• martin98

intressekoll för UF-idé

Hej!

Vi är fyra teknister som går tredje året på gymnasiet. Vi har en idé till vårt UF-företag och skulle gärna vilja veta era åsikter.

Vi vill samla ihop barnkläder för att sedan hyra ut dem till föräldrar för ett billigt pris. Barnkläder är ofta dyra och blir urvuxna alldeles för snabbt. Tanken med vårt företag är att begagnade kläder blir återanvända och föräldrar slipper lägga mycket pengar på kläder som inte används så länge.

Svara vänligen på vår enkät här:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-08-26 14:21
    Här är länken:
    sv.surveymonkey.com/r/F6THHD5
  • Svar på tråden intressekoll för UF-idé
  • Fia 28

Finns ingen länk. 

Annars tror jag inte på idén. Vad gör ni med kläderna som blir förstörda, fläckiga eller nötta? Blir det strassavgift då? Hur sjutton ska man hålla kolll på vilka kläder som blivit hyrda och vilka som är ens egna?
    Nä, e nog lättare att sälja begagnat på loppis då sen när de blivit urväxta.

• Carambolan

Jag skulle aldrig hyra barnkläder. Tackar även nej till vänner som vill låna ut. De går sönder, blir fläckiga, blir noppiga...

• Physalis

Tanken är god men nej.

Barnkläder går att hitta väldigt billigt i affärer om man anstränger sig lite.

Ännu billigare begagnade, ibland till och med gratis.

Det är inte heller ovanligt att man får mängder av begagnade kläder av vänner och släktingar.

Barn kladdar gärna och håller själv inte reda på sina grejer, så chansen att man har kvar alla plagg och att dessa är hela och rena när de ska tillbaka känns ganska liten.

Vi har t ex katt. Deras päls är överallt och går ej att bli av med. Hur gör ni när ni får tillbaka sådana kläder?

• Jemp

Det går att hitta begagnade kläder (köpa) för under en tia så som affärsidé tror jag inte på det tyvärr. Skulle väl vara att det är smidigt att slippa sälja vidare det själv men då kanske nån sån hjälp hade varit bättre (fast second hand butiker finns ju en del iaf här).

• FC89

Nja jag skulle tycka att det kändes jobbigt att veta att kläderna inte är mina utan att jag behöver vara "rädd om dem" Då gillar jag det här konceptet bättre www.busfro.se
    Du lämnar in kläder som de säljer på kommission för pengarna kan jag handla annat i butiken. Väldigt smart och smidigt att lämna in det som barnet vuxit ur och köpa något i större storlek. De väljer också ut det som är fräschare och snyggare så man vet att det man köper är i ok skick.

• Anonym (Z)

Nej, jag skulle vara rädd att förstöra kläderna och ska jag ändå betala KÖPER jag hellre begagnat.

Svar på tråden intressekoll för UF-idé