Inlägg från: Svelin |Visa alla inlägg
  • Svelin

Fler som planerar en "sladdis" 2017?

Hej. Hoppar gärna in här. Vi är nu på sjätte försöket för en sladdis. Det blir vårt tredje barn i så fall. Jag är 35 och mannen är 36. Våra barn är 9,5 och 7 år. Denna månad kör jag med munkpeppar fram till äl och sen ev kör jag med progesterall efter äl. Jag har en väldigt kort lutealfas så jag försöker hjälpa till lite så den blir längre. :)

• Svelin
    Steffii skrev 2016-09-05 12:16:37 följande:

Välkommen! :)

Blir andra försöket för oss nu, inväntar ÄL som är nästa onsdag.... Hoppas hoppas de ska ta sig och håller tummarna för dig :)

Håller tummarna för dig också! Jag har börjat med munkpeppar nu och sen blir det progesterall efter äl. Hoppas det hjälper. :)
  • Svelin
    82sjo skrev 2016-09-12 19:55:23 följande:

Planerar en liten sladdis :) har sedan tidigare tre barn som är 14, 10 1/2 o snart 6 år, fick missfall i somras så hoppas på ett plus snart igen

Tråkigt med ditt missfall, men kul att vi blir fler och fler som försöker få till en trea. Jag går och väntar på äl. Vet inte när den kommer. Brukar få den på dag 20 eller 24, men denna månad äter jag munkpeppar så vi får se om den kommer tidigare. Har haft lite stickningar i äggstocken idag, men negativt ältest än så länge. Vi är på sjätte försöket så nu får det gärna ta sig! :)
  • Svelin
    Tellan81 skrev 2016-09-12 17:59:17 följande:

Vi har startat en Facebook grupp för oss som försöker bli gravida nu. Den är hemlig men man måste bli vän med mig för att jag ska kunna lägga till er. Skicka meddelande med ert fb namn om ni vill vara med. Lite lättare att hänga med och man får aviseringar

Jag hade gärna varit med där, men jag vill vara anonym än så länge och det kan ju vara någon i den gruppen som man känner, även om chansen är liten. Så jag kör på här ett tag till. :) Tack för inbjudan!
  • Svelin

Jag fick blinkande gubbe igår och idag på ältestet så jag väntar på att fast gubbe ska dyka upp.

• Svelin
    Anonym (nr 3) skrev 2016-09-16 23:02:03 följande:

Här är en till med två barn på 5 och 8 och försöker med sista barnet (kallas det för sladdis i vårt fall?) Jaja, har försökt till och från sen juni och har bim imon, hållar tummarna

Vet inte exakt när det börjar kallas sladdis, men har man en femåring så är det ju ändå som att börja om.

Välkommen hit! :)
  • Svelin

Ääääääntligen har den fasta gubben dykt upp på ältestet. Var rädd att jag inte skulle ha någon äl denna månad, men nu verkar det ju lovande ändå. :) Har haft blinkande gubbe sen förra torsdagen! Så länge har jag inte haft innan. Vet inte om det är munkpepparn som ställt till det. :/

• Svelin

Jag plussade för en vecka sen. BF 17 juli. Både skrämmande och spännande att börja om! :)

• Svelin
    Treansresa skrev 2016-11-12 16:22:38 följande:

Grattis till plussen:)

Jag har också plussat denna vecka. Går in i 5+0 imorgon och bf 15/7. Känns sjukt att det tog sig första månaden efter mitt tidiga MF. Nu ska ja försöka slappna av det kommer gå bra.

Då är vi på samma dag. Jag är också på 5+0 imorgon, men jag har BF 17 juli. Kul att följas åt! :)
  • Svelin
    Treansresa skrev 2016-11-12 23:04:18 följande:

Haha vad häftigt att den sätter olika bf på oss! Men de brukar ju rätta till sig efter ul. Tänkte starta en lite mindre bf tråd. Hade varit kul om du hittar dit:)

Det gör jag gärna!
Svar på tråden Fler som planerar en "sladdis" 2017?