• emhese

BF maj 2017

Nelah skrev 2017-05-12 15:36:08 följande:
    Är hon 10% större än medel? När vi gjorde tul i v32 var vår bebis 11% större än medel men fick ingen vikt på det. Då hoppas jag alltså på att hon kommer innan bf
    Jag vill och jag kan...
    Nej jag tror dom sa att hon va 18% större än medel men är inte helt säker.. va många olika siffror att hålla reda på den dagen o jag la vikten på minnet..
    Får man fråga varför ni gjorde tul i v 32? Hinner ju hända rätt mycke på 8 veckor..
  • emhese
    Nelah skrev 2017-05-13 04:42:47 följande:
    Aha okej, jag räknar med en 4+ kg klump i alla fall :p

Här är det standard att göra tul i v32 om det verkar som det behövs. Är ju inte alla som får det. Och eftersom hon bara var 11% större tyckte dem inte att det behövdes fler. Men sf måttet hade hoppat en kurva på senaste bm besöket och stiger den mer får jag göra ett till så hon inte blir för stor.
    Jag vill och jag kan...
    Mitt SF mått va uppe lite högre i ca v 30 men nu ligger jag på medel så enligt den kurvan så misstänker ingen att de är en stor bebis.. samma va med storasyster och alla va lite chokade när de kom ut en stabil tjej på 56 cm & 4920g.. så för mig har de där SF måttet ingen betydelse.
    Jag fick göra tul för att försöka få läkarna att sätta igång mig tidigare men enligt läkarn så gick de ju så bra sist så de vill att vi avvaktar så kroppen får en chans att göra sitt... :/
    Så nu vet jag att de är en stor bebis och bf +5... precis va jag inte ville!
  • emhese
    Nelah skrev 2017-05-13 08:22:38 följande:
    Vad taskigt.. Jag ska få göra hinnsvepning på tisdag just för att slippa gå över och få en ännu större bebis denna gången. Det var läkaren som gjorde tul son så det. Kan du inte få din bm att göra det på dig? Klart det är bättre att kroppen får göra sitt men hinnsvepning hjälper den ju vara lite på traven och det tycker ju gått att du kunde fått för attt testa i alla fall
    Jag vill och jag kan...
    Frågade läkaren om hinnsvepning men verken han eller barnmorskorna sa att de inte gick för då måste man börjar öppna sig plus att dem inte gjorde de för de har ingen effekt ändå.. ger bara pinvärkar enligt dem.
    Jag får helt enkelt snällt bara vänta på denna bebis..
  • emhese
    Nelah skrev 2017-05-13 08:54:35 följande:
    Nej det är klart men enligt min bm så brukar omföderskor vara lite öppna. Men även om man inte är det så kan man reta tappen så den öppnar sig så att man kan göra hinnsvepning nästa besök. Jag har fått göra det med båda mina när jag gått över och det har startat förlossningen båda gångerna.
    Jag vill och jag kan...
    Tyvärr så va jag inte de trots de va bf +2 sist dem kollade...
    va inge tal om de förra gången heller utan jag ska bara snällt vänta för de kommer när de kommer :/
    Vilken v är du i nu?
  • emhese
    Axioria1 skrev 2017-05-13 11:26:28 följande:

Jaha då var det den 13 maj och jag har hela tiden gissat att de ska bli bebis idag! Men än så länge verkar han inte va så sugen på att komma ut. BF den 15:e så de är ju inte konstigt om det dröjer, men hade trott att de skulle bli samma tid (2 dagar innan BF) som med storebror.

Hade lite molvärk i natt men de var bara förvärkar eftersom de molade hela tiden och gick över med alvedon.

Får se när de sätter igång. Funderar på att ut och gå och hoppas de händer ngt.

Läser att många på familjeliv verkar göra hinnsvepningar och kolla om de är öppna något. Om ni gjort det är det hos läkare eller hos barnmorskan? Har själv inte hört ett ord om detta hos barnmorskan (har iof ej frågat om det) inte heller hade nån kompis gjort de.

