• Lm87

Bf april 2017

Hej! Jag hoppar också in i tråden! Helt ny här. 29år, bor utanför malmö. Fick i förgår reda på att jag är gravid i v 6. Så overkligt och nervöst! Konstant illamående, trötthet och otroligt känslig mot dofter, svårt att äta. Vill försöka att inte ta tabletter mot illamåendet då jag googlat fram skräckhistorier. Har ni nåt tips som hjälper mot illamåendet? Skickade just iväg killen till Apoteket för att köpa sea-band. Hoppas de an hjälp något!

• Lm87

Tro det eller ej men jag tycker faktiskt att sea-band har halverat illamåendet. Så bra som jag mår nu, efter bara nån timme med det, har jag inte mått sen illamåendet började för en vecka sen. Tar mig fortfarande inte ur soffan, men att klara av att sitta upp är otroligt skönt :) så ett tips till er som behöver!

Ska på mitt första möte på mvc nästa v. Förhoppningsvis får man fler tips där..

Hoppas ni alla mår så bra ni bara kan! Tänk vilken spännande tid vi har framför oss!! :)

• Lm87
    Carrolkpg skrev 2016-09-03 19:59:34 följande:

Mina smärtor berodde på utomkvedshavandeskap :(. Opererades inatt och hade fruktansvärt ont. Nu är jag hemma igen och ska läka innan det är dags att tänka på nytt pyre. Lycka till nu på era bebisresor :). Kram Carro

Så otroligt tråkigt att höra! :'( Pigga på dig ordentligt!! Stor kram
  • Lm87
    Idaohman skrev 2016-09-07 14:38:27 följande:

Funkar sea-banden för dig? jag köpte ett par igår men enda skillnaden som blir för mig är att jag inte mår lika illa men jag är nära att kräkas hela tiden ändå. De blir jätte konstigt.

Mja jag tycker det drar ner det! Men blir inte av med det helt. Får iaf behålla maten, det lilla man får i sig, vilket är viktigast... Blir så deppig av att bara ligga på soffan och må dåligt, hinner inte glädjas av bebis när jag bara har konstant illamående. Men vet jag är långt ifrån ensam och att det är en övergående period. :) Mvc imorgon, väldigt spännande och får säkerligen fler tips. Kommer förmodligen va hemma från jobb ytterligare några veckor.. Jädra hormoner...
Svar på tråden Bf april 2017