• hope88

BF maj 2017

FnR96 skrev 2016-11-13 14:22:27 följande:

Bf 23 Maj för mig, första barnet!???? Har inte fått någon tid för UL än, förväntas få tid runt slutet av december och i början av januari. Känns som evigheter..

Välkommen :) Åh kul då har vi samma BF :) Hoppas du får tiden snart :)
  • hope88
    Teresiat skrev 2016-11-13 14:51:24 följande:

Hehe känner igen känslan! Har ned räkning till vår rul-tid. Nu är det mindre än tre veckor kvar :)

Har alla berättat för jobbet nu? :)

Haha tålamodet är något jag måste jobba med ;) Wiho så härligt! Förstår att förväntan än stor! Så mysigt att få se skrutt igen :)

Min chef vet. Ska berätta för kollegorna i veckan eller till nästa :) du då?
  • hope88
    Nelah skrev 2016-11-13 14:56:15 följande:

Jag har bf 24e och inte heller fått någon tid ännu. Vill ju inte få tiden försent heller ifall där skulle vara något fel på barnet

Förstår dig! Men innan v21 ska det ju vara gjort iaf.
  • hope88
    FnR96 skrev 2016-11-13 15:08:53 följande:

Har du varit på UL redan eller har du fått tiden? :)

Har bara fått tiden :) Men vi gjorde nipt test (ett blodprov som visar på kromosomfel för 2 veckor sen och då gjordes även ett ul där hon gick igenom organ och då såg det bra ut. Svaret på blodprovet kom i fredags och det visade inte på kromosomfel och bebis är en pojke.

RUL blir 29/12 hoppas det ser bra ut då med.
  • hope88
    Paincake skrev 2016-11-13 15:25:45 följande:

Jag berättade ganska tidigt för min chef. Trodde jag var i v 9 när jag berättade men efter en blödning och ett tidigt ul visade det sig att jag bara var i v 7 då. Resten av kollegorna har fått veta lite pö om pö. Mina elever vet inget än, dock. I o m att skolan hotas av nedläggning innan jul så vill jag inte att de ska oroa sig för en sak till.

Åh nej vad jobbigt med nedläggning :/ Hur blir det för dig?
  • hope88
    Teresiat skrev 2016-11-13 15:28:40 följande:

Jag har berättat för min chef.. men av olika anledningar så måste/ska jag vänta göra det offficiellt på jobbet någon eller några veckor till. Känns lurigt då det börjar bli svårt att dölja magen. Men med stor blus och kavaj så går det hyfsat iaf.. Men saknar mina sköna klänningar där magen får vara fri.

Okej ja att dölja det börjar bli svårare nu hehe. Får gå med bylsigare kläder till jobbet annars tycker jag det är mysigt med mammabyxorna och en tightare tröja som visar magen :) Den ploppade till här i veckan
  • hope88
    FnR96 skrev 2016-11-13 15:40:14 följande:

Okej! :) Skönt att allt såg bra ut och Grattis till pojken, jag själv dör av nyfikenhet om könet.

Ja jag var så sjukt nervös i de 11 dagar vi fick vänta! Kändes som en evighet haha.. Ska bli spännande och se om de också ser att det är en pojke på rul :p Tack :) Har svårt att njuta fullt ut då jag oroar mig för mf än.

Haha förstår dig ;) Men snart så :)
  • hope88
    Axioria1 skrev 2016-11-13 17:10:15 följande:

Skönt att de såg bra ut nu! Måste varit hemska dagar att vänta på resultatet.

Kul att ni fått veta könet. Är själv supernyfiken.

Ja sån lättnad. Har varot så orolig. Vi har ju gjort ivf och kämpat i flera år för detta, första graviditeten och första barnet nu, så var så orolig att det skulle visa något fel. Sista 2 dagarna innan var hemska.

Ja känns så mysigt att veta :) Hi hi förstår det! Mitt dåliga tålamod och nyfikenhet gör att jag aldrig skulle orka vänta till förlossningen hehe. Vill ni veta på RUL sen?
  • hope88
    Paincake skrev 2016-11-13 15:55:53 följande:

I de bästa av världar så blir vi uppköpta och kan fortsätta verksamheten men jag söker andra jobb. Har varit på en intervju och ska på en imorgon så det ser ju hoppfullt ut. Har man varit anställd mindre än två år så har man bara en månads uppsägningstid så efter den 8 december har jag inget jobb. Lite småstressigt, men det ska nog ordna sig. Arbetsmarknaden ser ljus ut för lärare. I värsta fall får man springvicka men det är inte hela världen om man måste göra det heller under våren.

Håller tummarna för att ni blir uppköpta om det skulle vara bäst. O skönt att intervjuerna ändå är igång :) Kommer nog inte vara någon större fara som du säger. Allting löser sig :)
  • hope88
    Nelah skrev 2016-11-13 17:36:34 följande:

Ja det får man ju hoppas. Jag ska till Bm på torsdag annars så får höra med henne då :p det är ju en olidlig väntan ändå men hade varit kul att veta när det blir av hehe

Gör det :) Ha ha ja den är inte kort väntan ;) Ja man vill ju veta så man kan ha nedräkning ;)
Svar på tråden BF maj 2017