IVF Falun hösten 2016
Är vi några som går i Falun som vill följas åt?
Såg att det fanns en tråd från förra hösten, vad säger ni - ska vi köra en egen?
Är vi några som går i Falun som vill följas åt?
Såg att det fanns en tråd från förra hösten, vad säger ni - ska vi köra en egen?
Helt ok bemötande. Vi har haft Staffan och Raghad. Tycker båda är bra men tycker bättre om att prata med Raghad. Vi har också en läkare i Stockholm. Barnmorskan Maria eller Marie tycker jag inte om. Hon känns otroligt seg och jobbskygg när man ber henne nåt. Men i övrigt är de som jag har träffat ok. Jag får också IL-dropp och andra mediciner. Vi har försökt nu i 3 år. De hittar inget fel på varken mig eller min kille.
Vallmo 78, är det första gången med intralipiddropp och de andra medicinerna?
Ja..vi fick det på de andra försöket ( ET ). Fick inte innan så vi är otroligt tacksamma.
Hej! Hoppar gärna in här. Har precis bytt till Falun för vårt 4e IVF försök. Har gjort 3 misslyckade (befruktade ägg men fäste ej) i Uppsala. Har tack och lov barn (snart 6 år) sedan innan på naturlig väg men syskonet vill sig inte.
Valde Falun då de "experimenterar" lite. Äter Prasteron och tänker prova det där droppet också. Läste mig till detta här på familjeliv faktiskt.
Har fått superbra vibb av Falun. Jättefint bemötande. Känns som om de pratar med mig som person och inte som patient om ni förstår vad jag menar. I Uppsala kände jag mig som patient, som man kanske inte alltid berättade allt för. Vi har träffat Jenny!
Välkommen peacefrog! Vi gjorde exakt samma efter vårt 3:e försök i Stockholm. Vi var på linne i Uppsala på konsult men valde Falun. Har oxå ätit prasteron. Jag hoppas att det ska gå vägen för oss allihopa. :)
Välkommen peacefrog! Vi gjorde exakt samma efter vårt 3:e försök i Stockholm. Vi var på linne i Uppsala på konsult men valde Falun. Har oxå ätit prasteron. Jag hoppas att det ska gå vägen för oss allihopa. :)
Hej och välkommen :)
Grattis till miraklen. Vad gjorde ni Finland? Nyfiken :)
Tjena!
Läser FL, men kommenterar sällan. Har en dotter som kom till med hjälp av IVF Falun. Men syskonförsök lyckades aldrig där, trots Prasteron. Hoppas ni lyckas med den under - medicinen. Men vi fick hjälp i Finland, och då kom vår gosse så underbar.
Lycka till alla!
Hur ligger ni till - vi hade en ruvare i tråden såg jag.
Vi gör äggplock på tisdag. Var på andra UL idag och det fanns 6 ägg. Hade hoppats på fler men man får ju glädjas åt de som finns...
Är fortfarande inte helt hemma på alla förkortningar, FET, ET och IVF-terminologi...
Jag ska göra FET = Frozen embryo transfer. Men det dröjer nog tills oktober då jag just nu blöder efter ett missfall
.
ET = Egg transfer, alltså färskförsök efter IVF.
Spännande med äggplock på tisdag!
Vi ska göra FET denna månad ...förhoppningsvis :)
Peacefrog: Håller tummarna för er på tisdag :)