Inlägg från: Carrolkpg |Visa alla inlägg
  • Carrolkpg

Bf april 2017

Hej!

Jag är 35 år och gravid med mitt första barn. Jag har Bf i mitten av april 2017. Jag plussade förra veckan och är nu i v. 7 (6+6). Vore kul att hitta andra som också väntar sitt första barn, gärna ni som är 30+, men det spelar egentligen ingen stor roll. Kul att utbyta tankar med andra blivande förstagångsmammor :). Om det är några som vill följas åt i detta kan vi starta en sluten grupp på Fb. Jag finns i Linköping...

• Svar på tråden Bf april 2017
  • Carrolkpg

Hej! Jag hade inte heller tänkt bli gravid riktigt än då jag och min pojkvän inte varit tillsammans så länge. Jag blev chockad när jag fick ett positivt graviditetstest. Min mens kom inte riktigt igång och hade molande värk i magen, tog ett test för att utesluta graviditet och det visade ju sig att min "mens" betett sig konstigt för att jag är gravid ;). Nu har chocken lagt sig och kan nu känna mig lite glad,även om jag är förvirrad med tusen tankar. Hur mår du nu? Jag är uppsvälld i magen och ömma bröst, annars är det lugnt än så länge. Har skapat en privat grupp här nyss som heter Vi med Bf 2017, gå gärna med :).

• Carrolkpg

Jag var också panikslagen i början... Tankar som vad händer nu och är jag verkligen redo för det här. Imorgon ska jag göra ett tidigt ultraljud och jag ska även på samtal i veckan. Bokade det direkt när jag fått beskedet att jag var gravid och faktiskt inte visste om jag skulle behålla barnet. Nu lutar det ju åt att jag ska behålla då jag landat lite i det här och faktiskt börjat inse att det är en bebis på väg. Ännu mer svullen i magen nu och jag är nu också lättstörd när jag sover och måste upp och kissa varje natt. Är det så för dig också??

• Carrolkpg

Ni som tittar in här får gärna gå med i gruppen Vi med Bf 2017, roligare om vi blir fler :)

• Carrolkpg

Min pojkvän är väldigt glad över graviditeten. Hur känner din pojkvän? Jag och min pojkvän har bara varit tillsammans några månader, tur att vi känner varandra sen ett år tillbaka :).

• Carrolkpg

Vad roligt att familjen blev glada och att din pojkvän är positivt inställd till graviditeten trots att ni inte varit tillsammans så länge. Vi har bara berättat för min mamma då det är så tidigt än. Hon blev förstås väldigt glad :). Tack för lycka till, är faktiskt lite nervös :/. Berättar hur det gick och om de kunde se något...

• Carrolkpg

Nu har jag varit på ultraljud och bm såg ingenting :(. Det såg "annorlunda" ut på mig som hon sa. Fick ta två nya test och de visade positivt. Måste tillbaka om två veckor för att se om det syns något i livmodern då. Kan lika gärna vara ett ägg som blivit befruktat och sen gått tillbaka. Men bm trodde att det var en väldigt tidig graviditet. Så är inte i v.8 :/. Så kan det visst bli när man inte har helt regelbunden mens alla gånger. Skapligt förvirrad nu :(. Så Bf i april blir det nog inte... Bara vänta i 2 veckor....

• Carrolkpg

Min mens är inte så oregelbunden och jag vet ju när jag hade den sist. Därav uträkning av Bf. Har googlat runt på nätet och förstått att det inte är alltid man ser nåt vid tidigt Vul. Troligtvis stämmer väl inte beräkningarna om hur långt jag är gången. Vill att två veckor ska ha gått nu :/. Igår gick jag hem från jobbet för att jag fick så ont i magen och hugg i underlivet. Men jag blöder inte och bm sa att hon inte hittade något som var farligt iallafall. Klart man blir orolig :(. Det enda hon såg var att slemhinnan i livmodern blivit tjockare. Så nu måste jag vara väldigt uppmärksam på mina symptom under de här veckorna.

• Carrolkpg

Jobbigt med illamående. Jag har inte märkt av det än men det kommer kanske snart. Du ska inte vara orolig bara för att du inte mått illa på ett tag. En del blir inte ens illamående, hoppas jag tillhör den skaran :). De flesta runt omkring mig har haft graviditeter utan så mycket illamående och de har mått väldigt bra :). Kunde förresten inte hålla mig utan tog ett nytt graviditetstest. Det visade på +3 veckor så är nog i v 5-6, så det blir nog snarare en majbebis. Men man vet aldrig, får lugnt sitta i båten och vänta :). Skönt att du ska på ul snart. Känner liksom du att jag inte vill ta ut någonting i förskott. Måste få se bebis för att jag ska förstå att det är sant.