För mig kom de på tal endast för att jag va inne och fick vända på bebis som låg på tvären.. annars hade jag nog inte frågat om hinnsvepning men jag håller med dig om att man läser mycket om de här. Min läkare sa att de va bättre att dricka lite champagne och barnmorskan tyckte att jag skulle förföra min partner för sex var mer effektivt än hinnsvepning som endast gav falska pinvärkar..
    Gick en runda igår och nu väntar jag på att storasyster ska vakna här hemma så vi kan ut och gå lite igen i hopp om att de kan starta snart!
  • emhese
    Nelah skrev 2017-05-13 13:56:13 följande:
    emhese skrev 2017-05-13 10:10:49 följande:

Tyvärr så va jag inte de trots de va bf +2 sist dem kollade...

va inge tal om de förra gången heller utan jag ska bara snällt vänta för de kommer när de kommer :/

Vilken v är du i nu?

Typiskt ju. Jag fasar lite för att det ska vara så för mig med. Hoppas det kommer igång för dig snart på egen hand <3

Jag är i v 39 idag. 13 dagar till bf, men har från start varit inställd på att gå över.
    Jag vill och jag kan...
    Tack <3
    Nu hoppas vi på att tiden går fort för oss båda! Och alla andra också för den delen :)
  • emhese
    Teresiat skrev 2017-05-13 23:21:53 följande:
    Nu var jag öppen 4 cm när jag fick min hinnsvepning, men OJ vad den gav effekt. Innan hinnsvepningen så hade jag haft värkar med 10 min mellanrum i 6 timmarn. När jag fick hinnsvepningen så blev värkarna tätare och ondare efter ca 30 min. Hann knappt in genom dörren från besöket hos BM innan det började göra sjukt ont. Ca 4 timmar senare var bäbis ute :)
    Ja jag tror att de kan va effektivt men inte gynnsamt för mig då jag varken har börjat öppna mig något eller haft några som helst värkar...
    Då va vi inne på nästa dag och ingen bebis.. läkarens magkänsla va att bebis skulle komma idag.. hoppas han har rätt!
    Har de tre senaste dagarna haft så galet mycke halsbränna och varit helt slut fast inte kunnat sova ordentligt.. :(
  • emhese
    Vicke skrev 2017-05-14 08:01:31 följande:

I måndags den 8/5 föddes våran lilla Line, hon kom som en raket 12 dagar innan bf. Helt underbar är hon ????

Ida 051005, Noah 070716, Max 140109
    GRATTIS :D
  • emhese
    Paincake skrev 2017-05-14 16:21:28 följande:

I fredags föddes Felix med planerat kejsarsnitt. Han vägde 3372 g och var 51 cm lång. Allt har gått bra, själva snittet var en urhäftig upplevelse. Har tappat en del blod och har lite lågt hb men utöver att jag är jättetrött så mår jag mycket bättre än vad jag trodde jag skulle göra så hör två dagar efter. Lite ömt och spänt över såret men idag klarar jag mig utan starkare smärtstillande än voltaren och alvedon. Och lillgrabben är ljuvlig. <3

Grattis till gossen!
    Va skönt att du mår så väl :)
  • emhese
    Axioria1 skrev 2017-05-15 18:26:02 följande:

Ha ha, skulle hjälpa sonen och råka visst skicka inlägget.

Har varit hos barnmorskan idag för förhoppningsvis sista gången innan efterkontrollen. Fick iaf en tid till den 26 maj men den hoppas jag blir inställd.

Känner mig förvånansvärt pigg och sover ganska bra (ja allt är relativt men iaf som höggravid ).

Hur går det för er och hur mår ni?

Här är en till som varit hos barnmorskan idag på sista besöket garanterat!! :D
    Den 23 blir de igångsättning om inget händer innan.. men någonting är nog på gång för jag har nog aldrig varit så trött som jag är nu, somnar i tid och otid när som helst!
    Helt sjukt men får ställa väckarklocka dygnet runt om jag har tider att passa.. annars finns risken att jag somnar och missar hämta storasyster på dagis tex :/
    Någon annan som varit så extremt trött?
    Kanske kroppen som laddar!! Hoppas!!!
Svar på tråden BF maj 2017