BF maj 2017
Hur långt gången var du? Du ska se att allt är i sin ordning men förstår att du blir orolig.
Hoppas verkligen det! Om inte överläkaren är orolig bör väl inte jag heller vara det men kan inte låta bli.
Hur långt gången var du? Du ska se att allt är i sin ordning men förstår att du blir orolig.
Heeej tjejer, nu har vi varit på RUL. Allt såg finfint ut, vi låg kvar enligt mått på samma dag med bg 20 maj..och vi väntar också en POJKE. Haha som så många sagt verkar va pojkarnas månad i maj. Känner fortfarande inga som helst rörelser..men den lilla röde sig ju allt där inne, så bara att gå och vänta :P
Hmmm jag känner små diffusa ryck i magen ibland och lite konstiga kurrningar. Känna mest vid sidorna av naveln. Är i v 21 på söndag. Tror ni de kan va bebisen som äntligen är på g?
Allt gick super på mitt RUL idag. Bebisen var jättefin och hade full aktion i magen. Skönt att se för jag känner inte jättemycket än.
RUL nr 2 idag då bebis inte var så samarbetsvillig förra torsdagen. Hann bli lite nojjig! Allt såg jättefint ut och vi fick ett stort OK <3 Känner hans sparkar/buffar varje dag, supermysigt men har haft svårt att njuta ordentligt tills vi hade gjort detta rul. Firade med några söta bodys från newbie efteråt :) Är i vecka 19+2! 50% på tisdag! Tjoho :)

Hur mår ni?
Hej! Jag är också en maj mamma. Hittade nyligen hit, och har inte alls följt tråden ???????? men tänkte att det är väll aldrig för sent att hoppa på ????
Jag är gravid med vårat tredje barn, har tidigare en dotter född sept -11, och en son född januari -15. Väntar nu en liten flicka som är beräknad att anlända 14 maj.
Vad gäller bärselar så hade jag först en babybjörn, men såg så "mycket positivt" med ergobaby så va bara tvungen att skaffa en när jag hade fått sonen. Den är helt klart mer flexibel och belastar inte ryggen på samma sätt som babybjörnen. Babybjörnen är ju ändå relativt skonsamm för rygg och nacke, men upplever att man bär bebis på höften och ingen belastar varken rygg, nacke eller axlar speciellt med ergobabyn.
Hade jag haft tålamod och mod hade jag nog provat bärschal. Men är i dagsläget väldigt nöjd med ergobabyn så kommer nog köra vidare på den. Har till och med provat att bära dottern på 122cm och 19 kg i den och det funkar ;) hehe. Så man kan ha den länge, och jag upplevde att bebis såg bättre när den satt i den istället för babybjörnen. Men det är väll en smaksak. Hoppas att ni mår bra alla mammor i januarikylan!! Kram kram :)
Jag har inte testat ergo 360 själv bara läst i sjalforum att den är mycket omtyckt. Vi kommer köra bärsjal i början kanske tom på BB. :)
Läkar-UL avklarat och allt var perfekt. Speciellt hjärtat granskades eftersom bred nackspalt kan indikera hjärtfel. Dock finns inget som tyder på det med bebisen i magen. Superskönt!
För oss blev det en mörkgrå emmaljunga viking! Supernöjda :)
Vecka 20+3 idag och imorse körde han ordentlig morgongympa där inne och för första gången kunde vi se rörelserna utanpå! Så mysigt <3 Lyckades fånga lite på film :)
Ultraljudet gick ok. Ingen förändring. Nytt ultraljud om 4 veckor i Växjö men remiss o tid till Lund på måndag. En dag i taget.
Tack för att ni tänker på mig. Jag försöker vara lycklig även om vi är oroliga. Vi kan ju inte göra så mkt åt det just nu heller. Men vi köpte vagn i helgen bara för att trotsa all oro :).
Vi funderar på en britax smile 2. Verkar så smidigt med babyskyddet och bra med lås och olåsta små hjul längst fram. Någon mer som tittat på den?
Jag förstår din oro. När vi gjorde rul i v.13 fick vi veta att bebisen eventuellt kunde ha nått hjärtfel men att de inte gick att säga säkert. Vi fick tid hos en kardiolog i v.16 och han tyckte allt såg bra ut men att hjärtat fortfarande var litet och att de optimala är att titta i v20. Jag var där i v.21 nånting och allt såg jättebra ut. Vilken lättnad.
Jag förstår din oro och man är inte lugn förän man vet helt säkert. Jag håller tummar o tår
Jag har jättemkt sammandragningar hela nätterna. Inte sovit knappt alla sista nätterna. Är i v 25. Lillkillen i magen vänder sig en massa på kvällen natten och triggar igång det med. Mysigt men känns lite jobbigt med just nu. Igår kväll gjorde sammandragningarna riktigt ont.