SaraVandelay skrev 2016-08-30 14:51:41 följande:

Hej igen,

Jag mår sådär. Väldigt illamående och spyr en hel del vilket jag hoppas går över snart. Jag har inte tänkt göra KUB så egentligen ska vi i Stockholm då inte få ultraljud förrän runt vecka 19-20 men som tur är så är min svägerska gynekolog så hon ska göra ett första ultraljud på mig antingen på fredag eller nästa vecka då jag är åtminstone 9+0- Enligt henne är det svårt att få fram så mycket information innan dess så vi får hålla tummarna att det är så för dig Carro, att de bara inte ser så mycket nu för att du är så tidigt gravid.

För min pendlar det ganska mkt i känslor och jag är orolig för att ta ut nån lycka i förväg. Jag längtar så efter att förhoppningsvis få höra ett hjärtljud. Det skulle få mig att kunna slappna av lite mer. Nu oroar jag mig så fort jag inte varit illamående på kanske 10 timmar och tror att nått hänt. Inte så rimligt kan man tänka. 

• Carrolkpg

Hej! Kul att du hittat hit :). Det där illamåendet väntar jag på men hoppas att det inte kommer. En del gravida mår ju inte illa alls. Jag är inte så långt gången som jag först trodde. Är i V5-6 . Så jag kanske inte har Bf i april längre. Antingen i slutet av april eller början på maj. Men jag stannar i denna tråden iallafall :).

Idaohman skrev 2016-08-30 16:51:52 följande:

Hallå. Jag är snart 28år och väntar mitt första barn, är nu gravid i v9 (8+0) bf 10 april. Ska till BM imorgon på första kollen så vi får se om dom säger något annat datum då. Jag och min sambo har försökt i ca 8-9 månader så när pluset kom så kunde jag inte riktigt tro de. Men nu är de där med symtomen och allt. Jag mår väldigt illa de flesta dagar och har ett luktsinne som inte är att ta för hackor. Va roligt med en april tråd????

• Carrolkpg

Jag älskar saltlakrits redan innan jag blev gravid så hur ska det gå om jag får ännu mer sug efter det ;). Jag har som tur är många i min närhet som inte mått så illa. Min mamma berättade att hon inte kräkts en enda gång när hon väntade mig. Hoppas det är ärftligt. Min lillasyster mådde heller knappt inte illa. Så ser ljust ut ;). Men jag vet att det kan slå in närsomhelst...

Idaohman skrev 2016-08-31 11:20:51 följande:

Ja vi får verkligen hoppas att du klarar dig. För mig började de vecka 6 sen kan jag ha bättre och sämre dagar. Har börja bli så himla sugen på saltlakrits. Skulle kunna äta de till middag haha.

Var för övrigt hos BM idag och dom sa att bf blir 9/4 kommer nog ändras igen efter ultraljud. :)

• Carrolkpg

Jag mår inte illa än men jag har för andra gången fått ont i magen och stickningar i underlivet på jobbet. Nästan exakt vid samma tid också ;/. Jobbar som förskollärare på en skola så jag fick låsa in mig i ett klassrum och lägga mig på soffan :(. Tog panodil och försökte andas bort smärtan. Tur jag hade planeringstid och inte lektion. Var inte att tänka på att gå till matsalen och äta lunch. Som tur är kunde jag ta mackor och mjölk som fanns på fritids. Det släppte precis när jag skulle ha lektion. Någon mer som har denna smärta? Riktigt obehagligt. Skönt att skriva av sig här.

Rubia87 skrev 2016-09-01 12:37:11 följande:

Nu har jag börjat må illa och det kom med besked idag (6+2), och fy vad jag har mått dåligt! Jag läser till lärare och läser idrott just nu där man är väldigt fysiskt aktiv.. Undrar hur detta ska gå egentligen. Hoppas du blir skonad Carro!

• Carrolkpg

Mina smärtor berodde på utomkvedshavandeskap :(. Opererades inatt och hade fruktansvärt ont. Nu är jag hemma igen och ska läka innan det är dags att tänka på nytt pyre. Lycka till nu på era bebisresor :). Kram Carro

• Carrolkpg

Tack snälla. Det var riktigt illa där ett tag då äggledaren brustit och jag hade två liter blod i buken :(. Har ni ont så kolla upp en gång för mycket och tänk inte att det är normalt som jag gjorde. Ska inte vara några svårigheter att bli gravid igen men man ska helst vänta några månader innan man försöker igen så magen hinner läka. Är bara så tacksam att allt gick bra. De kommer hålla koll på mig på kk nästa gång jag blir gravid och kommer få göra ett tidigt Vul. Känns skönt att veta för är lite rädd för att bli gravid igen :(.

SaraVandelay skrev 2016-09-05 09:45:11 följande:

Jag beklagar så mycket!! Hoppas smärtorna försvann med operationen och att du återhämtar dig snabbt och vill försöka snart igen. 

Svar på tråden Bf april 2017