• Carrolkpg

Bf april 2017

Hej!

Jag är 35 år och gravid med mitt första barn. Jag har Bf i mitten av april 2017. Jag plussade förra veckan och är nu i v. 7 (6+6). Vore kul att hitta andra som också väntar sitt första barn, gärna ni som är 30+, men det spelar egentligen ingen stor roll. Kul att utbyta tankar med andra blivande förstagångsmammor :). Om det är några som vill följas åt i detta kan vi starta en sluten grupp på Fb. Jag finns i Linköping...

• Svar på tråden Bf april 2017
  • Rubia87

Hej! Jag är 29 år och väntar också mitt första barn med bf 25 april. Jag hade inga planer på att bli gravid just nu så det kom som en chock när jag plussade i veckan efter utebliven mens. Har dock alltid velat ha barn så det är mycket välkommet. Än är det tidigt men jag tycker precis som du att det hade varit roligt att följas åt i detta! Jag bor i Malmö :)

• Carrolkpg

Hej! Jag hade inte heller tänkt bli gravid riktigt än då jag och min pojkvän inte varit tillsammans så länge. Jag blev chockad när jag fick ett positivt graviditetstest. Min mens kom inte riktigt igång och hade molande värk i magen, tog ett test för att utesluta graviditet och det visade ju sig att min "mens" betett sig konstigt för att jag är gravid ;). Nu har chocken lagt sig och kan nu känna mig lite glad,även om jag är förvirrad med tusen tankar. Hur mår du nu? Jag är uppsvälld i magen och ömma bröst, annars är det lugnt än så länge. Har skapat en privat grupp här nyss som heter Vi med Bf 2017, gå gärna med :).

• Rubia87

Har typ gått igenom exakt samm sak! Jag och min pojkvän har inte heller varit tillsammans så länge och det var väldigt blandade känslor ett tag. Jag skulle egentligen resa till Centralamerika november till januari, en resa jag velat göra länge. Bokade biljetten för ca tre veckor sedan och blev därför helt förtvivlad till en början. Men jag börjar sakta ändra tankarna mot en bebis och allt därtill.. :)

Jag känner mig också lite uppblåst/trög i magen, har fylligare bröst och molande värk lite från och till. Typ som när man har mens! Känner mig inte så gravid m.a.o :) Men det lär väl smyga sig på.

Jag tror jag har gått med i gruppen, är helt ny på familjeliv och inte hundra på hur det fungerar..

• Carrolkpg

Jag var också panikslagen i början... Tankar som vad händer nu och är jag verkligen redo för det här. Imorgon ska jag göra ett tidigt ultraljud och jag ska även på samtal i veckan. Bokade det direkt när jag fått beskedet att jag var gravid och faktiskt inte visste om jag skulle behålla barnet. Nu lutar det ju åt att jag ska behålla då jag landat lite i det här och faktiskt börjat inse att det är en bebis på väg. Ännu mer svullen i magen nu och jag är nu också lättstörd när jag sover och måste upp och kissa varje natt. Är det så för dig också??

• Rubia87

Åh vad spännande, du får berätta hur det gick sen. Jag ska ringa och skriva in mig imorgon. Det är exakt så för mig med! Kan ha svårt att somna och vaknar tidigt om morgnarna av att jag behöver kissa. I vanliga fall är jag helt tvärtom. Hur känner din pojkvän kring allt då? :)

• Carrolkpg

Ni som tittar in här får gärna gå med i gruppen Vi med Bf 2017, roligare om vi blir fler :)

• Carrolkpg

Min pojkvän är väldigt glad över graviditeten. Hur känner din pojkvän? Jag och min pojkvän har bara varit tillsammans några månader, tur att vi känner varandra sen ett år tillbaka :).

• Rubia87

Min pojkvän är också jätteglad. Vi har bara träffats i ett halvår :P Vi berättade för hans familj igår och de blev överlyckliga! Lycka till på ultraljudet idag! :) Berätta gärna hur det gick!

• Carrolkpg

Vad roligt att familjen blev glada och att din pojkvän är positivt inställd till graviditeten trots att ni inte varit tillsammans så länge. Vi har bara berättat för min mamma då det är så tidigt än. Hon blev förstås väldigt glad :). Tack för lycka till, är faktiskt lite nervös :/. Berättar hur det gick och om de kunde se något...

• SaraVandelay

Hej, jag är 33 år, väntar mitt första barn och har BF 9 april. Är idag i vecka 9+0. Bor i Stockholm

Svar på tråden Bf april 2017