Teresiat skrev 2016-12-03 09:14:46 följande:
Lider med dig :( vad fick du för Bub svar? (Antar att det därför du gjort nipt). för hur många dagar sedan gjorde du nipt? Vet att jag läst i tråden men kommer inte ihåg.. håller tummarna för er!! Jag hoppas att läkarna låter oss göra nipt om de hittar fler avvikelser.. men frågan är om det är försent?? Kommer på tisdag vara i v 18+6 enligt senaste mens, v 18+3 enligt lårbensmåttet, v 20+0 enligt huvudmåttet (kombinerar man lår och huvud så fick är jag i vecka 19+6 och det är detta datum som räknas som BF enligt RUL, även om måtten "inte stämmer" med varandra. Är det försent att göra nipttest i v 19+6??? :(
Vi fick 1:22 på kub så det är verkligen inget strålande resultat. Jag försöker dock fokusera på det positiva för att stå ut. Jag gjorde Nipt förra måndagen så det är ju nio arbetsdagar sen eller elva "vanliga" dagar. Två veckor sa de när de stack mig i Linköping så jag antar att måndag eller tisdag bör jag veta.
Angående nipt test i vecka 20 så tror jag i så fall du måste fundera över syftet med testet. Du får ju räkna med minst två veckors väntetid efter provet innan du får svar. :(