• Marre22

IVF Falun hösten 2016

Är vi några som går i Falun som vill följas åt?

Såg att det fanns en tråd från förra hösten, vad säger ni - ska vi köra en egen?

• Svar på tråden IVF Falun hösten 2016
  • Muffins2017

Hej! Jag ska göra frysförsök i höst och har våra blastocyster i Falun. Har ett barn sedan innan som blev till med IVF i Falun.

• Marre22

Jag har nyss gjort ett FET, ruvardag 2 idag. Misslyckad första IVF i våras, så nu tog man av blastocysterna.

• Vallmo78

Jag följs gärna med. Har gjort 2misslyckande ET i Falun ( blev gravid men missfall båda ggr) . Nu ska vi köra FET.

Låter lovande att ni har lyckats en gång muffins2017. :)

Håller tummarna för oss nu marre22. När gör ni FET?

• Muffins2017

Marre22: Håller tummarna, spännande!

Vallmo 78: Ja jag är så lyckligt lottad som har honom <3

Får ni någon behandling nu mot missfallen? Jag fick ett MA innan vår son och just nu blöder jag efter abort av ännu ett MA som till vår stora lycka blev till spontant i somras. Förvandlades ju snabbt till sorg nu dock då det bara skjuter upp vårat frysförsök..

Jag hoppas på att få intralipiddropp och andra medicineringar för att minska risken..

Så jobbigt med MF/MA..

• Marre22

Jag testar IVF för att se om det kan vara lösningen då jag har många missfall bakom mig. Naturliga. Har dessutom en livmodertapp som bråkar och som bidrar till att spermierna inte kommer fram som de borde lika lätt.

Jag får Intralipid nu, men pga av att vi är med i deras studie, så får jag ingen annan medicin. Nästa gång hoppas jag på att få Prednisolon, och det var läkaren öppen för.

• Muffins2017

Jag tycker det var mycket bra. Hade Raghad Samir. Men jag gick ju via hemortsläkare i Sthlm och lyckades dessutom på första försöket så jag hade inte jätte mycket kontakt med dom i Falun.

• Marre22

Henne är den enda jag inte träffat, jag har träffat både Staffan och Jenny som läkare och pratat med alla sköterskor tror jag!

• Marre22

Jag hade Jenny på konsultationen, tycker jättemycket om henne - så jag blev glad när vi fick återses på ET. Hon är saklig, mjuk, korrekt och förtroendeingivande.

Gillar henne skarpt!

Staffan gjorde mitt ÄP, och detta FET.

Kan säkert sin grej, men jag tycker att han är lite långsam och tyst, pratar inte så mycket - man får dra orden från honom känns det som...

Svar på tråden IVF Falun hösten 2016