Inlägg från: GreenSpirit |Visa alla inlägg
  • GreenSpirit

BF maj 2017

åh vad jag hoppas ni har rätt tjejer!

Mensvärken har jag haft varje dag ändå är jag rädd nu när den kommer . " känns den annorlunda?" "Kommer det ut ngt nu?" "Ökar inte värken?"

Samtidigt vet vi alla att det bara är tiden som kan utvisa ngt. Ska försöka hålla mig till vecka 7 innan ett VUL och ta ett test till innan dess och så hoppas jag på det bästa. Annars lär ni vara de första som får höra om det;)

• GreenSpirit

Jag har inte blött ngt mer!!:) *ta i trä* Brösten är

Ömma som vanligt, lite värk från och till i äggstockarna men inte lika mkt men känns ändå ok än så länge, had edet vsrit missfall hade jag ju blött massa:)

• GreenSpirit
    svartspets skrev 2016-09-19 20:04:41 följande:

Det är helt normalt så länge det inte luktar starkt illa eller gör ont. Jag har likadant och såg min böna med tickande hjärta idag. <3

Det står till och med i min gravidapp att det är vanligt förekommande. :)

Jag har börjat få tjocka vita idag! Droppade rätt ner i toaletten men det är säkert normalt:)

Däremot har jag liiite molvärk i ryggen och det gär mig orolig:(

Har börjat få dumma tankar med, var svartsjuk och grinig igår och tänkte att "jaha, nu dör bebisen för att jag är så negativ"

Vet att jag är fjantig men det blir nog så när det var missfall med första graviditeten och det blrjade med "mensvärk i rygg och mage".

Hoppas innerligt att det inte är så nu.
  • GreenSpirit
    Wantakid skrev 2016-09-20 10:04:25 följande:

Var beräknad BF 16/5

Började blöda i måndags, flytningar som eskalerade i kraftig blödning i fredags, och blöder ännu

Har nu precis kommit hem efter ett vul som bekräftade missfall.

Min första graviditet, försökt bli gravida från & till i två år så när plusset fanns så kändes det helt magiskt.

Nu är det bara att vänta ut nästa mens..

Stort grattis till alla som plussat och lycka till med graviditeten!

Kom ihåg att alla blödningar inte leder till missfall

Kram

Beklagar verkligen!! Har varit med om precis samma sak.
  • GreenSpirit

Jag fick ju en babyliten brun flytning på dagen som jag skulle ha mens, tror ägget fäste, och sen lite lite rött när jag kissade en natt efter lite väl häftigt sex.

Och alla symptom är kvar, brösten gör väldigt väldigt ont och jag har gaser och mår lite illa när jag är hungrig, plus kissar väldigt ofta.

Så denna gång är jag hoppfull! :)

Går in i vecka 6 idag men kommer köpa ett test på måndag för säkerhetsskull igen.

Är allt positivt och bra kommer jag bli överlycklig och först då bokar jag in en tid för inskrivning.

Vad tror ni? Hade väl blött mer om det var Mf?:)

• GreenSpirit
    Tussilago6 skrev 2016-09-20 13:53:15 följande:

Tack! Det känns kört för min del, fick i förmiddags plötsligt en känsla av att jag säkert börjat blöda, du vet så där instinktivt som när mensen kommer. Och mycket riktigt. Och på nåt sätt så kom det inte som en överraskning, fick inga jättestarka utslag på graviditetstesten och sen fick jag ju en missfärgad flytning för ett par dagar sen, men det hade inte behövt betyda nåt. Ibland hatar jag verkligen när magkänslan stämmer. Nu är frågan bara om man måste åka in eller om man bara kan vänta på att kroppen tar hand om det?

Hoppas det går bättre för dig!!! Kram

Skickar massa kramar
  • GreenSpirit
    Wantakid skrev 2016-09-20 12:37:36 följande:

Man behöver ju inte blöda mycket men en liten brun flytning är nog absolut ingen fara, det är ju helt normalt då de "rensas" i kroppen och lite blödning efter sex har jag också hört är normalt då man är lite känsligare än vanligt!

Du behöver nog absolut inte oroa dig, lycka till! :) för mig märktes det att det var missfall med all blödning & värk! Ville bara få det bekräftat direkt pga jag har så himla ont & är öm nertill.

Tack för ditt fina svar!

Ja jag håller modet uppe!:)

Hoppas hoppas hoppas, magen är svullen redan men beror nog på tumören som är i.

