren tog kroppsdel för kroppsdel och det sista hon mätte var huvudet (det var huvudet som var mest avvikande förra gången). Hon stirrade koncentrerat på hjärtat och hjärnan i säkert en hel kvart på vardera organ. När alla mått var tagna tre - fem ggr så visade det sig att måtten på lårben, buk och huvud överensstämde väl... Så den första ultraljudsköterskan måste mätt fel. Sannolikt pga att bäbis låg på ett visst sätt som var svårt att mäta eller liknande. Vårt nya BF är 1 maj. Herre Gud vilken emotionell berg och dalbana. Nu ska jag försöka njuta av bäbis sparkar och berätta för kollegerna jobbet (endast min chef vet). Magen börjar bli omöjlig att dölja..

Tänker på er andra i tråden som väntar på besked. Håller alla mina tummar för er! Håll oss uppdaterade! Kram!!!

Åh vad härligt och vilka underbara nyheter! Nu får ni njuta igen <3 Stor kram!
Svar på tråden BF maj 2017