BF maj 2017
Och så har även vi gjort vårt RUL - allt gick jättebra och det såg finfint ut och imorgon har jag enl. appen gått 50 % av min graviditet!
Och så har även vi gjort vårt RUL - allt gick jättebra och det såg finfint ut och imorgon har jag enl. appen gått 50 % av min graviditet!
Är det bara jag som inte valde att ta reda på kön? Tror dock det är en pojke. Har inga belägg för det bara en känsla =)
Har inte heller känt några rörelser är nu 19+1
Ja, visst är det mysigt?! Vår tjeja gör sig påmind tämligen ofta genom sina sparkar.. så mysigt!
Trodde jag skulle få vänta betydligt längre på sparkarna då jag har moderkaka i framvägg men från vecka 17 så har det varit full fart i verkstan.. :)
Ska mäta magen för första gången när jag är i vecka 26, tycker det känns sent men jag kommer inte ihåg när jag gjorde det under förra graviditeten.
Är det nån som har mätt sin mage än?
Här är vi i vecka 23 snart men just idag hade vi vår första dag på förskolan med vår gosse, ska bli spännande att se hur det går.. men idag var det bara glada miner!
Bebis gör sig påmind varje dag, speciellt när jag sitter still, namn är nästan klart och alla inköp klara så när som på lite rosa plagg som egentligen är lite onödigt men som ändå kan vara kul att ha.
Känner mig tusen gånger lugnare under den här graviditeten och den stundande förlossningen.
och på 2 veckor kom magen från ingenstans, 3 kg + idag, kan ha mina hemmajeans men till jobb är det mammabyxor som gäller, klarade dock hela förra graviditeten med mina vanliga tröjor hoppas på detsamma den här gången.
Hoppas Ni har det bra där ute alla blivande maj-mammor!!
Hur tänker ni med föräldrapeng och föräldraledighet? Känns som att det finns smarta drag att göra om man vill kunna vara ledig så länge som möjligt. Typ första året ta 3 dagar i veckan istället för max osv. Hur gör ni?