Men nu ska jag bara tänka positivt!:)
  • GreenSpirit
    annadenise skrev 2016-09-20 15:00:04 följande:

Va jul,grattis. Jag väntar oxå barn nr 2. Jag är gravid i v.7 (6+3) och min son är 2 år och 8 mån.

Jag är i vecka 6+0 men har beräknad f 23/5, hur kan det skilja sig så? *nyfiken*
  • GreenSpirit
    Verben skrev 2016-09-21 19:38:32 följande:

Jag har haft fruktansvärt ont på nätterna, så ont att jag vaknar av smärtan och jag måste gå upp och ta värktabletter! Ringde bm men hon sa att det är normalt så tror vi kan vara lugna men det är inte kul:( vilken vecka är du i?!:)

I natt hade jag jätteont!!

Är så jävla rädd för utomhavandeskap! Har alltid molvärk till och från, ibland nästan ingenting och i bland massa.

I går eftermiddag hägg/stack det i vänstra äggstocken extra och jag blev helt öm när jag tryckte där.

Smärtade hela kvällen och var öm i natt.

Nu molar det från och till på båda sidor och mer på höger.

Men fortfarande öm på vänster. :(
  • GreenSpirit
    svartspets skrev 2016-09-22 07:42:53 följande:

Är det någon mer som kräks regelbundet? Jag spyr både hemma och på jobbet. Har fått tips om B6 och ingefärskapslar av min barnmorska vilket hjälper lite. Men så jobbigt att behöva kräkas på jobbet och försöka låtsas som ingenting...

Mår inte ens illa än :(

Äter B-vitaminet varje dag och har gjort sen innan eftersom tillskottet innehåller massa folsyra med. Kanske beror på det?
  • GreenSpirit
    Tiiffany skrev 2016-09-22 07:36:02 följande:

Jag har fått en tid i Sophiahemmet för tidigt ultraljud 11/10 dvs, v7+1 :)

Ska begära det idag, men är sjukt nervös inför det! Tänk om man inte ser ngt...huuu
  • GreenSpirit
    Tiiffany skrev 2016-09-22 09:14:21 följande:

Jag är i v4+3, när tycker ni jag ska ringa MVC? 

Vecka 6-7 kanske?:)
  • GreenSpirit
    JoJoNo skrev 2016-09-22 21:31:40 följande:

Var på gynakuten idag. Inte lusigt jag har ont. Är överstimulerad efter min ivf. Hela äggstockarna var fulla av megastora äggblåsor o äggstockarna stora som apelsiner. Fick blodförtunnande sprutor jag måste ta för annars är risken för proppar i lungorna stor. En del vätska i buken med. Ska tillbaka på vul igen nästa vecka. Jag frågade om fostret inte tar skada väl av medicinen men hon svarade bara kort nej o att prioritet var att hålla mig som mamma vid liv just nu. Känns lite skrämmande. Var för tidigt att se ngt mer på ultraljudet men hoppas kunna se ngn nästa vecka o kanske tom ett hjärta. Känns lite oroligt just nu o jag har vansinnigt ont. Men inte lusigt när äggstockarna är fulla.

Vilken vecka är du i?
  • GreenSpirit
    JoJoNo skrev 2016-09-23 13:49:01 följande:

Vecka 6 precis idag. Så jättetidigt men plussade redan 10 dagar efter jag fick tillbaka ett embryo. Satte sig antagligen bättre pga överstimuleringen. Så det är ju bra. Men inte kul hur jag mår nu. Lite rädd.

Jag är oxå i vecka 6 och var inne i grnpå VUl men de så bra fosterhinna, men testen såg bra ut. Så kag väntar ett tag till, den hde väl inte växt sig stor nog bara.

Hoppas du mår bätte snart!!
  • GreenSpirit
    jooo skrev 2016-10-05 22:22:50 följande:

Bara svullen mage och ömma bröstvårtor. Inget illamående alls.

Samma här! Tål dofter, samma humör och tålamod som tidigare.

Fast hela brösten är väldigt svullna:)
  • GreenSpirit
    jooo skrev 2016-10-06 12:52:20 följande:

Jag ska på privat vul imorgonbitti. är då i v 9+ 0. Supernervös över att det inte ska se bra ut i och med bristen på symtom /:/: Timmarnabra kryper fram idag.

Jag skall också på VUl i morgon klockan 11:00. Galet nervös så jag mår illa.

Var på VUL för två veckor sedan och då såg de vara en fostersäck men inget mer så jag vill vara få det överstökat.

Min kille är inte det minsta nervös vare sig för det ena eller andra, både på gott och ont kanske.:/
Svar på tråden BF maj 2017