Inlägg från: SaraVandelay |Visa alla inlägg
  • SaraVandelay

Bf april 2017

Hej, jag är 33 år, väntar mitt första barn och har BF 9 april. Är idag i vecka 9+0. Bor i Stockholm

• SaraVandelay

Hej igen,

Jag mår sådär. Väldigt illamående och spyr en hel del vilket jag hoppas går över snart. Jag har inte tänkt göra KUB så egentligen ska vi i Stockholm då inte få ultraljud förrän runt vecka 19-20 men som tur är så är min svägerska gynekolog så hon ska göra ett första ultraljud på mig antingen på fredag eller nästa vecka då jag är åtminstone 9+0- Enligt henne är det svårt att få fram så mycket information innan dess så vi får hålla tummarna att det är så för dig Carro, att de bara inte ser så mycket nu för att du är så tidigt gravid.

För min pendlar det ganska mkt i känslor och jag är orolig för att ta ut nån lycka i förväg. Jag längtar så efter att förhoppningsvis få höra ett hjärtljud. Det skulle få mig att kunna slappna av lite mer. Nu oroar jag mig så fort jag inte varit illamående på kanske 10 timmar och tror att nått hänt. Inte så rimligt kan man tänka. 

• SaraVandelay

Såg nu att det blivit lite förvirrat. Skrev fel i första meddelandet. igår var jag i vecka 9 (8+0). Det är lite snurrigt att förstå hur det där fungerar... men som sagt när man varit gravid i 9 veckor (alltså som jag inte varit än) så kan man börja tyda saker även från ultraljud på magen. 

• SaraVandelay
    Carrolkpg skrev 2016-08-31 07:38:52 följande:

Hej! Kul att du hittat hit :). Det där illamåendet väntar jag på men hoppas att det inte kommer. En del gravida mår ju inte illa alls. Jag är inte så långt gången som jag först trodde. Är i V5-6 . Så jag kanske inte har Bf i april längre. Antingen i slutet av april eller början på maj. Men jag stannar i denna tråden iallafall :).

Jag vill inte göra dig besviken men mitt illamående slog till direkt från vecka 7... men hoppas såklart att andra ska klara sig. 
    Ja stanna, detta behöver ju inte va en grupp för just april. Det är ju inte det viktiga här. 
  • SaraVandelay
    Carrolkpg skrev 2016-09-03 19:59:34 följande:

Mina smärtor berodde på utomkvedshavandeskap :(. Opererades inatt och hade fruktansvärt ont. Nu är jag hemma igen och ska läka innan det är dags att tänka på nytt pyre. Lycka till nu på era bebisresor :). Kram Carro

Jag beklagar så mycket!! Hoppas smärtorna försvann med operationen och att du återhämtar dig snabbt och vill försöka snart igen. 
  • SaraVandelay
    Carrolkpg skrev 2016-09-05 11:21:07 följande:

Tack snälla. Det var riktigt illa där ett tag då äggledaren brustit och jag hade två liter blod i buken :(. Har ni ont så kolla upp en gång för mycket och tänk inte att det är normalt som jag gjorde. Ska inte vara några svårigheter att bli gravid igen men man ska helst vänta några månader innan man försöker igen så magen hinner läka. Är bara så tacksam att allt gick bra. De kommer hålla koll på mig på kk nästa gång jag blir gravid och kommer få göra ett tidigt Vul. Känns skönt att veta för är lite rädd för att bli gravid igen :(.

Åh herre gud va tur att du kom in när du kom in och va skönt att de nu kommer ha koll på dig nästa gång. Känns skönt att de tar hand om de personer som kan behöva extra stöd! Du ska ju inte behöva va rädd för att försöka skaffa barn. Krya på dig. 
  • SaraVandelay

Lergigan (och comp) funkar för mig. Efter att ha tagit en tablett mår jag ialla fall bra i ca 3 timmar. Det är väldigt skönt att kunna ta en tablett när man inte orkar hålla skenet uppe. 

Svar på tråden Bf april 2017