Inlägg från: Steffii |Visa alla inlägg
  • Steffii

Fler som planerar en "sladdis" 2017?

Jag undrar om de är fler som försöker få en liten "sladdis"? Tänkte vi kanske kunde följas åt stötta, peppa och bolla lite tankar med varann :)

Fyller 30 år snart och min sambo är 34 år blir han första och min tredje då jag har en son på 9 år och en dotter på snart 8 år sen innan. Tog ut min kopparspiral nu i augusti så blir första försöket nu i september :)

De va lite om mig ;)

• Svar på tråden Fler som planerar en "sladdis" 2017?
  • Steffii

Åh! Då håller jag tummarna att du plussar snart :)

Sj hoppas jag att de ska ta sig när jag har ÄL ca 7/9 men försöker vara realistisk och inse att jag är inte 20 längre och de kan ta sin tid. Längtar efter att få vara gravid igen och hoppas jag får en lika lätt graviditet som jag haft båda ggr innan :)

• Steffii
    Svelin skrev 2016-09-03 13:43:13 följande:

Hej. Hoppar gärna in här. Vi är nu på sjätte försöket för en sladdis. Det blir vårt tredje barn i så fall. Jag är 35 och mannen är 36. Våra barn är 9,5 och 7 år. Denna månad kör jag med munkpeppar fram till äl och sen ev kör jag med progesterall efter äl. Jag har en väldigt kort lutealfas så jag försöker hjälpa till lite så den blir längre. :)

Välkommen! :)

Blir andra försöket för oss nu, inväntar ÄL som är nästa onsdag.... Hoppas hoppas de ska ta sig och håller tummarna för dig :)
  • Steffii

Åh! Va roligt att fler vill hoppa in här!! :) Grattis till plusset!! Då håller vi tummarna för oss andra!! :D

Börjar närma mig min ägglossning så blir till att mysa lite xtra en vecka framöver och hoppas de tar sig!! Funderar på att testa ÄL stickor då jag inte har sten koll på min ÄL. Vilja stickor är bäst?

Välkomna alla nya! :)

• Steffii

Kul att fler hittar hit! :) Alla är så välkomna!

Vi försöker för fullt här nu blir andra lr första riktiga försöker efter jag tog ut min kopparspiral, hoppas de vill sig väl då jag inte har nåt tålamod och alltid vill att allt ska hända med en gång men försöker vara lite realistiskt att de kan ju faktiskt ta ett tag. Dock blev första till när jag ftf åt p-piller och med andra hann jag inte ens skaffa nåt preventivmedel men de va ju några åren och man är ju inte 20 längre....

Har ÄL nu så BIM blir runt den 26 september nån mer här som har BIM då?

• Steffii
    vi259 skrev 2016-09-16 19:50:59 följande:

Hur går det för alla?

Hade ÄL i början av veckan så går å väntar på BIM är så sjukt otålig men tror inte de tagit sig men hoppas, hoppas ;) Hur går de sj?
  • Steffii
    Anonym (nr 3) skrev 2016-09-16 23:02:03 följande:

Här är en till med två barn på 5 och 8 och försöker med sista barnet (kallas det för sladdis i vårt fall?) Jaja, har försökt till och från sen juni och har bim imon, hållar tummarna

Välkommen! Skulle kalla de för sladdis, håller tummarna att du får ett plus! :)
  • Steffii

Hur går de för er? Själv går man och väntar på bim som borde vara nästa tisdag, känns dock tyvärr inte som att de tagit sig denna gången heller men försöker leva på tänkte testa på fredag.... såååå segt med denna väntan.....

• Steffii
    Beedoll skrev 2016-09-21 07:18:10 följande:

Förstår hur segt det är. Tiden mellan äl och bim går konstigt nog väldigt långsamt.

Själv är jag på cd4 och funderar på ifall man borde testa något nytt eller fortsätta försöka pricka in de fertila dagarna. Vi har ännu en avslappnad syn på denna verkstad. Hoppas vi har tid att fortsätta så.

Ja, känns som en hel evighet och försöker att inte tänka för mycket på de men lättare sagt än gjort....

Vi försöker och så har en avslappnad syn på de och ha de som vanligt men samtidigt vill man ju att de ska hända NU! Hoppas de tar sig snart för oss båda! Håller tummarna :)
Svar på tråden Fler som planerar en "sladdis" 2017?