Inlägg från: Anonym (Inte soc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte soc)

Stökigt barn i skolan

Det kan vara så att skolan inte har blivit beviljat pengar till en heltidsassistent. I svenska skolan ser det ut så här..tyvärr. De stökiga eleverna stjäl tid och resurser från andra som inte stökar. Du ska inte anmäla till soc, vad ska de göra? Du ska prata med rektorn.

• Anonym (Inte soc)

Såhär är det. Skolan ansöker om extra pengar för elever med särskilda behov. De blir antingen beviljade eller inte beviljade. Rektorn kan inte göra så mkt mer. Men ni föräldrar kan göra mkt mer än ni tror. Sätter ni hårt mot hårt och börjar ställa lite krav så kan det hända saker. Utan att för den delen bli otrevliga såklart.

Men viktigt är att inte på ngt vis beskylla eleven! Dessa elever mår redan dåligt och behöver inte ha mer skuld. De ska absolut ta ansvar för sina handlingar och möta andra med respekt. Men att säga att alla problem/fel är pga av just den och den eleven är fel! Det är fortfarande barn!

• Anonym (Inte soc)
    Anonym (Ts) skrev 2016-08-27 18:55:49 följande:

Mamman har sagt att hon inte ger flickan full dos.

Vet du varför hon inte ger full dos?
  • Anonym (Inte soc)

Ts, jag förstår att du/ni tycker att jag är jobbigt med ett barn i klassen som förstär för andra. Förstår till 100%, jag jobbar med dessa barn!

Men soc har ingenting med detta att göra, de har bara med hemsituationen att göra. Det är skolan som sköter detta, skolan ansöker om extra pengar och resurser, skolan, med föräldrar ansöker om annan skolform. Först ska då en utvecklingsbedömning göras, det gör skolpsykologen om denne finner skäl till det.

Det är skolan som du kontaktar!

• Anonym (Inte soc)
    Anonym (Inte soc) skrev 2016-08-27 19:05:42 följande:

Ts, jag förstår att du/ni tycker att jag är jobbigt med ett barn i klassen som förstär för andra. Förstår till 100%, jag jobbar med dessa barn!

Men soc har ingenting med detta att göra, de har bara med hemsituationen att göra. Det är skolan som sköter detta, skolan ansöker om extra pengar och resurser, skolan, med föräldrar ansöker om annan skolform. Först ska då en utvecklingsbedömning göras, det gör skolpsykologen om denne finner skäl till det.

Det är skolan som du kontaktar!

De som kan ändra situation än är ni föräldrar! Ni får ställa till det, kräva åtgärder. Gå ihop i klassen och kräv hjälp. Anmäl om så behövs. Men skuldbelägg inte flickan.
Svar på tråden Stökigt barn i skolan