Inlägg från: Bebisbubbla |Visa alla inlägg
  • Bebisbubbla

BF maj 2017

Paincake skrev 2016-11-05 12:23:49 följande:

Du får svar direkt.

Spännande!
  • Bebisbubbla

Just gjort KUB. Allt såg bra ut med organen och hjärtat. Hade 1/3356 så känns skönt. Ska inte göra ytterligare tester. I v13 nu och börjar äntligen inse att jag verkligen ska få barn :)

• Bebisbubbla

Hej, var ett tag sen jag skrev här men lagt all energi på att må bättre. Spyr varanna dag och mår illa till och från. Vill så gärna kunna njuta mer men känns svårt just nu.

Är i v15 strax.

Välkomna alla nya och till er som haft det tufft efter KUB så håller jag tummarna för friska barn!

• Bebisbubbla

Hej. Hur mår alla? Är i v15 och haft ont i huvudet flera dagar nu. Känt mig febrig och trött. Dessutom vägrar illamåendet försvinna. Bara gått upp 4 hg och känner mig svag. Någon som känner som mig? Har några tips? Börjar vara desperat.

• Bebisbubbla
    ika_109 skrev 2016-11-21 15:26:54 följande:

Jag började på 55 kg gick ner till 52 kg och är nu i vecka 15 på 54,5 kg så jag har egentligen inte gått någonting utan ligger fortfarande på minus (lite beroende på hur man räknar...)

Så 4 hg är inget jag skulle oroa mig för :)

Skönt att höra att det är fler som knappt ökat i vikt. Hade dock gärna vägt lite mer och därmed kunnat äta mer också. Inte direkt fått unna mig.

Har aldrig haft sådan nyttig kost som nu... och det är inte frivilligt. Längtar så efter en trerätters och mycket mat. Inte bara yoghurt, macka, soppa osv.
  • Bebisbubbla
    Paincake skrev 2016-11-22 22:49:04 följande:

Äsch, bilden syns inte i appen.., sorry.

Så fin mage du har redan! :) jag har inte alls kommit så långt än men är mitt första. Längtar efter magen men tänker att det kommer :)
  • Bebisbubbla

Hur går det för alla? Vet ju att några av er väntar på provsvar och annat. Har ni kunnat tänka på andra saker eller är oron enorm?

• Bebisbubbla
    Paincake skrev 2016-12-05 21:16:25 följande:

Mycket läskiga besked i tråden. Håller tummarna för er!

Själv har jag släppt ner axlarna idag. Blev erbjuden en tillsvidaretjänst idag, med högre lön och schyssta villkor och start redan under höstterminen. SÅ_HIMLA_SKÖNT!

Jag har gått och varit lite orolig över att inte ha känt bebisen ordentligt - det är ju ändå tredje barnet och jag vet ju hur det ska kännas vid det här laget. Men igårkväll, på dag 16+0(-ish), satte det igång på riktigt kvällstid. Kände massor med små pet och bubbel.

Grattis till tjänsten! Måste vara superskönt!
  • Bebisbubbla
    Ankissen skrev 2016-12-07 19:05:49 följande:

Ställer in mig på att jag kommer få avbryta den här graviditeten. Fick tag på KS i eftermiddags för jag var orolig för om de fått mitt prov eller om det var bortslarvat. Labbtjejen jag pratade med kunde se att KS mottagit provet 22/11 och att det var färdigt 29/11. Hon satt även med mitt resultat framför med men fick inte lämna ut det. Hon kunde oxå se att det hade gått tillbaka till Linköping 30/11. Och där har det tydligen stannat, i åtta långa dagar. Västervik, som jag pratade med i morse, hade inget fått. Då sa jag till labbtjejen att jag då fick anta ett negativt resultat eftersom det inte kommit ut på patientportalen, men det fick hon inte svara på. Mellan dig och mig är det mycket illa skött sa hon innn vi lade på.

Jag ringde då Kvinnohälsan i Linköping. De kunde inte ta något samtal pga lång telefonkö och hänvisade till nästa vardag. Jag fick därför inget bekräftat. Kul natt det blir. I morgon vet jag, antar jag. Känner mig kränkt för jag inget fått veta medan magen växer. Fattar de inte vad man lever med för ångest när man väntar på resultatet?

Låter som detta är riktigt illa skött! Men hoppas du får positiva besked i morgon. Håller alla tummar och tår!
  • Bebisbubbla
    JoJoNo skrev 2016-12-07 21:47:24 följande:

Åh jag är så ledsen för din skull. Hoppas ändå beskeden imorgon är positiva. Sänder alla kramar jag har.

Vi har tyvärr ingen positivt hos oss eller. Kromosomavvikelserna var helt negativa men idag fick vi veta att njurarna är sjuka, båda två o risken nu är att vi för avbryta kommande veckorna med pga att barnet isf kommer dö i magen när njurarna slutar funkar. Känner inte att jag orkar hoppas längre. Fick veta att det var en liten pojk iaf som ligger o sparkar i magen.

Beklagar verkligen! Hur vet dom att båda njurarna är sjuka? Hur långt i graviditeten är du? :/
Svar på tråden BF maj 2017