Inlägg från: Idaohman |Visa alla inlägg
  • Idaohman

Bf april 2017

Hallå. Jag är snart 28år och väntar mitt första barn, är nu gravid i v9 (8+0) bf 10 april. Ska till BM imorgon på första kollen så vi får se om dom säger något annat datum då. Jag och min sambo har försökt i ca 8-9 månader så när pluset kom så kunde jag inte riktigt tro de. Men nu är de där med symtomen och allt. Jag mår väldigt illa de flesta dagar och har ett luktsinne som inte är att ta för hackor. Va roligt med en april tråd????

• Idaohman
    Carrolkpg skrev 2016-08-31 07:38:52 följande:

Hej! Kul att du hittat hit :). Det där illamåendet väntar jag på men hoppas att det inte kommer. En del gravida mår ju inte illa alls. Jag är inte så långt gången som jag först trodde. Är i V5-6 . Så jag kanske inte har Bf i april längre. Antingen i slutet av april eller början på maj. Men jag stannar i denna tråden iallafall :).

Ja vi får verkligen hoppas att du klarar dig. För mig började de vecka 6 sen kan jag ha bättre och sämre dagar. Har börja bli så himla sugen på saltlakrits. Skulle kunna äta de till middag haha.

Var för övrigt hos BM idag och dom sa att bf blir 9/4 kommer nog ändras igen efter ultraljud. :)
  • Idaohman
    Carrolkpg skrev 2016-08-31 12:27:42 följande:

Jag älskar saltlakrits redan innan jag blev gravid så hur ska det gå om jag får ännu mer sug efter det ;). Jag har som tur är många i min närhet som inte mått så illa. Min mamma berättade att hon inte kräkts en enda gång när hon väntade mig. Hoppas det är ärftligt. Min lillasyster mådde heller knappt inte illa. Så ser ljust ut ;). Men jag vet att det kan slå in närsomhelst...

Jag har alltid älskat choklad, de har varit mitt gift men nu blir de salt lakrits.:)

Jag hoppas verkligen att de går bra för dig. Att du slipper de här. :)
  • Idaohman
    Lm87 skrev 2016-09-01 12:43:19 följande:

Hej! Jag hoppar också in i tråden! Helt ny här. 29år, bor utanför malmö. Fick i förgår reda på att jag är gravid i v 6. Så overkligt och nervöst! Konstant illamående, trötthet och otroligt känslig mot dofter, svårt att äta. Vill försöka att inte ta tabletter mot illamåendet då jag googlat fram skräckhistorier. Har ni nåt tips som hjälper mot illamåendet? Skickade just iväg killen till Apoteket för att köpa sea-band. Hoppas de an hjälp något!

Hallå. De som funkar för mig är verum häslofil direkt på morgonen innan jag känner mig hungrig. Sen citronvatten funkar bra under dagen. Småäta saltiner frukt och mackor är de som funkar för mig. Och att jag aldrig få bli hungrig för då är de bara att parkera på toaletten. Hoppas du får må bättre snart.
  • Idaohman
    Hannama88 skrev 2016-09-01 13:42:54 följande:

Hoppar in här med, 28 år och gravid i vecka 6 med första barnet. Jag och maken har försökt i 6 år, helt overkligt att vi äntligen ska få barn! Håller alla tummar jag har att allt går vägen och det kommer en liten i slutet på april.

Hej. Stort grattis till er. Hoppas allt går vägen:)
  • Idaohman
    Carrolkpg skrev 2016-09-03 19:59:34 följande:

Mina smärtor berodde på utomkvedshavandeskap :(. Opererades inatt och hade fruktansvärt ont. Nu är jag hemma igen och ska läka innan det är dags att tänka på nytt pyre. Lycka till nu på era bebisresor :). Kram Carro

Fy va tråkigt att höra. Hoppas du mår bättre snart och att allt går som de ska. Sköt om dig
  • Idaohman

Funkar sea-banden för dig? jag köpte ett par igår men enda skillnaden som blir för mig är att jag inte mår lika illa men jag är nära att kräkas hela tiden ändå. De blir jätte konstigt.

Lm87 skrev 2016-09-01 18:30:10 följande:

Tro det eller ej men jag tycker faktiskt att sea-band har halverat illamåendet. Så bra som jag mår nu, efter bara nån timme med det, har jag inte mått sen illamåendet började för en vecka sen. Tar mig fortfarande inte ur soffan, men att klara av att sitta upp är otroligt skönt :) så ett tips till er som behöver!

Ska på mitt första möte på mvc nästa v. Förhoppningsvis får man fler tips där..

Hoppas ni alla mår så bra ni bara kan! Tänk vilken spännande tid vi har framför oss!! :)

Svar på tråden Bf april 2017