• Steffii

Fler som planerar en "sladdis" 2017?

Jag undrar om de är fler som försöker få en liten "sladdis"? Tänkte vi kanske kunde följas åt stötta, peppa och bolla lite tankar med varann :)

Fyller 30 år snart och min sambo är 34 år blir han första och min tredje då jag har en son på 9 år och en dotter på snart 8 år sen innan. Tog ut min kopparspiral nu i augusti så blir första försöket nu i september :)

De va lite om mig ;)

• Svar på tråden Fler som planerar en "sladdis" 2017?
  • Anonym (Daria)

Hej!! Vi planerar också en sladdis 2017 ! Vi är på tredje försöket nu har bim 4 sep men jag hoppas på ett plus snart! Är 38 år så kanske inte lika lätt ! Har 4 barn i ålder 15 14 10 och sista blir 8 år i november! Jag gjort imorse ett grav test men va negativ ! Men fick höra att hopp finns till söndag!! Nu kör vi lycka till!

• Steffii

Åh! Då håller jag tummarna att du plussar snart :)

Sj hoppas jag att de ska ta sig när jag har ÄL ca 7/9 men försöker vara realistisk och inse att jag är inte 20 längre och de kan ta sin tid. Längtar efter att få vara gravid igen och hoppas jag får en lika lätt graviditet som jag haft båda ggr innan :)

• Anonym (Daria)

Håller tummarna för oss!!! Skriv hur det går så skriver jag också här !!

• Svelin

Hej. Hoppar gärna in här. Vi är nu på sjätte försöket för en sladdis. Det blir vårt tredje barn i så fall. Jag är 35 och mannen är 36. Våra barn är 9,5 och 7 år. Denna månad kör jag med munkpeppar fram till äl och sen ev kör jag med progesterall efter äl. Jag har en väldigt kort lutealfas så jag försöker hjälpa till lite så den blir längre. :)

• Steffii
    Svelin skrev 2016-09-03 13:43:13 följande:

Hej. Hoppar gärna in här. Vi är nu på sjätte försöket för en sladdis. Det blir vårt tredje barn i så fall. Jag är 35 och mannen är 36. Våra barn är 9,5 och 7 år. Denna månad kör jag med munkpeppar fram till äl och sen ev kör jag med progesterall efter äl. Jag har en väldigt kort lutealfas så jag försöker hjälpa till lite så den blir längre. :)

Välkommen! :)

Blir andra försöket för oss nu, inväntar ÄL som är nästa onsdag.... Hoppas hoppas de ska ta sig och håller tummarna för dig :)
  • Anotherone

Hej!

Jag testade positivt för ett par veckor så vi väntar en liten sladdis i skiftet april/maj nästa år. Storasyskonet går i fjärde klass så det blir bra långt mellan barnen
    Vi fyller båda 36 i år och det enda jag börjat oroa mig för nu är att det ska bli tvillingar för jag tycker att magen har svullnat upp ordentligt redan och jag är bara i vecka 7! Men det kanske är normalt när man varit gravid innan, att kroppen lägger ut direkt liksom...

• Snurrfia

Hej grattis till + ! Jag hoppar också gärna in här om det går bra Jag är 36 och har en 14- åring sedan tidigare, mannen är 39 och har inga barn innan.

Vi har haft ett halft (prickade nog inte riktigt ÄL) och ett riktigt försök men jag lyckades båda gångerna bli extremt skengravid.

Är lite orolig för att det ska ta lång tid då det känns som man blir lite knasig av allt googlande och leta symptom :-P Har iallafall införskaffat äl-test till denna månad, känner av den ganska bra i över en vecka men vet inte exakt när under den tiden den faktiskt är. Enligt appen ska den iallafall komma i slutet på nästa vecka.

• Anotherone
    Snurrfia skrev 2016-09-07 12:06:06 följande:

Hej grattis till + ! Jag hoppar också gärna in här om det går bra Jag är 36 och har en 14- åring sedan tidigare, mannen är 39 och har inga barn innan.

Vi har haft ett halft (prickade nog inte riktigt ÄL) och ett riktigt försök men jag lyckades båda gångerna bli extremt skengravid.

Är lite orolig för att det ska ta lång tid då det känns som man blir lite knasig av allt googlande och leta symptom :-P Har iallafall införskaffat äl-test till denna månad, känner av den ganska bra i över en vecka men vet inte exakt när under den tiden den faktiskt är. Enligt appen ska den iallafall komma i slutet på nästa vecka.

Lycka till! Jag brukar ha rätt bra koll på min ÄL men körde faktiskt med stickor några månader innan vi aktivt började försöka, just för att verkligen få koll på när ägget släpper.  Och vi hade tur, det tog direkt
  • Snurrfia
    Anotherone skrev 2016-09-07 13:25:41 följande:

Lycka till! Jag brukar ha rätt bra koll på min ÄL men körde faktiskt med stickor några månader innan vi aktivt började försöka, just för att verkligen få koll på när ägget släpper.  Och vi hade tur, det tog direkt

Tack och grattis!! Vad härligt när det fungerar så fort.

Jag har vanligtvis ont i flera dagar, som mensvärk, brösten ömmar, har massa flytningar och magen blir som en ballong (tycker att man rent logiskt borde bli extra sugen på sex under äl men med mina symptom är det just då inte så lockande) och när man inte är ungdom längre orkar man ju inte alla dagar, så det är nog bra att veta lite närmare vilken dag som gäller. Är det eftermiddagen man ska ta testen? Hur långt efter mens tror du att man ska börja testa?
Svar på tråden Fler som planerar en "sladdis" 2017?