Inlägg från: Bebisbubbla |Visa alla inlägg
  • Bebisbubbla

BF maj 2017

Tiiffany skrev 2016-10-04 15:40:34 följande:

Oj 3veckor hade jag kollapsat! 

Haha ja sambon har hört rätt mycket gnäll. Försöker äta regelbundet för att hålla det under kontroll men börjar vara less. Testat Postafen men blir så extremt trött av det och egentligen vill jag inte ta tabletter alls.
  • Bebisbubbla
    crizziepalm skrev 2016-10-04 20:03:38 följande:

Jag med! Byxor redan försmå, är det vatten eller går man upp så snabbt?

I vilken vecka är ni i och hur mycket har ni gått upp? Man kan ju känna sig svullen utan viktuppgång tänker jag.
  • Bebisbubbla
    crizziepalm skrev 2016-10-04 22:12:21 följande:

Vecka 6. 5 kilo. Låren är också svullna isf

Äter du som vanligt? För i så fall måste det vara vatten. Förresten, var har du stickningar?
  • Bebisbubbla
    crizziepalm skrev 2016-10-04 23:27:09 följande:

[quote=77024301][quote-nick]Bebisbubbla skrev 2016-10-04 23:12:31 följande:[/quote-nick]Äter du som vanligt? För i så fall måste det vara vatten. Förresten, var har du stickningar?[/quote

Känns dom i äggstockarna, har även hugg i livmodern..

Tror inte det ska vara farligt. BM pratade om sånt på hälsosamtalet och menade att det var vanligt :)
  • Bebisbubbla
    Lundis skrev 2016-10-05 16:54:18 följande:

Vilken vecka är du i? :)

jag är i vecka 10 och illamåendet börjar försvinna för mig med. Den svullna magen känns inte heller lika svullen (trots att den fortfarande är svullen, men ej lika mycket) det enda jag egentligen känner är lite molvärk då o då samt SUPER ömma bröst, sen liiiite illamående till o från. Men ligger liksom inte i soffan DÖD hela dagarna längre pga illamående.

Känner ett hopp när du skriver sådär. Är i V9 och mått illa nu konstant några veckor. Sitter mest i soffan och vet inte var jag ska ta vägen. Hoppas verkligen det ger sig snart. Molnande värk och ömma bröst känns enklare än illamåendet.
  • Bebisbubbla
    Nelah skrev 2016-10-07 08:08:07 följande:

Det kanske är vanligt runt v10 att symtomen minskar eller ändras. Jag har 2 barn sedan innan men kommer inte ihåg hehe,har inte mått illa med de andra så det var nytt för denna gång.

Vore guld värt för mig om symtomen minskar i v10. Är i v9 nu och mått dåligt konstant i tre veckor. Kan ta det mesta men illamåendet är värst. Både svårt äta och dricka.
  • Bebisbubbla
    Johaannacl skrev 2016-10-09 06:53:24 följande:

Hej alla och grattis till plussen! :)

Jag har BF 29/5 2017 och har mått bra hittills.

Nu när jag vaknade så började jag blöda väldigt mycket.. det är inga klumpar eller så utan bara färskt blod, gör inte ont i magen heller. Börjar bli orolig för missfall :( någon mer som varit med om det? Är i v7

Hej! Det låter inte jättebra om det är mycket blod :/ har det fortsatt nu under hela morgonen? Jag skulle nog kolla upp, kanske gynakut?
  • Bebisbubbla
    Snäckan26 skrev 2016-10-10 20:29:58 följande:

Det är andra barnet , min son är 10 år men kroppen minns tydligen hur den ska göra haha ..

Haha verkligen. Svårt dölja den om man nu vill. Stora tröjor som gäller då.
Svar på tråden BF maj 2017