• Anonym (typiskt)

Hur snabbt fick ni hjälp?

Vi började försöka på barn 2013.

Jag fick ett Ma 2014 då hade vi försökt i 1 år att bli gravida.

Så fick vänta ett år innan vi gick till vården. Då tyckte dom jag skulle gå ner i vikt. hade typ 15-20kg övervikt.(Vägde 70kg) Sen skulle jag få komma tillbaka då skulle jag ha större chans att bli gravid om jag hade normalt bmi. Sagt och gjort. vi kom tillbaka nu år 2016 jag har gått ner alla kilon, vi har ätit vitaminer, tillskott, zink, motionerat, sovit bra, inte stressat. kört ägglossningtest, ägglossning appar. Gjort ALLT vi kunnat.

Så dom tittade igenom mig, inga fel på livmoder, äggstockar, allt såg perfekt ut och jag har ägglossning varje månad och regelbunden mens.

Så testade vi min man, och spermatestet visade på enstaka spermier... så antagligen därför jag fick missfall från början. Så fick analysen och det var 0 miljoner spermier. Så antagligen skit dåligt då man ska ha minst 20 miljoner för att lyckas bli gravid på egen hand... Så nu väntar vi på att först utreda mannen... sen kommer vi bli skickade till fertilitets enheten...

Men har typ tagit 3 år... Hade vi vetat detta tidigare kanske vi redan hade haft vårat barn...

Svar på tråden Hur snabbt fick ni hjälp?