Inlägg från: Rubia87 |Visa alla inlägg
  • Rubia87

Bf april 2017

Hej! Jag är 29 år och väntar också mitt första barn med bf 25 april. Jag hade inga planer på att bli gravid just nu så det kom som en chock när jag plussade i veckan efter utebliven mens. Har dock alltid velat ha barn så det är mycket välkommet. Än är det tidigt men jag tycker precis som du att det hade varit roligt att följas åt i detta! Jag bor i Malmö :)

• Rubia87

Har typ gått igenom exakt samm sak! Jag och min pojkvän har inte heller varit tillsammans så länge och det var väldigt blandade känslor ett tag. Jag skulle egentligen resa till Centralamerika november till januari, en resa jag velat göra länge. Bokade biljetten för ca tre veckor sedan och blev därför helt förtvivlad till en början. Men jag börjar sakta ändra tankarna mot en bebis och allt därtill.. :)

Jag känner mig också lite uppblåst/trög i magen, har fylligare bröst och molande värk lite från och till. Typ som när man har mens! Känner mig inte så gravid m.a.o :) Men det lär väl smyga sig på.

Jag tror jag har gått med i gruppen, är helt ny på familjeliv och inte hundra på hur det fungerar..

• Rubia87

Åh vad spännande, du får berätta hur det gick sen. Jag ska ringa och skriva in mig imorgon. Det är exakt så för mig med! Kan ha svårt att somna och vaknar tidigt om morgnarna av att jag behöver kissa. I vanliga fall är jag helt tvärtom. Hur känner din pojkvän kring allt då? :)

• Rubia87

Min pojkvän är också jätteglad. Vi har bara träffats i ett halvår :P Vi berättade för hans familj igår och de blev överlyckliga! Lycka till på ultraljudet idag! :) Berätta gärna hur det gick!

• Rubia87

Hmm, vad märkligt. Vad tråkigt om det är så :/ Men man vet ju aldrig, kanske som sagt bara är väldigt tidigt och därför svårt att se något? Håller tummarna för att det är så iallafall! Hur oregelbunden har din mens varit? Ja då får vi vänta och se.. Var inte orolig och försök att bara ta det lugnt.

Jag ringde och skrev in mig idag och ska ha hälsosamtal om två veckor, sedan ett första ul i vecka 12. Känner mig dock inte alls gravid om jag ska vara ärlig, borde väl vara tacksam över att må såhär bra men det skulle vara skönt med ett tidigare ul bara för att säkerställa att allt verkar ok..

Kul att du hittat hit SaraVandelay :) Hur mår du såhär långt?

• Rubia87
    SaraVandelay skrev 2016-08-31 09:18:31 följande:

Jag vill inte göra dig besviken men mitt illamående slog till direkt från vecka 7... men hoppas såklart att andra ska klara sig. 

Ja stanna, detta behöver ju inte va en grupp för just april. Det är ju inte det viktiga här. 

Nu har jag börjat må illa och det kom med besked idag (6+2), och fy vad jag har mått dåligt! Jag läser till lärare och läser idrott just nu där man är väldigt fysiskt aktiv.. Undrar hur detta ska gå egentligen. Hoppas du blir skonad Carro!
  • Rubia87

Åh, vad tråkigt att höra, jag beklagar verkligen. Skönt att det gick bra trots allvaret, det måste ha varit riktigt tufft för dig. Krya på dig och hoppas att ni vill försöka snart igen! :)

Carrolkpg skrev 2016-09-03 19:59:34 följande:

Mina smärtor berodde på utomkvedshavandeskap :(. Opererades inatt och hade fruktansvärt ont. Nu är jag hemma igen och ska läka innan det är dags att tänka på nytt pyre. Lycka till nu på era bebisresor :). Kram Carro

Svar på tråden Bf april 2017